  • 11. Data: 2006-01-05 18:16:49
    Temat: Re: karta VISA prowadzona w EURO?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    melgor <d...@v...pl> wrote:
    > Do tego MC nie pozwala na wyp?aty do karty, co z VISA przechodzi coraz
    > cz??ciej...

    Co to znaczy "wypłaty do karty"?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 12. Data: 2006-01-05 19:13:58
    Od: "melgor" <d...@v...pl>

    > Co to znaczy "wypłaty do karty"?

    Jesli płacisz za coś kartą, i z jakichś powodów firma musi zwrócić ci
    pieniądze to jest to zwrot do karty. A w wielu przypadkach taka firma może
    wypłacić ci do karty więcej niż płaciłeś. Nie wiem na czym polega ta
    sztuczka, ale VISA to umożliwia a MC nie.

    Maciej

  • 13. Data: 2006-01-05 20:59:41
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    melgor wrote:

    > I tyle jesli chodzi o debetowe, bo jak pisałem, w INGu można chyba
    > wypukłą VISA classic w EUR dostać - z tym, że kredytową (min. 1000
    > pln miesięcznie dochodu).

    Że niby to co wydam mogę spłacić w Euro ????

    Michał

  • 14. Data: 2006-01-05 21:36:24
    Od: "melgor" <d...@v...pl>

    > Że niby to co wydam mogę spłacić w Euro ????

    Szczegółów nie znam. Tyle się dowiedziałem na infolini, że taki trzeba mieć
    dochód by ją dostać - i ponoć jest prowadzona w EUR i podpięta do konta
    walutowego w EUR.

    Maciej

  • 15. Data: 2006-01-06 08:57:43
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "melgor" <d...@v...pl> wrote in message
    > Szczegółów nie znam. Tyle się dowiedziałem na infolini, że taki
    > trzeba mieć dochód by ją dostać - i ponoć jest prowadzona w EUR i
    > podpięta do konta walutowego w EUR.

    A ING linka była trzeźwa ? Bo moja nic nie wie na ten temat. Jest VISA
    Olimpijska - normalna, złotówkowa KK rozliczana przez EURO.
    Zwróć uwagę że karta kredytowa nie jet podpięta do żadnego konta, więc
    twoje informacje są niespójne,

    pozdrawiam,

    Michał

  • 16. Data: 2006-01-06 09:10:12
    Od: Glenn <n...@p...pl>

    Użytkownik melgor napisał:

> [...]
    > wypłacić ci do karty więcej niż płaciłeś. Nie wiem na czym polega ta
    > sztuczka, ale VISA to umożliwia a MC nie.

    Przy MC zwrot na kartę jest też możliwy. Kto Ci powiedział, że nie?

  • 17. Data: 2006-01-06 09:20:45
    Od: "melgor" <d...@v...pl>

    > Przy MC zwrot na kartę jest też możliwy. Kto Ci powiedział, że nie?

    Zwrot w MC byc może, ale tylko do wysokości transakcji. Różnica polega na
    tym, że VISA pozwala zwrócić więcej niż się wpłaciło i niektóre firmy
    korzystają z tego do przesyłania pieniędzy do klientów jeśli są mim winne
    więcej niż wpłacało się kartą. Wiem, bo sam kilka razy miałem taką sytuację.
    Dzięki temu, że używałem VISA pieniążki trafiały do mnie na konto karty. W
    przypadku MC trafiła by do mnie (w najlepszym wypadku) tylko kwota
    transakcji, a pozostałe należności musiałbym dostac przelewem.

    Maciej

  • 18. Data: 2006-01-06 09:26:57
    Od: "melgor" <d...@v...pl>

> [...]
    > Olimpijska - normalna, złotówkowa KK rozliczana przez EURO.
    > Zwróć uwagę że karta kredytowa nie jet podpięta do żadnego konta, więc

    No tak.. zadzwoniłem więc drugi raz i to ING linka okazała się niespójna.
    Tym razem dowiedziałem się, że nie ma takiej karty i, że widocznie
    wprowadzono mnie w błąd. Panienka powiedziała, że być może koleżanka
    pomyliła karę VISA z kartą Maestro, która rzeczywiście jest prowadzona w EUR

  • 19. Data: 2006-01-06 10:04:17
    Od: Glenn <n...@p...pl>

    Użytkownik melgor napisał:

    > Zwrot w MC byc może, ale tylko do wysokości transakcji.

    Kto Ci to powiedział?

  • 20. Data: 2006-01-06 10:14:15
    Od: "melgor" <d...@v...pl>

    > Kto Ci to powiedział?

    np. taki cytat (firma z UK):

    "Please note you cannot withdraw more to a UK MasterCard Credit Card than
    you deposited with that card and cannot withdraw anything to international
    MasterCards. These rules are imposed by MasterCard".

    Ale jeżeli wiesz, że mozna, to być może nie jest to ogólna zasada, a
    obowiązująca w konkretnym kraju lub branży. Nie wiem.

    Nadal aktualne jest to co powiedziałem wcześniej, że w tej samej firmie nie
    mam problemu ze zwrotami na VISA (także powyżej kwoty transakcji).

    Maciej