  • 1. Data: 2007-04-26 20:35:54
    Temat: karta kredytowa a historia kredytowa
    Od: C...@g...com

    Witam !

    Przeglądałem grupę i nie znalazłem [a jeśli coś było to raczej bardzo
    marginalnie]:
    Zastanawiam się nad tym czy dobra historia rachunku karty kredytowej
    [regularne i terminowe spłaty całości zadłużenia] wpływają na
    postrzeganie klienta przez bak - przy czym nie chodzi mi tu o
    obniżenie czy zniesienie opłat za korzystanie z samej karty. Mam na
    myśli tańszy kredyt hipoteczny, wyższy limit kredytowy, jakieś
    dodatkowe bonusy których nie ma w samej karcie, itp. Z tego co mi
    wiadomo w bardziej 'ubankowionych' krajach wyrobienie sobie dobrej
    historii kredytowej jest bardzo ważne i korzystne dla klienta. Czy u
    nas jest podobnie - macie może jakieś własne doświadczenia ?

  • 2. Data: 2007-04-26 20:46:00
    Temat: Re: karta kredytowa a historia kredytowa
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 26 Apr 2007 13:35:54 -0700,
    osoba podpisana: C...@g...com <C...@g...com>
    napisała:
    > Witam !
    >
    > [regularne i terminowe spłaty całości zadłużenia] wpływają na
    > postrzeganie klienta przez bak - przy czym nie chodzi mi tu o

    Chyba *jeszce* nie. Natomiast wydaje, się że to co jest w BIK na Twój
    temat jest istotnym (niemalże jedynym) kryterium przy kolejnych kartach
    kredytowych czy kredytach gotówkowych. Kredyt hipoteczny to chyba jeszce
    za duże pieniądze, żeby się tylko na BIKu oprzeć :)
    KJ

    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 3. Data: 2007-04-26 20:54:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Zastanawiam się nad tym czy dobra historia rachunku karty kredytowej
    > [regularne i terminowe spłaty całości zadłużenia] wpływają na

    raczej nie ma to znaczenia, jezeli ubiegasz sie o kredyt np. hipoteczny
    to bank zaklada, ze masz obciazenie miesieczne w kwocie 5% limitu karty

    regularne splacanie 100% zadluzenia karty przydalo mi sie tylko raz, jak
    zapytalem w Citi o mozliwosc rozlozenia na raty zadluzenia z kk to
    konsultant powiedzial, ze moge liczyc na nizsze oprocentowanie takiego
    kredytu, bo zawsze w 100% splacalem karte...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-04-27 19:10:02
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > historii kredytowej jest bardzo ważne i korzystne dla klienta. Czy u
    > nas jest podobnie - macie może jakieś własne doświadczenia ?

    Banki raportują obecnie regularnie spłaty KK do BIK (co nie było tak powszechne
    jeszcze kilka lat temu), więc spłacając terminowo zadłużenie wyrabiamy sobie
    dobrą historię kredytową (jeśli ktoś regularnie korzysta z KK i spłaca to
    wystarczy zwrócić się do BIK po bezpłatny raport żeby zobaczyć jak to wygląda).
    Ale, jak już wspomniano w odpowiedziach, nie jest to u nas w kraju brane aż tak
    pod uwagę jak na Zachodzie. Np. mojej ciotce mieszkającej w Monachium bank, w
    którym brała kredyt hipoteczny zaproponował jej KK z wyższym limitem niż używana
    przez nią poprzednio, z niższym oprocentowaniem i z dłuższym grace-period widząc
    jak spłacała poprzednie KK w innym banku. U nas za regularne spłacanie KK można
    liczyć co najwyżej na prosty "kredyt na dowód" bez zaświadczenia albo szybszą
    decyzję kredytową dla niedużych kwot. Z doświadczenia wiem, że dla naszych
    banków regularne spłacanie KK wypada "gorzej" w naszej historii kredytowej niż
    ot taki zwyczajny kredyt ratalny np. za radio samochodowe.

    Pzdr. Parl Dro

  • 5. Data: 2007-04-27 21:25:06
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    > wystarczy zwrócić się do BIK po bezpłatny raport żeby zobaczyć jak to wygląda).

    Bezpłatny raport (STANDARD) kosztuje obecnie 10 złotych.

  • 6. Data: 2007-04-27 21:30:32
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On 27 Apr 2007 14:25:06 -0700, k...@g...pl wrote:

    > Bezpłatny raport (STANDARD) kosztuje obecnie 10 złotych.

    Jest za darmo w przypadku odbioru osobistego w Warszawie.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 7. Data: 2007-04-28 19:03:13
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > Jest za darmo w przypadku odbioru osobistego w Warszawie.

    No właśnie. Raport jest bezpłatny. Płacimy ino za koszty wysyłki. Niczym w
    loterii Readers' Digest ;)

    Pzdr. Parl Dro