  • 21. Data: 2022-02-04 12:30:13
    Temat: Re: kiedy Budapeszt w Warszawie?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 lut 2022 o 11:43, Olin pisze:

    > Żyjemy wszak w XXI wieku, więc może będą aplikacje na telefon.
    > W dawnych czasach sklepowe miały nożyczki i pudełka na wycięte kartki, z
    > których - jak rozumiem - sklep się jakoś rozliczał na koniec dnia albo
    > tygodnia.

    Wycięte kartki przyklejano na kartonowej kartce.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 22. Data: 2022-02-04 12:36:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 lut 2022 o 12:35, Dawid Rutkowski pisze:

    > piniądze PRLowski były tak samo udawane jak praca).

    Można było kupić dolary/marki -- ale przebitka była słona.
    Spodnie w PeWeXie kosztowały ~miesięczną pensję.

    > Tradycja trwa do dzisiaj - dzięki temu z jednej fiolki można
    > zaszczepić 6 osób, a nie 5 (choć byli podobno i tacy, co dostali całą fiolkę).

    IMO (jedynie zgaduję) nie kosztuje sam preparat -- ale badania
    i testowanie... Trochę jak nakładem gazety -- 10% więcej
    egzemplarzy niewiele zwiększa koszt całości...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 23. Data: 2022-02-04 12:44:35
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 lut 2022 o 12:49, Robert_DF pisze:

    > no i wujek, bogaty gość, bo na cpn pracował, po tankowaniu auta zawsze
    > pistolet wkładał do wiadra...zawsze coś tam skapnęło jeszcze

    CPN nie zabierał kartek -- wstawiał klientom stemple,
    z których nie rozliczał się... Ów stempelek zaś można
    było wyczyścić -- jedni płacili za niestawianie, inni
    (mój znajomy chociażby) czyścili. Ja zaś miałem aż za
    dużo paliwa -- i znajomego sprzedawcę miałem, i cudze
    kartki; motocykl dużo nie palił a kartkowe paliwo też
    trochę kosztowało...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 24. Data: 2022-02-04 12:54:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 lut 2022 o 13:18, J.F pisze:

    > A teraz podobno boja sie kolejek na granicach ... bo u nas
    > paliwo tanie. Ciekawe, czy Orlen sie cieszy, ze mu Niemiaszki
    > towar wykupią, czy juz liczy straty :-)

    https://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/5409687,Niemi
    ec-stracil-2250-euro-na-polskim-paliwie.html

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 25. Data: 2022-02-04 13:17:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 4 Feb 2022 12:30:13 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Wycięte kartki przyklejano na kartonowej kartce.

    I to jest bardzo dobry pomysł, żeby nie zgubić bezcennych kartek na mięso,
    pod warunkiem że mamy karton.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2022-02-04 14:43:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Feb 2022 12:44:35 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > CPN nie zabierał kartek -- wstawiał klientom stemple,

    O ile pamietam, to zabieral.

> [...]
    > dużo paliwa -- i znajomego sprzedawcę miałem, i cudze
    > kartki; motocykl dużo nie palił a kartkowe paliwo też

    A moze jakis wczesny etap opisujesz.
    Ewentualnie ... kojarzy mi sie, ze byly jakies kartki na kartki,
    jakby tam wyczyscic, to sie dwie kartki nalezaly :-)

    J.

  • 27. Data: 2022-02-05 04:09:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 3w7jk1dtbanr$.1jc1wyiv77v18$....@4...net

    > I to jest bardzo dobry pomysł, żeby nie zgubić bezcennych kartek na mięso,
    > pod warunkiem że mamy karton.

    Priorytetowe przydziały rządowe?...
    Papier zamiast na banknoty -- na podkład pod kartki?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2022-02-05 04:10:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" stq4wy53bgnz.ts8y3fcqh1r9$....@4...net

    > O ile pamietam, to zabieral.

    Pamiętam, że nie zabierał, lecz wstawiał kwadratowy stemplek.
    Może czasami zabierał, czasami wstawiał... Wybawiało się te
    stempelki chyba perfumami... Kolega (Mirek) sporo (jak na
    tamte czasy) jeździł dużym czerwonym fiatem... [któryś
    z hamulcowych zacisków zacisnął szmatą -- by nie kapał...]

    > A moze jakis wczesny etap opisujesz.

    Może -- ale rzeczywisty.

    > Ewentualnie ... kojarzy mi sie, ze byly jakies kartki na kartki,
    > jakby tam wyczyscic, to sie dwie kartki nalezaly :-)

    Były -- chyba mam nadal jedną kartkę na kartki. ;)
    [może przyda się teraz?... do Lidla... wraca nowe?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2022-02-19 21:07:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > O ile się orientuję, to produkty w workach pochodziły z zapasów
    > strategicznych Agencji Rezerw Materiałowych. Jak masz wyżywić żołnierzy,
    > to nikt nie będzie się bawił w torebki mąki. Wsypywało się to workami
    > całymi. Wobec załamania się dystrybucji cywilnej na rynek trafił towar
    > wojskowy.

    O, to miałem papier toaletowy z rezerw strategicznych ;-)
    Właśnie wpadł mi w ręce papierowy worek od tegoż. Worek faktycznie
    kuloodporny - kilka warstw solidnego papieru. Może na Alledrogo
    wystawić? :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65