  • 31. Data: 2011-02-18 23:49:11
    Temat: Re: komornik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-19 00:19, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1) Jak udowodni to tak, ale testy genetyczne są dość drogie, a nikt za
    > ciebie za nie nie zapłaci. Więc nie masz kasy, to masz pozamiatane.
    > 2) Odszkodowanie? Niby za co? Że ktoś Cię po sądach przetargał? LOL, to
    > nie Hameryka.
    >
    > Ogólnie w ramach rozrywki polecam poczytać prawo rodzinne - w ramach
    > "równości" płci facet ma przesrane. A wszystko to dla dobra dziecka...

    A gdzie dokładnie w przepisach mężczyzna ma "przesrane"?

    Bo chyba nie uznamy za przesrane, że jak się uzna dziecko, to potem nie
    można się go zrzec korespondencyjnie?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2011-02-19 00:06:51
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-02-19 00:49, Liwiusz pisze:

    > A gdzie dokładnie w przepisach mężczyzna ma "przesrane"?

    78 par 1 ?

    6008

  • 33. Data: 2011-02-19 00:33:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > 78 par 1 ?

    I gdzie tu przesrane? Że musi - po uznaniu ojcostwa - odkręcać to przez sąd?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2011-02-19 05:07:15
    Temat: [NTG]Re: komornik
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > To teraz kaza placic alimenty za cudze dzieci? o_O

    nie tylko teraz, nie sa rzadkoscia alimenty placone przez dziadkow dziecka
    ze strony ojca

  • 35. Data: 2011-02-20 18:51:05
    Od: " Eric" <b...@g...pl>

    Moj znajomy ma teraz podobna sytuacje. Jego 21-letnia corka wyprowadzila sie z
    domu zamieszkala z chlopakiem i oboje podali rodzicow jej i jego do sadu o
    alimenty (bo sie oboje niby ucza, tzn. sa uczniami jakiejs szkoly). Patologia
    normalnie jakas.

    No i ojciec placil jej tylko czesc zasadzonych alimentow, wiec naslala
    komornika. Kwota egzekucji wynosi 1600 PLN, komornik zajal mu konto w banku (z
    saldem=0) i jednoczesnie obciazyl 60% wynagrodzenia (zarabial 1000 PLN netto
    miesiecznie) u pracodawcy.

    Facet czuje sie zdezorientowany, a ja sam sie zastanawiam co zrobi teraz
    komornik. Pracodawca przeleje mu 40% pensji (czyli ok. 400 PLN) na konto, na
    ktorym jest egzekucja calosci (1600 PLN). Czy ten facet bedzie mogl cokolwiek
    z tych 400 PLN wyplacic z konta?

  • 36. Data: 2011-02-20 21:57:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik " Eric" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ten facet
    > bedzie mogl cokolwiek z tych 400 PLN wyplacic z konta?

    Będzie, bo jest to kwota wolna od zajęcia i do komornika z automatu nie
    pójdzie.
    Ale raz, że to kopanie się z koniem i błaganie banku aby oddał nasze
    pieniądze (co ustawowo ma obowiązek zrobić), a dodatkowo każdy nast. wpływ
    na konto chyba już będzie przekazywany komornikowi.

    Najlepszy ROTFL to fakt, że takiego zajętego rachunku wg prawa posiadacz nie
    może zamknąć. Więc jeśli kwota zajęcia jest duża, a wpływów brak, to zapewne
    za jakiś czas i bank się upomni o swoje za "prowadzenie" rachunku.

  • 37. Data: 2011-02-20 22:42:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > pieniądze (co ustawowo ma obowiązek zrobić), a dodatkowo każdy nast. wpływ
    > na konto chyba już będzie przekazywany komornikowi.

    Kolejne wpływy do czasu wyczerpania kwoty wolnej od zajęcia nie będą
    przekazywane na rachunek organu egzekucyjnego.

> [...]
    > zapewne za jakiś czas i bank się upomni o swoje za "prowadzenie" rachunku.

    Ależ nic podobnego - może zamknąć. A jeśli bank nie chce zamknąć to sprawa
    banku, troską klienta jest tylko to aby wypowiedział umowę rachunku, co bank
    sobie dalej zrobi to już sprawa banku.