  • 1. Data: 2006-06-06 17:29:09
    Temat: konto czekowe
    Od: "ryszard" <r...@o...eu>

    Witam,

    W citi bank powiedziano mojej rodzine ze nei ma juz czekow w Polsce i w calej
    europie, sa tylko w US i gdzies jeszcze. Znajoma z Niemiec twierdzi ze u niech
    tez sa. Moje pytanie - czy sa w polsce banki co maja konta czekowe?
    Dzieki

  • 2. Data: 2006-06-06 19:20:04
    Temat: Re: konto czekowe
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

> [...]
    > niech
    > tez sa. Moje pytanie - czy sa w polsce banki co maja konta czekowe?

    nie istnieje cos takiego jak konto czekowe, byc moze sa u nas jeszcze konta
    osobiste
    (ror-y), do których mozna otrzymac czeki, w kazdym razie nawet jezeli ktorys
    z bankow
    je jeszcze oferuje klientom to z pewnoscia sa one b.drogie
    mnie zostalo jeszcze kilka czekow z bz wbk oraz pko bp, ale nie sadze, abym
    je kiedykolwiek wykorzystal - taka sobie pamiatka ;-))

    poza tym wystepuja rowniez czeki rozrachunkowe wykorzystywane w obrocie
    gospodarczym i te prawdopodobnie sa jeszcze w uzyciu

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-06-06 19:39:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <r...@a...pl> writes:

    > poza tym wystepuja rowniez czeki rozrachunkowe wykorzystywane w obrocie
    > gospodarczym i te prawdopodobnie sa jeszcze w uzyciu

    Zwykłe takze ale raczej wszyscy wola przelewy.

    Czeki sie czasem przydaja, jesli np. trzeba zaplacic w danym momencie bo
    jutro bedzie niewlasciwa data.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2006-06-06 19:44:25
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > tez sa. Moje pytanie - czy sa w polsce banki co maja konta czekowe?

    Oczywiście kłamali, ale nieświadomie, bo nie znają się.

    Ja czeki mam do swoich kont w USA, Kanadzie, Meksyku, Anglii, Irlandii, Niemiec,
    Szwajcarii, Hong Kongu.

    Czeki wydaja polskie banki. Przeciez nigdy czeki bankierskie nie zniną :)

  • 5. Data: 2006-06-06 21:12:28
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    > Czeki sie czasem przydaja, jesli np. trzeba zaplacic w danym momencie bo
    > jutro bedzie niewlasciwa data.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    ciekawa uwaga
    a jak to wygląda praktycznie ?

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-06-06 21:21:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <r...@a...pl> writes:

    > ciekawa uwaga
    > a jak to wygląda praktycznie ?

    Normalnie, np. zaplata w nowym miesiacu = klopoty z US, wiec sie wystawia
    czek (i ten moment jest momentem zaplaty), a druga strona np. w ciagu
    paru dni idzie sobie z tym czekiem do banku i nie ma problemu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2006-06-07 03:24:06
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <1...@n...onet.pl>, r...@o...eu
    says...
> [...]
    > tez sa. Moje pytanie - czy sa w polsce banki co maja konta czekowe?

    Tylko do czego czeki? W USA rzyczywiscie sa miejsca gdzie nie da sie
    zaplacic inaczej niz czekiem... ale w Polsce? ... to chyba patrzyliby
    sie na ciebie jak na czlowieka z epoki kamienia lupanego. Wiekszosc
    pewnie nawet nei weidzialaby co z takim "wynalazkiem zrobic". A jesli
    pytasz sie o "checking account" to kazde konto osobiste spelnia
    warunki... rozliczanie wszelkich platnosci osobistych (przelewy,
    zlecenia stale, karta)

    AP

  • 8. Data: 2006-06-07 08:44:17
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

> [...]
    > czek (i ten moment jest momentem zaplaty), a druga strona np. w ciagu
    > paru dni idzie sobie z tym czekiem do banku i nie ma problemu.

    problem jest jak czek nie ma pokrycia ;-))

    wyobraz sobie, ze sprzedajesz auto za 10 000 zł, przyjalbys platnosc czekiem
    z konta osobistego?

    oczywiscie nie mam na mysli czeku potwierdzonego przez bank (nie wiem czy ta
    usluga
    jeszcze istnieje?)

    w Polsce obrot czekowy to krotki epizod (placilem nimi pod koniec lat 90.),
    od razu
    przeszlismy do kart platniczych - bardzo dobrze ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2006-06-07 09:47:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Sierant" <r...@x...pl> writes:

    > oczywiscie nie mam na mysli czeku potwierdzonego przez bank (nie
    > wiem czy ta usluga jeszcze istnieje?)

    Chyba nie, w kazdym razie nie do czekow z konta osobistego, ktorych
    juz nie ma. Ja tak kupowalem samochod w 1999 r.

    > w Polsce obrot czekowy to krotki epizod (placilem nimi pod koniec
    > lat 90.), od razu przeszlismy do kart platniczych - bardzo dobrze
    > ;-))

    Placac karta kupic samochod bedzie trudno.

    MJ

  • 10. Data: 2006-06-07 11:08:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Sierant" <r...@x...pl> writes:

    > problem jest jak czek nie ma pokrycia ;-))

    Jasne, nie twierdzilem ze to panaceum na wszystko. Zwykle jesli
    najwiekszym problemem jest potencjalny brak zgodnosci z przepisami
    i ew. narazenie sie US to czek na pewno bedzie mial pokrycie...
    ... takie samo jako gotowka, tyle ze gotowka nie wolno.
    --
    Krzysztof Halasa