  • 1. Data: 2014-06-17 19:14:07
    Temat: konto dla Rady Rodziców
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Gdzie najlepiej otworzyć konto dla dla Rady Rodziców w szkole
    podstawowej? Macie jakieś doświadczenie?

    Najlepiej za darmo albo za jakieś w miarę rozsądne pieniądze. Potrzebne
    wpłaty/wypłaty/przelewy. Karta do bankomatu/wpłatomatu dla skarbnika
    mile widziana (choć nie absolutnie wymagana). Potrzebny dostęp dla kilku
    osób, no i oczywiście możliwość ich zmiany co jakiś czas.

    Uprzedzając pytanie: Nie. Nie mam pojęcia jaka jest forma prawna rady
    rodziców. Próbowałem się dowiedzieć, ale trawiłem tylko na wielkie oczy
    wyrażające kompletne niezrozumienie... Z drugiej strony chyba tysiące
    szkół jakoś rozwiązują ten problem?

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2014-06-17 20:17:55
    Temat: Re: konto dla Rady Rodziców
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nie umiem Ci doradzić "gdzie najlepiej".
    Natomiast można było otwierać m.in. w PeKaO (ostatnio podobno nie można? to zależy
    zapewne od konkretnego oddziału banku) i w
    Kredytbanku (upierdliwe strasznie, ale było).
    Potrzebujesz uchwałę o statucie Rady Rodziców w Twoje szkole, uchwałę o wyborze Rady
    Rodziców (to zwykle 20-30 osób), uchwałę o
    wyborze składu Prezydium Rady Rodziców (to zwykle 4-6 osób), uchwałę Rady Rodziców
    lub Prezydium wskazującą, kto imiennie będzie
    upoważniony do reprezentowania w banku (np. wszystkie osoby z Prezydium RR, ale
    niekoniecznie, ustalcie to sobie) - najlepiej
    poświadczone pieczątkami (wiadomo ;)) dyrekcji szkoły.
    Forma prawna jest określona w ustawie o systemie oświaty, do tego może być regulamin
    szkoły.

  • 3. Data: 2014-06-17 22:34:42
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 17/06/2014 19:14, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
> [...]
    > mile widziana (choć nie absolutnie wymagana). Potrzebny dostęp dla kilku
    > osób, no i oczywiście możliwość ich zmiany co jakiś czas.

    Podpinam się i podbijam. Pytam i sugeruję. A gdzie dla związku
    zawodowego? Jest KRS, NIP, REGON. Mieliśmy w BGŻ, ale za zmianę pakietu
    na taki z netem 150 liczą. Pierwszy token bezpłatny (nie ma SMS),
    kolejne 10/m-c. Citi, Alior nie zakładają, w BZWBK drogo jak cholera,
    obydwa pko z zasady pomijam. Wybrałem Meritum, płatne wpłaty/wypłaty
    gotówkowe, 5 za kartę (z obrotem 500 - zero) i grosze za SMS-y. Reszta w
    necie i wszystkie bankomaty za free, dowolna ilość użytkowników. Podobno
    łatwa, samodzielna ich konfiguracja. Konta pomocnicze też free.

    Pzdr. >mx<

  • 4. Data: 2014-06-17 23:41:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Uprzedzając pytanie: Nie. Nie mam pojęcia jaka jest forma prawna rady
    > rodziców.

    Brak formy jakiejkolwiek, IOW taka RR jest zbiorem swoich członków.

    > Próbowałem się dowiedzieć, ale trawiłem tylko na wielkie oczy
    > wyrażające kompletne niezrozumienie... Z drugiej strony chyba tysiące
    > szkół jakoś rozwiązują ten problem?

    Raczej mniej formalnie.
    Skarbnik używa własnego konta albo portfela i nie dokonuje tam operacji
    na znaczące kwoty, oraz liczy że żaden *** np. z US się do tego nie
    przyczepi. Ew. wykazuje się nieświadomością możliwości przyczepienia,
    co może mu wyjść zresztą na zdrowie.

    Nie dajmy się zwariować, przepisy nie muszą regulować wszystkiego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 5. Data: 2014-06-18 09:24:56
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2014-06-17 19:14, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
> [...]
    > mile widziana (choć nie absolutnie wymagana). Potrzebny dostęp dla kilku
    > osób, no i oczywiście możliwość ich zmiany co jakiś czas.

    Z Googla
    "http://www.pocztowy.pl/instytucje/finansepubl_opp/p
    akiety/"
    "http://www.bsczyzew.pl/index.php/klienci-indywidual
    ni/konta-osobiste/unikonto-rady-rodzicow"

  • 6. Data: 2014-06-18 09:49:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szkoły.
    > Forma prawna jest określona w ustawie o systemie oświaty, do tego może być

    Z ciekawości zapytam.
    Co powoduje, że szkoła (chyba ma konto) nie może mieć jakiegoś subkonta dla
    rady rodziców ?
    P.G.

  • 7. Data: 2014-06-18 09:51:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:lnpsvv$tkh$1@srv.chmurka.net...
    > Hello,
    >
    > Gdzie najlepiej otworzyć konto dla dla Rady Rodziców w szkole
    > podstawowej? Macie jakieś doświadczenie?

    Wiem tylko tyle:
    Rada rodziców na której konto wpłacam przelewami ma konto w PKO BP.
    P.G.

  • 8. Data: 2014-06-18 10:30:04
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A ma?
    Jako jednostka budżetowa?

    -----

  • 9. Data: 2014-06-18 20:23:30
    Od: a...@g...com

    W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 19:14:07 UTC+2 użytkownik Przemyslaw Kwiatkowski
    napisał:
> [...]
    >
    > rodziców. Próbowałem się dowiedzieć, ale trawiłem tylko na wielkie oczy
    >
    > wyrażające kompletne niezrozumienie... Z drugiej strony chyba tysiące

    Albo prywatne konto (i zmieniasz je co roku - jesli sie zmienia sklad RR) albo na
    przyklad: http://www.pkobp.pl/dzieci-uczniowie-i-studenci/szko
    lne-kasy-oszczednosci/oferta/korzysci-dla-szkol-i-uc
    zniow-z-udzialu-w-sko/

    Czyli oferta SKO w PKO Banku Polskim

    Konto jest za free, jest oprocentowane, nie ma podatku belki do tego, mozna zakladac
    subkonta, jest dostep przez iPKO. Zaklada dyrektor, wskazujac osobe reprezentujaca RR
    - i to ona ma (i ewentualnie pelnomocnik) dostep do tych pieniedzy.

    Szkola nie musi prowadzic pelnego SKO dla dzieci - ale materialy edukacyjne bedzie
    otrzymywac, etc.

  • 10. Data: 2014-06-18 22:41:24
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    a...@g...com pisze:

> [...]
    reprezentujaca RR - i to ona ma (i ewentualnie pelnomocnik) dostep do tych pieniedzy.

    A gdzie w tych przepastnych taryfach PKO jest toip tego konkretnego
    konta? (Albo inaczej: ile za wpłatę/wypłatę/przelew?)

    --
    MiCHA