  • 11. Data: 2009-11-04 21:11:27
    Temat: Re: konto w Polsce dla obcokrajowca / nierezydenta?
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    Tomasz Chmielewski (m...@n...wpkg.org) wrote in
    news:hcrqbr$p9v$1@online.de:
    > Czy jest w Polsce jakis bank, ktory umozliwi zalozenie konta (z dostepem
    > przez internet) obcokrajowcowi, obywatelowi UE, bez zameldowania w Polsce?
    >

    > Sprawdzilem pobieznie kilka bankow, i jedyna odpowiedz jaka znalazlem, to:
    > "informujemy, że Posiadaczem konta XYZ może być wyłącznie rezydent".
    >
    > Swoja droga ciekawe, skad to ograniczenie.

    PKO BP. Przy czym wskazane jest, aby jakiś adres korespondencyjny w PL był
    (łatwiej z pocztą), ale meldunku w PL nie trzeba mieć.

    Potrzebny oczywiście paszport (na kartę biblioteczną z biblioteki miejskiej
    w Teheranie nie założą ;D).

    G.

    --
    GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O---- M-- V- PS+ PE+++ Y+
    PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h--- y?

  • 12. Data: 2009-11-04 21:22:09
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Grzegorz Mazur wrote:
> [...]
    > był (łatwiej z pocztą), ale meldunku w PL nie trzeba mieć.
    >
    > Potrzebny oczywiście paszport (na kartę biblioteczną z biblioteki

    O tyle ciekawe, ze w Inteligo, bedacym czescia PKO BP, nierezydent konta
    juz nie zalozy (moze ze wzgledu na podpisywanie umowy przez kuriera, czy
    jak to sie robi w Inteligo).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2009-11-04 22:59:39
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    > O tyle ciekawe, ze w Inteligo, bedacym czescia PKO BP, nierezydent konta
    > juz nie zalozy (moze ze wzgledu na podpisywanie umowy przez kuriera, czy
    > jak to sie robi w Inteligo).

    Inny system, inne procedury... Generalnie to prawie jak inny bank ;) Obsługa
    nierezydentów jest dosyć nietypowa m.in. z punktu widzenia raportowania,
    więc nie wszystkie "niszowe" systemy mają to zaimplementowane. Ale nie
    implementowanie tego w systemie core'owym to byłby trochę strzał w kolano ze
    strony banku :) Szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy mamy coraz większą
    swobodę przemieszczania się w UE.

    Pozdrawiam,
    G.

  • 14. Data: 2009-11-05 01:18:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.11.2009 20:00), Tomasz Chmielewski wrote:

    > W mBanku sie nie da, trzeba miec status rezydenta.

    4-5 lat temu, znana mi osobiście osoba przebywająca w PL na karcie
    czasowego pobytu (czyli jeżeli się nie mylę - nie będąca rezydentem)
    miała konto w Mbanku. Być może że jednak coś pozmieniali w regulaminie.

    p. m.

  • 15. Data: 2009-11-05 04:22:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > 4-5 lat temu, znana mi osobiście osoba przebywająca w PL na karcie
    > czasowego pobytu (czyli jeżeli się nie mylę - nie będąca rezydentem)

    sie myle, skoro przebywa to rezydent

  • 16. Data: 2009-11-05 18:03:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.11.2009 05:22), witek wrote:

    > sie myle, skoro przebywa to rezydent

    Zameldować na stałe się nie może (to dopiero od karty stałego pobytu),
    tylko czasowo. W sumie pytanie gdzie jest jego miejsce zamieszkania o
    ktorym mowa w ustawie - mieszka i tu i tam, tylko tam "bardziej", bo na
    stałe.

    p. m.

  • 17. Data: 2009-11-06 07:02:34
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

> [...]
    > to: "informujemy, że Posiadaczem konta XYZ może być wyłącznie rezydent".
    >
    > Swoja droga ciekawe, skad to ograniczenie.

    DB

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus