  • 11. Data: 2013-10-15 23:11:41
    Temat: Re: kradziez z karty
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 00:10:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Kara jest imo wystarczajaca - oni juz nie beda krasc, przynajmniej nie
    >
    > tak glupio, a i znajomi ze stacji sie zastanowia.

    Twoim zdaniem jest, moim nie jest. Nie będę Cie przekonywał. Napiszę tylko, że
    sami wychowujemy sobie przestępców wyrabiając w nich poczucie bezkarności.
    Zaczyna się od drobnych przestępstw i po pewnym czasie taki element zauważa, że
    to się opłaca bo kara nie jest dotkliwa. Na dodatek często udaje się jej
    uniknąć bo tzw wykrywalność, zwłaszcza drobnych przestępstw (zwanych u nas
    wykroczeniami) jest bardzo niska. Policjantom zwyczajnie nie chce się ruszyć
    dupy bo wiedzą, że sąd i tak przestępcy nic nie zrobi - i tak koło się zamyka...

  • 12. Data: 2013-10-16 22:59:35
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 13 Oct 2013 22:18:28 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    >On Sun, 13 Oct 2013 16:01:29 +0200, "J.F."

    >Sprawdzam - prosze o podobny przypadek z USA wraz z kara.

    Nie chce mi sie. Googli pan nei ma?

    W Ameryce kary sie sumuje. Okradzenie karty kredytowej to cos z 5
    przestepstw za ktore dostaje sie wyroki osobno. Czasem sie zdarza
    wyrok (co parwda nie za karte kredytowa) w rodzaki 234 lata wiezenia z
    mozliwoscia wyjscia po 200 latach jak sie bedzie dobrze sparwowal

    A.L.

  • 13. Data: 2013-10-17 01:26:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >On Sun, 13 Oct 2013 16:01:29 +0200, "J.F."
    > Nie chce mi sie. Googli pan nei ma?

    Ale czego szukac ?

    Na razie to znalazlem
    http://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/xg7zj/som
    eone_stole_my_credit_card_and_bought_and_ipad/

    fascynujaca lektura. Chocby sugeruje ze cos nie wszyscy w te wysokie
    kary wierza.

    Polecam np post waxor, jak to w Ameryce wszystko jest proste, szybkie
    i przyjemne :-)

> [...]
    >wyrok (co parwda nie za karte kredytowa) w rodzaki 234 lata wiezenia
    >mozliwoscia wyjscia po 200 latach jak sie bedzie dobrze sparwowal

    A jak takiego zastrzezenia nie ma, to gwalciciel zamiast 5 lat moze
    odsiedziec 20 miesiecy ?

    J.