  • 1. Data: 2006-02-18 22:20:45
    Temat: kredyt hipoteczny - jaka strategia
    Od: "Henryk_8" <h...@w...pl>

    Witam,
    sorki jesli NTG, ale duzo widze tu rozwazan nt kredytow hipotecznych wiec
    dolaczam swoje pytanie, moze ktos jeszcze stoi przed podobnym dylematem ...

    Mam kredyt hipoteczny na 175000 zl, w PLN na 25 lat, oprocentowanie 6,5% -
    ale to jeszcze przed wpisem wiec z ubezpieczeniem, potem bedzie troche
    nizsze - i na razie spada rowno z WIBOR-em. Mam mozliwosc wczesniejszej
    splaty - 0zl.
    Zastanawiam sie czy warto sprzedawac stare mieszkanie warte dzis ok 200000,
    i pozbyc sie kredytu, czy tez lepiej poczekac jeszcze (wynajem + ewentualny
    wzrost wartosci). Jesli czekac to ile? (Dla pelnego obrazu sytuacji dodam ze
    jest to mieszkanie "trzecie", tzn mieszkamy w swoim, kupujemy nowe - to na
    ktore jest kredyt, a zastanawiam sie nad sprzedaza wlasnie tego
    "trzeciego").
    Sam wynajem jest srednio oplacalny - zysk jest porownywalny z lokata bankowa
    ;-(
    ale jakoby nieruchomosci to wszedzie na swiecie najpewniejsza lokata.
    Odrzucam wszelkie alternatywy zwiazane z funduszami, GPW itp.
    Poki co jestem w stanie obslugiwac splate kredytu, ale zastanawiam sie czy i
    co moze sie zdazyc, tak ze mieszkania z jakichs powodow stanieja (recesja) a
    koszt kredytu wzrosnie (przejscie na EUR, kryzysy, afery itp).
    Rzecz dzieje sie w Warszawie, mieszkanie 2 pokoje - 50m2, budynek z plyty,
    lata 70-te, Mokotow.

    Co radzicie?
    prosze o opinie i najbardziej niewiarygodne scenariusze.
    czasem mysle ze lepiej nic nie miec ...

    pozdrawiam