  • 1. Data: 2006-03-13 08:47:11
    Temat: kredyt hipoteczny w PKO BP
    Od: "Agnieszka Buczus" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Drodzy Grupowicze czy ktos z Was korzystal może z kredytu hipotecznego w
    promocji &#8222;Wlasny Kat&#8221;? Interesuje mnie czy jest to rzeczywiscie tak
    korzystne
    jak pisza. Czy sa jakies ukryte oplaty o których bank nie wspomina.
    Podzielcie się swoim doswiadczeniem. Chce wziąć 33 tys na 30 lat wychodzi mi
    rata mies &#8211; 199 zl przy stalych oplatach w PLN. W CHF byloby 150 zl/mies ale
    na razie się boje brac we frankach.
    Druga sprawa to musze przekazac zbywajacemu zaliczke w wys. 2 tys. Oczywiście
    będzie to przelew zebym miał jakis dokument ale czy spisuje się zwyczajowo
    jakas umowe na taka zaliczke? Czy forma poswiadczenia ze zbywajacy wzial cos
    takiego. Doradzcie.
    Dzieki z gory i pzdr
    Aga

  • 2. Data: 2006-03-13 10:12:05
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w PKO BP
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > jakas umowe na taka zaliczke? Czy forma poswiadczenia ze zbywajacy wzial

    Przy tak niskiej kwocie to zedrą z Kolezanki. Tak tez widze 6,05% w PLN. Nie
    wiem, jaki jest udzial kredytu do wartosci nieruchomosci, ale jesli wiekszy
    niz 0.2, to proponuję rozejrzec sie za czyms innym w PLN.
    Jesli chodzi o PKO BP, to diabeł tkwi w oplatach dodatkowych i tam radze
    poszukac.

    Zadatek czy tez zaliczke zwyczajowo potwierdza sie w umowie przedwstepnej.
    Choc tak naprawde znaczenie bedzie mialo i tak wpisanie sposobu zaplaty za
    przeniesienie praw w akcie notarialnym np. "nabywca przekazal zbywajcemu
    kwote dwóch tysiecy złotych, co tez zbywajacy potwierdza.". W sumie jesli w
    tytule przelewu wystepuje "zaliczka na poczet nabycia nieruchomosci nr KW
    123/4 w Mieszkowicach powiat Łękołody" to w sumie wystarczy. Ale ja bym tam
    spisal umowe przedwstepną (bez notariusza) i tam to umiescil.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-13 17:43:00
    Od: Shadow <g...@g...pl>

    Agnieszka Buczus napisał(a):
> [...]
    korzystne
    > jak pisza. Czy sa jakies ukryte oplaty o których bank nie wspomina.

    Ja ma tam kredyt na 35 tys. 15 lat w CHF. Gdy brałem obowiązywała
    promocja polegająca na nie pobieraniu opłat przy kolejnych
    przewalutowaniach oraz przy zwiększeniu kwoty kredytu (mam to zapisane w
    umowie). Reszta opłat zapisana w tabeli prowizji, która stanowi aneks do
    umowy. Żadnych innych opłat nie ma. Ponieważ w moim przypadku w chwili
    brania kredytu nieruchomość była już ukończona, w zasadzie jedną pozycją
    która mnie interesuje z tej tabeli jest prowizja od wcześniejszej
    spłaty kredytu (0 zł).

    > Podzielcie się swoim doswiadczeniem. Chce wziąć 33 tys na 30 lat wychodzi mi
    > rata mies &#8211; 199 zl przy stalych oplatach w PLN. W CHF byloby 150 zl/mies ale
    > na razie się boje brac we frankach.

    Nie ma się co bać, tylko brać w CHF (najlepiej w ratach malejących).
    Jest naprawdę korzystniej, choć trzeba to uczciwie powiedzieć kurs w PKO
    nie jest najkorzystniejszy, ale i tak wychodzi dużo taniej niż w PLN.
    Generalnie oferta PKO BP jest na pewno ofertą godną uwagi.