  • 11. Data: 2002-07-18 14:35:28
    Temat: Re: kredyt i dziwne instytucje ...
    Od: Krzysztof Szpunar <s...@i...pl>

    Tomasz Nowicki wrote:

    > Użytkownik "Krzysztof Szpunar" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Może mi ktoś wyjaśnić, jakim cudem mogę założyć księgę hipoteczną na mieszkanie
    > nie będące moją własnością (znaczy - np. spółdzielcze)???
    > T.

    Jesli to jest spoldzielcze wlasnosciowe to jestes jego wlascicielem :)
    Gorzej w przypadku lokatorskiego. Ale wtedy nie bedzie ci potrzebny
    kredyt i hipoteka, bo nie mozesz takiego mieszkania kupic :)
    To znaczy mozesz, ale wpierw musisz je wykupic od spoldzielni, czyli
    zmienic jego status na wlasnosciowe. Wtedy zaklada sie osobna ksiege
    wieczysta dla tego mieszkania, do ktorej mozna wpisac zastaw hipoteczny
    (wszystko to razem trwa w cholere, albo i dluzej).
    I tu sie petla zamyka.

    Pozdr
    Krz

  • 12. Data: 2002-07-18 14:42:40
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> napisał w wiadomości
    > Może mi ktoś wyjaśnić, jakim cudem mogę założyć księgę hipoteczną na
    mieszkanie
    > nie będące moją własnością (znaczy - np. spółdzielcze)???

    Możesz założyć na mieszkanie spółdzielcze-własnościowe, a dokładnie na prawo
    do lokalu spółdzielczego.
    To sie tyczy starszych mieszkań. Wszystkie nowe sa juz w pełni własnościowe.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik