  • 1. Data: 2010-07-10 18:16:34
    Temat: kredyt w EURO -jak to jest ze spłatą w Euro i w PLN
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Witam! Przymierzam się do kredytu hipotecznego w Euro. Kredyt np 200 000 zł,
    dostaję w Euro po bankowym niskim kursie, więc wychodzi więcej Euro -Bank
    górą!
    Gdy wybiorę spłatę w Euro, to będzie ponowne 2-krotne przeliczenie Euro->
    PLN->Euro?
    Czy już raty kredytu będą obliczone w Euro i będę mógł spłacać w Euro
    zakupionym np. w kantorze?

    Proszę wytłumaczyć różnicę (plusy i minusy) spłaty takiego kredytu w Euro i
    w PLN -który sposób jest lepszy, bezpieczniejszy? :) Wygląda na to, że
    banki zbijają wielką kasę na spreadzie...

  • 2. Data: 2010-07-10 18:46:23
    Temat: Re: kredyt w EURO -jak to jest ze spłatą w Euro i w PLN
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 10 Lip, 20:16, "Maxi" <M...@o...p> wrote:
> [...]
    > górą!
    > Gdy wybiorę spłatę w Euro, to będzie ponowne 2-krotne przeliczenie Euro->
    Nie

    > Czy już raty kredytu będą obliczone w Euro i będę mógł spłacać w Euro
    > zakupionym np. w kantorze?
    Tak, jeśli umowa kredytowa tak stanowi - może być niezbędny aneks do
    umowy (dodatkowy koszt)

    > Proszę wytłumaczyć różnicę (plusy i minusy) spłaty takiego kredytu w Euro i
    > w PLN -który sposób jest lepszy, bezpieczniejszy? :)   Wygląda na to, że
    > banki zbijają wielką kasę na spreadzie...
    Plusy: może być taniej
    Minusy: konieczność biegania po kantorach przez cały okres kredytu
    ewentualnie pozostają narzędzia typu walutomat - ale trzeba otworzyć
    dodatkowe konto walutowe.
    Wszyscy moi skredytowani znajomi kredyty walutowe spłacają w
    złotówkach.

  • 3. Data: 2010-07-10 18:52:17
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Dzięki!
    > Plusy: może być taniej
    Miło, ale tylko może?

    > Minusy: konieczność biegania po kantorach przez cały okres kredytu
    Mówiono mi, żeby wpłacać okresowo Euro na konto a bank sam sobie pobierze...
    Wtedy biegania trochę mniej, ale trzeba się pilnować :)

    > ewentualnie pozostają narzędzia typu walutomat - ale trzeba otworzyć
    > dodatkowe konto walutowe.
    No właśnie miałbym konto walutowe... Co to walutomat? :)

    > Wszyscy moi skredytowani znajomi kredyty walutowe spłacają w
    > złotówkach.
    Hmmm... to już sam nie wiem co począć :) Może jeszce coś o czym nie wiem?

  • 4. Data: 2010-07-11 22:19:45
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 10.07.2010 20:46, Tomasz [Bubon] pisze:

    > Plusy: może być taniej

    I zazwyczaj jest taniej, nie widziałem jeszcze banku, który by miał kurs
    nie-gorszy niż około 8gr / 1 EUR w stosunku do kantorów w dużych miastach.

    > Minusy: konieczność biegania po kantorach przez cały okres kredytu

    Zależy w którym banku- bo jak jest bank normalny, to nie stanowi w nim
    żadnego problemu (ani kosztu) przelew wewnętrzny z konta PLN na konto
    EUR po kursie banku, jeśli zachodzi taka potrzeba. Więc nie ma
    konieczności spłacania koniecznie z kantorów, ale się opłaca.

    > ewentualnie pozostają narzędzia typu walutomat - ale trzeba otworzyć
    > dodatkowe konto walutowe.

    Ja inaczej bym sobie kredytu walutowego (lub indeksowanego walutą) nie
    wyobrażał, jak rachunek walutowy z którego pobierane są automatycznie
    raty- a to jak na nim znajdą się pieniądze to wyłącznie sprawa
    właściciela (wpłata gotówkowa w oddziale, przelew z innego banku lub
    przelew z własnego rachunku w PLN).

    > Wszyscy moi skredytowani znajomi kredyty walutowe spłacają w
    > złotówkach.

    I na średniej wielkości racie tracą około 8-20 gr (w zależności od
    banku) za 1 EUR. A rata za byle rozsądne mieszkanie wynosi 400-500 EUR.
    Policz, ile tracą.

    Michał

  • 5. Data: 2010-07-11 23:05:25
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    (...)
> [...]
    > za 1 EUR. A rata za byle rozsądne mieszkanie wynosi 400-500 EUR. Policz,

    Dzięki! Czyli na 10 gr traci się np. 500 x 0.10 = 50zł/mc... a na 20gr aż
    100 zł/mc? Jeśli tak, to dziękuję i nie ma o czym dyskutować :)

  • 6. Data: 2010-07-12 06:58:47
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-07-10 20:46, Tomasz [Bubon] pisze:
    > On 10 Lip, 20:16, "Maxi"<M...@o...p> wrote:
    [...]

> [...]
    > dodatkowe konto walutowe.
    > Wszyscy moi skredytowani znajomi kredyty walutowe spłacają w

    Te grosiki Twoich znajomych, które na każdej jednostce waluty dokładają
    bankowi to cena ich wygody lub niewiedzy.
    Kursy w bankach innych od kredytujących potrafią być znacznie lepsze.
    Od kilkuset do kilku tysięcy zł oszczędności w skali roku piechotą nie
    chodzi.
    Z CHF bywa różnie ale już EUR to niemal zawsze i w każdej ilości w
    kantorze kupisz. W razie czego przelewy też bywają gratis a w EUR
    jeszcze łatwiej bo jest SEPA (często gratis lub 5 zł) więc może jednak
    warto w walucie spłacać?

  • 7. Data: 2010-07-12 07:36:09
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 12.07.2010 01:05, Maxi pisze:
    > (...)
    >
    > Dzięki! Czyli na 10 gr traci się np. 500 x 0.10 = 50zł/mc... a na 20gr
    > aż 100 zł/mc? Jeśli tak, to dziękuję i nie ma o czym dyskutować :)

    No sprawa jest prosta- zobacz jaki ma kurs Twój bank około godziny 9:00,
    12:00, 15:00 (nie patrz na kursy na koniec dnia bo są jeszcze gorsze) i
    porównaj z kantorowymi. W moim banku jest to kurs gorszy o właśnie około
    10gr (a czasem gorzej).

    Pamiętaj, że istnieją banki które za prowadzenie rachunku w EUR oraz
    wpłaty gotówkowe nie pobiorą żadnej prowizji.

    Michał