  • 11. Data: 2014-05-07 23:08:21
    Temat: Re: która debetówka do wypłat w bankomatach (za granicą)?
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-07 22:47, RobertS pisze:

    > ok
    > czyli zakładam 2 konta (EUR i USD) + biorę do nich karty

    Nie tak.
    Zakładasz jedno konto = jedna umowa, "podpisana" przy pomocy przelewu na
    rachunek w PLN: ->

    Nazwa/imię i nazwisko: Alior Bank
    Adres: ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
    Tytuł: Potwierdzenie zawarcia umowy o Kantor Walutowy Alior Bank
    Kwota: dowolna

    Potem dostajesz potwierdzenie i dane do logowania
    Po zalogowaniu widzisz, że masz 4 nry rachunków - w PLN, USD, EUR, GBP
    Karty możesz zamówić do dowolnego "zagranicznego"

    > opłaca się zakup w kantorze Aliora czy lepiej np. kupić na cinkciarzu
    > (mam tam konto) i przelewać na rachunki walutowe w Aliorze?

    Nie wiem jak cinkciarz, ale jego konkurencja jest minimalnie droższa niż
    Alior Kantor.
    IMO traci sens korzystanie z zewnętrznych kantorów.
    Sam używałem i przestałem po założeniu w AK.
    Np. EUR zakupione przez AK możesz za darmo przelewać SEPA za granicę,
    przelane z zewnątrz lub wpłacone gotówką - przelew SEPA za opłatą
    (symboliczną, fakt - tylko 5 zł)

    No i pamiętaj o warunku darmowości karty - nie brać jeśli się nie
    planuje używać.

    Sławek

  • 12. Data: 2014-05-07 23:42:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie tak.
    > Zakładasz jedno konto = jedna umowa, "podpisana" przy pomocy przelewu na
    > rachunek w PLN: ->

    to już mam za sobą, kasa przelana tylko mam małe zamieszanie z adresami
    mam inny zameldowania i inny korespondyncyjny - zobaczymy co z tego wyniknie

> [...]
    > Np. EUR zakupione przez AK możesz za darmo przelewać SEPA za granicę,
    > przelane z zewnątrz lub wpłacone gotówką - przelew SEPA za opłatą

    z SEPA korzystać nie będę, a na cinkciarzu wymieniam CHFy po b.fajnym
    kursie...no porównam sobie

    > No i pamiętaj o warunku darmowości karty - nie brać jeśli się nie
    > planuje używać.
    >
    > Sławek

    zauważyłem, min. 1 transakcja w ciągu 6 m-cy (a co później?), ale o to
    się akurat nie martwię, bo okazji do wypłat będę miał trochę

    do bezgotówkowych nadal służy mi T-Mobile z RP ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2014-05-09 15:55:56
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    jak w temacie, którą kartą warto wypłacać za granicą?

    1. EUR
    2. CZK

    najlepiej brak opłaty za wypłatę + oczywiście jak najlepsze kursy
    -----------
    Do roznych dziwnych walut-k.walutowe-AliorSync(T-mobile) w USD z karta-
    darmowa karta, ale koszt wyplaty 5zl z bankomatu(USD zakupione, np w
    kantorze Aliora, przeliczenie np. na CZK bedzie przez MC na USD, czyli
    atrakcyjne)
    Do wyplat EUR- mBank-Emax EUR-karta 30zl na rok, ale wyplaty darmowe z
    bankomatow za granica- uzywac tylko w krajach strefy EUR- EUR dostarczyc do
    mBanku np. z Alior Kantoru darmowym SEPA (jezeli planujesz mniej wyplat niz
    6 rocznie w EUR z bankomatow, wtedy taniej bedzie zrobic AliorSync w EUR)

  • 14. Data: 2014-05-10 10:21:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 09.05.2014 15:55, Krzysztof pisze:

> [...]
    > do mBanku np. z Alior Kantoru darmowym SEPA (jezeli planujesz mniej
    > wyplat niz 6 rocznie w EUR z bankomatow, wtedy taniej bedzie zrobic

    O ile pamiętam to mBankowa EUR jest w pierwszy roku za darmo, więc jak
    już ktoś wspominał na grupie przed końcem pierwszego roku zastrzegamy i
    znowu bierzemy na pierwszy rok za darmo.

    Xenocide

  • 15. Data: 2014-05-10 11:10:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > MC debit Alior Kantor USD
    > CZK->USD po kursie MC
    > USD kupowane w Alior Kantorze

    czy ww. będzie miało również odniesienie i do innych walut np. DKK?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2014-05-11 06:27:13
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 7 maja 2014 23:42:40 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
    > zauwa�y�em, min. 1 transakcja w ci�gu 6 m-cy (a co p�niej?),

    Wystarczy wypłata EUR z bankomatu w pl, albo zakup kajzerki w supermarkecie?

    M.

  • 17. Data: 2014-05-11 10:34:55
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 11.05.2014 06:27, m...@g...com pisze:

    > Wystarczy wypłata EUR z bankomatu w pl, albo zakup kajzerki w supermarkecie?

    O ile pamiętam musi to być transakcja bezgotówkowa czyli kajzerka jak
    najbardziej.

    Xenocide

  • 18. Data: 2014-05-11 10:36:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 10.05.2014 11:10, RobertS pisze:

    > czy ww. będzie miało również odniesienie i do innych walut np. DKK?

    Tak. W kantorze Aliora trzeba się trzymać zasady
    EUR > karta EUR
    GBP > karta GBP
    USD i inne > karta USD

    Xenocide

  • 19. Data: 2014-05-11 11:53:52
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-11 10:34, xbartx pisze:
> [...]

    Zależy jak daleko "później"
    Opłata dodatkowa jest jednorazowa więc ... nic dalej aż do końca okresu
    ważności karty.
    A potem znowu jednorazowa od nowej karty
    Albo.. zmiana TOiP ;)
    W końcu - opłata za wydanie i opłata miesięczna za kartę w TOiP jest.
    W wysokości 0,00 zł.
    Na razie.

    > O ile pamiętam musi to być transakcja bezgotówkowa czyli kajzerka jak
    > najbardziej.

    Nie sprawdzałem, bo wykonałem transakcje bezgotówkowe, ale w TOiP jest
    mowa o jednej OPERACJI, więc IMO bankomat też się łapie.

    Sławek

  • 20. Data: 2014-05-11 22:07:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tak. W kantorze Aliora trzeba się trzymać zasady
    > EUR > karta EUR
    > GBP > karta GBP
    > USD i inne > karta USD

    dzięki za czytelne wyjaśnienie, szkoda że tylko jedna wypłata z
    bankomatu za granicą w miesiącu jest gratis a kolejne już płatne...

    --
    pozdrawiam
    RobertS