  • 11. Data: 2013-11-14 17:54:00
    Temat: Re: który smartfon do obsługi bankowości mobilnej?
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Z żadnego. Tylko w domu. Telefon do obsługi pieniędzy to niepoważny
    > pomysł.

    Mozesz uzasadnic to (IMHO) dziwne stwierdzenie?

    PS
    Czym roznia sie dzisiejsze smartfony od komputerow (poza mniejsza
    wydajnoscia i ekranem)?

  • 12. Data: 2013-11-14 18:00:43
    Od: loco <j...@o...pl3>

    W dniu 2013-11-14 11:28, Marcin N pisze:

    > Z żadnego. Tylko w domu. Telefon do obsługi pieniędzy to niepoważny pomysł.

    Równie dobrze mógłbyś napisać:
    "Z żadnego. Tylko w okienku. Internet do obsługi pieniędzy to niepoważny
    pomysł."

    Nie ma znaczenia czy korzystasz z komputera/telefonu/czynnika białkowego
    o ile robisz to z głową.

  • 13. Data: 2013-11-14 18:06:28
    Od: loco <j...@o...pl3>

    W dniu 2013-11-14 17:47, Tomasz Finke pisze:

> [...]
    > geograficznej użytkownika oraz listy kontaktów w telefonie. Np. taki
    > Sync się chwali: "Aplikacja ma dostęp do GPS. Pozwoli to szybko
    > zlokalizować najbliższy bankomat lub wpłatomat. Dzięki wykorzystaniu
    > przez aplikację informacji osobistych (np. książki telefonicznej)
    > będziesz mógł również wygodnie doładowywać telefony typu PrePaid (,,na
    > kartę"), a czujnik położenia telefonu (sterowania sprzętowego) pozwoli
    > Ci zaktualizować informacje o saldzie." Ja bardzo dziękuję za tego
    > rodzaju udogodnienia i pozostanę przy zwykłej przeglądarce.

    Czy jest jakiś obowiązek posiadania włączonego GPS, by korzystać z
    takiej aplikacji? Aplikacja przed zainstalowaniem chyba informuje o tym
    do czego będzie chciała uzyskać dostęp. Użytkownik ma prosty wybór -
    zainstalować aplikację lub skorzystać z dowolnej przeglądarki www.

  • 14. Data: 2013-11-14 18:08:15
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Niektóre aplikacje do bankowości mobilnej żądają dostępu do lokalizacji
    > geograficznej użytkownika oraz listy kontaktów w telefonie.

    Niektore? Myslalem, ze wiekszosc jesli nie wszystkie...

    > Ci zaktualizować informacje o saldzie." Ja bardzo dziękuję za tego
    > rodzaju udogodnienia i pozostanę przy zwykłej przeglądarce.

    a) to samo grozi na "stacjonarnym" komputerze
    b) i tu, i tu mozesz to zablokowac, ew. uzyc np. fake gps
    c) smartfony (jak nazwa wskazuje) sa dla "smart people"

  • 15. Data: 2013-11-14 18:21:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 17:47:39 +0100, Tomasz Finke napisał(a):

    > Niektóre aplikacje do bankowości mobilnej żądają dostępu do lokalizacji
    > geograficznej użytkownika oraz listy kontaktów w telefonie.

    To taka aplikacja bankowa szybciej by wyleciała z mojego telefonu, niż się
    na nim pojawiła.

    > Sync się chwali: "Aplikacja ma dostęp do GPS. Pozwoli to szybko
    > zlokalizować najbliższy bankomat lub wpłatomat.

    To akurat nie jest głupie, ale wystarczy mi mapa POI w nawigacji.

    > Dzięki wykorzystaniu
    > przez aplikację informacji osobistych (np. książki telefonicznej)
    > będziesz mógł również wygodnie doładowywać telefony typu PrePaid (,,na
    > kartę"),

    Jak to niby ma działać?

    > a czujnik położenia telefonu (sterowania sprzętowego) pozwoli
    > Ci zaktualizować informacje o saldzie."

    Jw, o co chodzi?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2013-11-14 18:22:14
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > mam dylemat czy pójść znowu w ajfona czy dać sobie spokój i zanabyć coś
    > innego

    A widelki cenowe?

    Tak czy siak szedlbym jednak w strone Androida:
    - jakis nowoczesny, szybki 4-rdzeniowy procesor
    - min. 1GB RAM
    - ekran min. 4.5", min. ~1000x600, AMOLED lub IPS
    - Android min. 4.x
    ...i nic nie bedzie zamulalo, zwlaszcza aplikacje bankowe.

    Do 800zl powinienes miec jakis wybor.
    Do 1200zl bedzie calkiem niezly wybor.

  • 17. Data: 2013-11-14 18:24:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-14, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    [...]

    > Niektóre aplikacje do bankowości mobilnej żądają dostępu do lokalizacji
    > geograficznej użytkownika oraz listy kontaktów w telefonie.

    Co wymaga zgody użytkownika tegoż telefonu. I tyle na temat.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2013-11-14 18:28:59
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 13.11.2013, 21:47, RobertS pisze:
    > pytanko jak w temacie: z jakiego sprzętu korzystacie?
    >
    > mam iPhone'a ale padło w nim wifi i już bankować na nim nie mogę ;-/
    > generalnie to już szmelc i potrzebuję coś innego

    Ja korzystam z iPoo prawiec od samego poczatku i juz bym nie przeszedl
    na Andka po tym jak macam telefony znajomych. Juz przyzwyczajenie i taka
    sprawa, ze wszystko dziala w porzadku i zmierza w dobrym kierunku.
    Oczywiscie jestem otwarty na zmiany i z checia bym zobaczyl cos nowego,
    ale gdyby bylo warto. Nexus 5 wydaje sie ciekawy i z macania wyglada OK,
    glownie dlatego, ze Android bez zadnych badziewnych nakladek. Generalnie
    przeskakiwalem prawie co kazda generacje (3G, 3GS, 4S, 5, 5S). Mialem
    nie przechodzic z 5 na 5s, ale trafila sie taka okazja, ze nie musialem
    nic doplacac za zmiane. Myk jest taki, ze jak pierwszego kupilem w USA i
    uzywalem jakis czas to pozniej sprzedalem go z minimalna utrata wartosci
    przy wyjsciu nowej generacji, oczywiscie tez nie w PL, bo tutaj
    zdzieraja niemilosiernie. Z macbookami udaje mi sie prawie tak samo,
    nawet w PL te sprzety trzymaja wartosc i mozna sobie spokojnie wymieniac
    co generacje bez straty jesli sie tylko troche umie zorganizowac ;)

  • 19. Data: 2013-11-14 19:40:01
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-11-14 18:21, Borys Pogoreło pisze:

    > Jak to niby ma działać?

    > Jw, o co chodzi?

    Kawałek opisu jest tutaj:

    http://innowacje.sync.pl/bankowosc_mobilna

    "W systemie bankowości mobilnej zwracamy dużą uwagę na bezpieczeństwo i
    jesteśmy przekonani, że stosowane przez nas zabezpieczenia gwarantują
    pełną ochronę Twoich finansów"

    I pewnie nawet nie kłamią, przecież wyraźnie piszą tylko o ochronie
    finansów, a nie prywatności użytkownika :-)

    T.

  • 20. Data: 2013-11-14 19:40:07
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-11-14 18:08, jakson pisze:

    > c) smartfony (jak nazwa wskazuje) sa dla "smart people"

    No jasne, a "inteligencja" ich właścicieli rośnie z każdą nową wersją
    systemu i kolejnym rdzeniem procesora.

    T.