  • 1. Data: 2011-08-31 05:21:42
    Temat: lamerskie pytanie - Paypal.pl - jaka karta?
    Od: Maruda <m...@n...com>

    Witam.
    Wybaczcie, nie mam w tej chwili czasu na grzebanie w
    regulaminach/taryfach, a pilnie potrzebuję udrożnić świeże konto w
    paypal.pl i zapłacić za zakup. Będę wdzięczny za szybką (p)odpowiedź.

    1. Czy dobrze widzę, że w Paypal.pl płaci się tylko złotówkami?
    2. Jeśliby NIE, to: czy zatem lepiej podwiesić tam kartę w PLN (np.
    http://prepaid.bzwbk.pl/karty-internetowe/karty-inte
    rnetowe.html ), czy
    w walucie, w której przewiduję większość płatności (
    http://prepaid.bzwbk.pl/karty-z-doladowaniem/karty-z
    -doladowaniem.html )?

    3. Czy słusznie obawiam się i chcę uniknąć podwieszenia tam swojej
    "normalnej" KK?

    4. ... kartę internetową trzeba zarejestrować podając swoje dane. Czy
    nie ma przypadkiem gdzieś haczyka, że bank może mnie potem ścigać o
    fraudowe nie-moje płatności na kwoty wyższe, niż doładowałem kartę?

    I czy w ogóle przypadkiem nie przekombinowuję? ;) Tzn: Jaka jest
    "najsłuszniejsza" procedura?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2011-08-31 07:41:40
    Temat: Re: lamerskie pytanie - Paypal.pl - jaka karta?
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 07:21:42 +0200, Maruda napisał(a):

    > 1. Czy dobrze widzę, że w Paypal.pl płaci się tylko złotówkami?

    Nie

> [...]
    > http://prepaid.bzwbk.pl/karty-internetowe/karty-inte
    rnetowe.html ), czy
    > w walucie, w której przewiduję większość płatności (

    To zależy od przeliczników i paru innych rzeczy. Ogólnie to przeliczniki
    które stosuje paypal są znowu mało korzystne

    > 3. Czy słusznie obawiam się i chcę uniknąć podwieszenia tam swojej
    > "normalnej" KK?

    Ja mam podpiętą Polbankową VISA i płacę z niej w walucie (nie stosuję
    przeliczników paypala)

    > 4. ... kartę internetową trzeba zarejestrować podając swoje dane. Czy
    > nie ma przypadkiem gdzieś haczyka, że bank może mnie potem ścigać o
    > fraudowe nie-moje płatności na kwoty wyższe, niż doładowałem kartę?

    Zawsze może ścigać.

    > I czy w ogóle przypadkiem nie przekombinowuję? ;) Tzn: Jaka jest
    > "najsłuszniejsza" procedura?

    Najbezpieczniejsza? Najtańsza? Najwygodniejsza? :)

    --
    Kojer

  • 3. Data: 2011-08-31 08:18:03
    Od: Maruda <m...@n...com>

    Dzięki za Re: :)

    W dniu 2011-08-31 09:41, Robert Kois pisze:

    > Nie

    Apacze, apacze i nie widzę inaczej, ale będę szukał. :)

    > Zawsze może ścigać.

    Nnooo chyba nie do końca. Ta plastikowa za 15zł może być przekazana
    dowolnej innej osobie, nawet małolatowi, nie ma obowiązku zapisywania i
    nie podaje się nigdzie konkretnych danych osobowych. Kogo by wtedy ścigali?

    > Najbezpieczniejsza? Najtańsza? Najwygodniejsza? :)

    Ojtamojtam...
    Precyzuję: najbardziej optymalna ;)
    (Mógłbym podać wagi i umowne koszta dla ryzyka i wygody, tylko komu by
    się chciało dopasowywać swoją odpowiedź do takich założeń).

    Moje założenia:
    Rocznie:
    5-10 zakupów przez PayPal na łączną kwotę w granicach 2kpln, plus może
    jakiś tani bilet lotniczy.

    Co proponujesz(-cie)?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2011-08-31 08:35:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (31.08.2011 10:18), Maruda wrote:

    > Nnooo chyba nie do końca. Ta plastikowa za 15zł może być przekazana
    > dowolnej innej osobie, nawet małolatowi, nie ma obowiązku zapisywania i
    > nie podaje się nigdzie konkretnych danych osobowych. Kogo by wtedy ścigali?

    Tego komu dasz, którego dane będą mieli od Ciebie.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-08-31 08:36:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 10:18:03 +0200, Maruda napisał(a):

    > Moje założenia:
    > Rocznie:
    > 5-10 zakupów przez PayPal na łączną kwotę w granicach 2kpln, plus może
    > jakiś tani bilet lotniczy.
    >
    > Co proponujesz(-cie)?

    Co ci wygodnie, przy takich kwotach różnice kursowe nie robią dużej
    różnicy.

    Przy większych zakupach walutowych podpiąć kartę visa (najlepiej gold) z
    Polbanku.

    --
    Kojer

  • 6. Data: 2011-08-31 16:47:38
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-08-31 09:41, Robert Kois wrote:

    > Ja mam podpiętą Polbankową VISA i płacę z niej w walucie (nie stosuję
    > przeliczników paypala)

    A jak się wyłącza przewalutowanie w paypalu? Widzę że za zakup ok. EUR20
    doliczyli mi EUR0.49 "exchange commission" (karta jest w EUR, zakup był w
    USD).

    P.

  • 7. Data: 2011-08-31 16:58:54
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-08-31 18:47, Piotr C. wrote:
    > A jak się wyłącza przewalutowanie w paypalu? Widzę że za zakup ok. EUR20
    > doliczyli mi EUR0.49 "exchange commission" (karta jest w EUR, zakup był w
    > USD).

    Przepraszam, powyższe opłaty to już Amex naliczył. Ale teraz to już w
    ogóle nie rozumiem jak zmusić paypala do konkretnego działania:
    1. Transakcja w USD, opłacana podpiętą kartą Amex rozliczaną w EUR
    - bez przewalutowania w paypal
    2. Transakcja w USD oraz GBP (inna) - Mastercard EUR
    - z przewalutowaniem.
    Ale przelicznik bez tragedii - jakieś 2.5-3% od kursu średniego.

    W sumie wielkiej różnicy to nie robi, bo w obu przypadkach jestem do
    tyłu o jakieś 2.5-3%, ale warto wiedzieć...

    pozdr.

  • 8. Data: 2011-09-01 08:25:17
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 18:58:54 +0200, Piotr C. napisał(a):

    > W sumie wielkiej różnicy to nie robi, bo w obu przypadkach jestem do
    > tyłu o jakieś 2.5-3%, ale warto wiedzieć...

    Ja karty mam tylko w PLN więc ciężko powiedzieć, wybór czy obciążamy kartę
    w walucie transakcji czy to paypal przelicza jest _tylko_ w momencie
    wykonywania płatności. Teoretycznie zapamiętuje wybór ale już raz mi to
    paypal sam z siebie przełączył i byłem jakieś drobne w plecy (nie chciało
    mi się reklamować bo płatność była na jakieś 10e więc róznica była
    groszowa).

    --
    Kojer