-
21. Data: 2004-06-23 22:51:15
Temat: Re: limit zadłużenia - wniosek o zwiększenie. Pytanie...
Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
news:2nacyuhy9n.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> > Kolejna beczka: znam rowniez bank, ktory telefonuje do pracodawcy -
> > Multibank.
>
> Ostatnia rzecza, ktora powinien zrobic pracodawca, jest udzielanie
> JAKICHKOLWIEK informacji o swoich pracownikach przez telefon.
Tia, a potem przez takiego pracodawcę kredytu nie można dostać :P
--
Pozdrawiam,
Washko
http://www.odpowiedzialnosc.org/
-
22. Data: 2004-06-24 06:55:41
Temat: Re: limit zadłużenia - wniosek o zwiększenie. Pytanie...
Od: "DS" <...@a...pl>
Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
news:cbd1pq$8e7$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> news:2nacyuhy9n.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> > > Kolejna beczka: znam rowniez bank, ktory telefonuje do pracodawcy -
> > > Multibank.
> >
> > Ostatnia rzecza, ktora powinien zrobic pracodawca, jest udzielanie
> > JAKICHKOLWIEK informacji o swoich pracownikach przez telefon.
>
> Tia, a potem przez takiego pracodawcę kredytu nie można dostać :P
Jeszcze raz dzięki za cenne wskazówki. Reasumując zatem : wnioskować o
zwiększenie limitu, czy lepiej nie kusić losu?
Pozdrawiam
DS
-
23. Data: 2004-06-24 09:53:55
Temat: Re: limit zadłużenia - wniosek o zwiększenie. Pytanie...
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik DS napisał:
> Jeszcze raz dzięki za cenne wskazówki. Reasumując zatem : wnioskować o
> zwiększenie limitu, czy lepiej nie kusić losu?
To zalezy jak bardzo jestes odporny na ryzyko. Jesli bardzo to sproboj,
ale zawczasu przygotuj awaryjne wyjscie, gdyby bank wpadl na pomysl
zabrania Ci calej lub czesci linii kredytowej.
Bartol
-
24. Data: 2004-06-24 14:50:59
Temat: Re: limit zadłużenia - wniosek o zwiększenie. Pytanie...
Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
news:cbd1pu$8e6$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> news:cbcf22$hu7$1@narya.po.opole.pl...
> Nie zgadzam się. Imo w bankach za dużo siedzi paranoików, którzy
wypowiedzą
> kredyt, bo tak jest prościej. Weź pod uwagę, że to nie kredyt ratalny,
gdzie
> brak spłaty raty od razu jest widoczny. Tutaj przecież istnieje
konieczność
> jedynie spłacania odsetek, o ile miałyby przekroczyć dostępny limit.
> Częstokroć więc - po dostaniu kredytu - można przez lata całe nie mieć
> stałej pracy i być w stanie utrzymywać się w granicach limitu bez
szkody dla
> nikogo.
Nie wiem, może nie pamiętam, co pisałem, ale głowę bym dał, że
nigdzie nie zarzekałem się, że informowanie, o które chodzi w dyskusji,
to świętość nad świętościami i smażył się będzie w piekle każdy, kto
zaniedba. Ale FAKTEM jest, że umowy kredytowe zawierają takie zapisy i
nie informując o zmianie czynników mających wpływ na zdolność kredytową
po prostu ŁAMIESZ UMOWĘ. A rozsądność takiego postępowania, również w
świetle tego, o czym wyżej piszesz oraz konsekwencje (zastrzeżone i
rzeczywiste) to całkiem oddzielna bajka.
> Po cholerę sobie więc komplikować życie? Poza tym w umowach o kredyt
> odnawialny raczej nie ma zapisów, o których mówisz. Są co najwyżej
podobne:
> "w razie istotnej zmiany zdolności kredytowej bank może wypowiedzieć
umowę",
> to jednak kolosalnie inna sytuacja.
Życie to sobie skomplikujesz wtedy, kiedy najpierw zaniedbasz
(zignorujesz) obowiązek powiadomienia, później wpadniesz w spiralę
pożyczania, a w końcu sytuacja zmusi cię samego do ujawnienia zatajonych
zmian lub doprowadzi do uzyskania takich informacji przez bank inną
drogą.
A nie ma przypadkiem - będę się mimo wszystko upierał - zapisu o
_konieczności_ zawiadomienia banku o zmianie sytuacji materialnej i
innych czynników mających wpływ na zdolność kredytową? Umowy zwykle
formułowane są w ten sposób, że bank _MUSI_ być powiadomiony o zmianach,
a wiedząc o nich _MOŻE_ wypowiedzieć umowę. Wariantywność decyzji banku
nie obniża obligatoryjności obowiązku klienta.
--
Lejak
j...@k...ODSPAMIACZ.pl