  • 1. Data: 2012-01-28 13:29:44
    Temat: lokata kaskada SGB _zakładana_w_BS_
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    na wszystkim, co ometkowano słowem "emerytura"
    państwo kładzie łapę i wcześniej lub później
    ukradnie - czy to środki z II filara,
    czy jakieś fundusze. Z uwagi na powyższe

    lokata bankowa z gwarancjami BFG budzi we mnie
    100x wyższe zaufanie niż najbezpieczniejszy fundusz
    pseudoinwestycyjny (zwłaszcza że "bezpieczeństwo"
    utożsamiane bywa z państwowymi obligacjami, co
    w przededniu bankructwa USA i wielu krajów UE
    brzmi jak ponury żart).

    rozważam 10 letnią odnawialną lokatę Kaskada SGB
    jako swój własny sposób na budowę III filaru

    pytałem o to bank SGB przez formularz WWW
    cytuję Pytanie:
    czy 10 letnia lokata KASKADA jest (1) polisą ubezpieczeniową
    _marketingowo_ nazwaną "lokatą", aby się lepiej sprzedawała
    czy (2) jest lokatą w sensie ścisłym, gwarantowaną
    przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?

    i dostałem taką odpowiedź:
    === cytat ===
    Szanowny Panie,
    Serdecznie dziękujemy za zainteresowanie z Pana strony.
    Depozyt kaskada jest lokatą długoterminową gdzie obowiązują regulacje
    Bankowego Funduszu Gwarancyjnego .

    Każdy Bank Spółdzielczy jest oddzielną jednostką finansową
    w celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o wskazanie
    miejscowości w której chce Pan założyć taką lokatę.

    Z poważaniem
    Zespół ds. Jakości i Wsparcia Biznesu

    SGB-Bank Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu * 60-462 Poznań, ul. Szarych
    Szeregów 23a Zarejestrowany pod nr KRS 0000058205 w Sądzie Rejonowym Poznań -
    Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
    Sądowego, gdzie przechowywana jest dokumentacja spółki Kapitał zakładowy: 156
    431 300 zł (z czego wpłacono: 156 431 300 zł) * NIP 777-00-05-362
    *Regon:004848247 tel. 0-61/856 24 00, fax 0-61/852 27 30 * SWIFT
    CODE:GBWCPL. PP * www.gbw.com.pl
    === koniec cytatu ===

    dzwoniłem w tej sprawie do miejscowego BS a oni twierdzą
    że pierwszy raz spotykają sie z pojęciem "lokaty Kaskada"
    i że ich bank napewno takowej nie oferuje, a zwłaszcza
    nie oferuje jej podmiotom gospodarczym.

    stąd mam pytanie do grupowiczów:

    Czy ktoś z Państwa w swoim banku spółdzielczym zrzeszonym w SGB
    skutecznie założył lokatę Kaskada? Czy wszystkie banki "nic nie
    wiedzą"? czy tylko mój bank jest jakiś niedoinformowany?

  • 2. Data: 2012-01-28 13:34:23
    Temat: Re: lokata kaskada SGB _zakładana_w_BS_
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > lokata bankowa z gwarancjami BFG budzi we mnie
    > 100x wyższe zaufanie niż najbezpieczniejszy fundusz

    oczywiście jestem świadomy, jak maleńka suma została
    zgromadzona w BFG, dlatego uważam, że gwarancje BFG
    są realne tylko w odniesieniu do maleńkich banków
    spółdzielczych. Jak padnie BS w PierDziszewie z sumą
    bilansową 20 mln, to środków BFG spokojnie wystarczy.
    gdyby upadło PekaoSA z żubrem w logo, to nie ma szans
    na spłacenie klientów jednego większego oddziału, o
    całym bankozaurze nie wspominając.

    Z uwagi na powyższe uparłem się, aby swoja kaskadę
    założyć sobie akurat w _BS_, a nie w banku zrzeszającym

  • 3. Data: 2012-01-29 12:44:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <k...@W...gazeta.pl> jg0t88$m09$...@i...gazeta.pl

    > na wszystkim, co ometkowano słowem "emerytura"
    > państwo kładzie łapę i wcześniej lub później

    Nie na wszystkim, co ometkowano słowem 'emerytura',
    ale na wszystkim w ogóle.

    Na Węgrzech panika, w Europie i Hameryce kryzys jakiego świat
    nie widział, europejska cywilizacja chwieje się -- a tylko/jedynie
    w Polsce jest dobrobyt, dlatego nasze państwo zbiera od nas, od
    bogaczy, aby dawać nieszczęśliwej biedocie krzywdzonej przez zły los. ;)

    Jesteś bez serca? Nie chcesz wspierać ubogich poszkodowanych przez bieg wydarzeń? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2012-01-29 18:46:16
    Od: "Konfabulator" <w...@N...gazeta.pl>

    <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > oczywiście jestem świadomy, jak maleńka suma została
    > zgromadzona w BFG, dlatego uważam, że gwarancje BFG
    > są realne tylko w odniesieniu do maleńkich banków
    > spółdzielczych.

    Proponuję bliżej zapoznać się z ustawą o BFG, bo dawno takich głupot tu nikt
    nie pisał.