  • 1. Data: 2011-10-17 13:30:55
    Temat: lokaty, konta, karty, inwestycje i cały ten bajzel
    Od: z <z...@g...pl>

    Może szanowni finansiści między jednym kliknięciem a drugi znaleźliby
    chwilę na zadumę nad tym co wyprawiają.

    http://finanse.wp.pl/kat,102634,title,Francja-i-Niem
    cy-nad-przepascia,wid,13900617,wiadomosc.html?ticaid
    =1d377&_ticrsn=3

    "
    "Ponadto ze względu na ich skomplikowaną strukturę biznesową oraz
    podatność na ryzyka skumulowane trudno się zorientować, jak wielkie
    straty mogłyby one ponieść w razie spiętrzenia się nieprzewidzianych
    wydarzeń". Oznacza to ni mniej ni więcej, że nie ma żadnego nadzoru nad
    bankami lub ten nadzór jest znikomy lub pozorny. Nawet nie można z całą
    pewnością stwierdzić, czy w tych bankach są jeszcze jakieś pieniądze i
    ile ich jest. Banki niczego nie produkują, egzystują na pracy ludzi,
    którzy nieraz są zmuszani do korzystania z drogich i nie zawsze
    uczciwych usług (kredyty). Rząd ponosi odpowiedzialność za banki,
    tymczasem finansiści pozwalają sobie na ryzykowne inwestycje naszymi
    pieniędzmi, jak im się uda, będą milionerami, jak się nie uda, to my
    będziemy nędzarzami. Występowanie takich jak ta sytuacji (także
    bankructwo Grecji, kryzys banków w USA) świadczy o nieodpowiedzialności
    i tępocie ludzi rządzących, którzy próbują udawać, że rządzą i mają na
    coś wpływ.
    "

  • 2. Data: 2011-10-17 13:49:06
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 17 Oct 2011 15:30:55 +0200, z <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    >straty mogłyby one ponieść w razie spiętrzenia się nieprzewidzianych
    >wydarzeń". Oznacza to ni mniej ni więcej, że nie ma żadnego nadzoru nad

    Polecam "The Case Against The Fed" i "Co rząd zrobił z naszym
    pieniądzem" Murraya Rothbarda.
    http://mises.org/misesreview_detail.aspx?control=77
    http://mises.org/resources/3430/The-Case-Against-the
    -Fed
    http://mises.pl/blog/2006/10/23/322/

    Klarownie i zwięźle opisuje, jak działa ten "system".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-10-19 20:55:49
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Może szanowni finansiści między jednym kliknięciem a drugi znaleźliby
    > chwilę na zadumę nad tym co wyprawiają.

    Dla mnie majstersztykiem jest przekonanie milionów ludzi, że FAJNO JEST
    płacić
    kartą płatniczą. Nie dość, że operatorzy terminaliu kroją od sprzedawców
    (niektórych) procent
    od każdej płatności, to jeszcze niektórzy użytkownicy nie korzystają z
    "grace period".

    Grosz od miliardów transakcji.
    Piękne....

    Feromon

  • 4. Data: 2011-10-19 22:10:33
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > kartą płatniczą. Nie dość, że operatorzy terminaliu kroją od sprzedawców
    > (niektórych) procent
    > od każdej płatności, to jeszcze niektórzy użytkownicy nie korzystają z
    > "grace period".

    Jak nie korzystaja, to juz ich problem.
    za to inni korzystaja, rowniez z cash back'u ;)
    A ze fajnie (wygodnie) sie placi plastikiem - to fakt niezaprzeczalny