  • 41. Data: 2009-08-30 15:57:02
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 30 Sie, 12:42, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > W rodzinnych/jednoosobowych ;) - ale to nieliczne wyjątki nie
    > odzwierciedlającego całego rynku :)

    Dokładnie tak..;-) A w niektórych - nawet w niedzielne popołudnie..!

  • 42. Data: 2009-08-30 16:42:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On 30 Sie, 12:28, k...@o...pl wrote:

    > jeżeli zarzucasz komuś "zerowe pojęcie" i uważasz się za kompetentnego

    > to przyjmij do wiadomości że nie jesteś na forum onetu
    > i uszanuj okoliczność że czytają cię nie tylko kompletni debile
    > ale także ludzie inteligentni których nie zadowala bełkotliwa
    > arogancka odpowiedź o treści:

    Z calym szacunkiem, ludzie inteligentni nie pisali by bzdur, ze
    przesuniecie sesji elixir nie generuje kosztow ;)

    > Czy szanowny kolego

    > - przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30 a ostatniej
    > przychodzącej na 21:30 to praktycznie żaden wydatek, a korzyści
    > dla klientów byłyby ogromne.

    Tak żaden wydatek - tylko blisko 100 podmiotow [banki, kir, nbp,.
    giif] musialoby zatrudnic ludzi na "druga zmiane" - faktycznie - zaden
    wydatek.

    > ok, zachowujemy 3 sesje eliksiru żeby kolega nie płakał że bank
    > wykosztuje się na impulsy telefoniczne. Odpowiedz na dwa proste pytania:
    >
    > 1) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30?
    > 2) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 21:30?

    Nie jestem w stanie tego policzyc ale przyjmij do wiadomosci, ze
    pelnowartosciowa sesja elixir wymaga [bezwzglednie] pracownika w
    kazdym banku uczestniczacym w sesji, nbp i kir oraz w giif.

    > a przesunięcie terminów tych sesji w tygodniu?
    > sesja w piątek o 21:30 będzie droższa od sesji w piątek o 16:00?

    Jak wielokrotnie pisalem wyzej - przesuniecie = zmiana godzin pracy
    kupy luda w bankach i kilku instytucjach.

    > za przesunięcie sesji NIKT nie musiałby płacić ani złotówki

    > nie pokrywaj swojego nieuctwa i niekompetencji
    > aroganckim bełkotem albo idź na forum onetu.

    Nieuctwo, niekompetencje i arogancki belkot przedstawiasz Ty. Szczytem
    ww. cech jest uwazanie, ze "cos sie samo zrobi i to za darmo" nie mam
    pojecia jak Ty jestes w stanie prowadzic wlasny biznes nie majac na
    tyle wyobrazni zeby pojac, ze wydluzenie/zmiana godzin pracy duzej
    grupy ludzi po prostu kosztuje. Tym bardziej, ze nie da sie tym
    ludziom po prostu "przesunac" godzin pracy - czesc z nich dalej bedzie
    musiala byc w dawnych godzinach, czesc w nowych co po prostu wplynie
    na zwiekszenie liczby etatow.

    > --

    Widac kto pochodzi z Onetu ;-)

    A ta serio - skoncz z tymi osobistymi wycieczkami bo to niczemu nie
    sluzy. Masz [niestety] glupi i kosztowny pomysl i na sile probujesz go
    forsowac. Tak sie glupio sklada, ze wiekszosc klientow banku [pod
    wzgledem obrotu] to klienci dzialajacy w okresie poniedzialek-piatek
    8-18. Na to jest zapotrzebowanie i tak system pracuje. Zapotrzebowanie
    na sesje elixir o 21.30 jest marginalne i taka sesja jest potrzebna
    jak zajacowi dzwonek.

  • 43. Data: 2009-08-30 16:43:49
    Temat: Re: SORBNET
    Od: BK <b...@g...com>

    On 30 Sie, 15:23, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > Przy czym Sorbnet to też system KIRu.

    Nie do konca. Sorbnet to system NBP.

  • 44. Data: 2009-08-30 17:15:53
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Valdi.Pavlack nadaje:
    > Jednak to chyba nie wina systemu ale samego banku, który sobie tak
    > ustalił sesje wychodzące... W końcu przykłady innych banków dobitnie
    > pokazują, że można przelewy wysłać nawet o po godzinie 15.

    To prawda, wszystkie banki powinny wysłać swoje przelewy równocześnie o
    15 a czy i kiedy to ktoś odbierze to nieistotny szczegół.

  • 45. Data: 2009-08-30 17:19:42
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 30 Sie, 18:42, BK <b...@g...com> wrote:

    > forsowac. Tak sie glupio sklada, ze wiekszosc klientow banku [pod
    > wzgledem obrotu] to klienci dzialajacy w okresie poniedzialek-piatek
    > 8-18. Na to jest zapotrzebowanie i tak system pracuje.
    Właśnie problem w tym że system tak nie pracuje - sesje wychodzące
    masz w wielu bankach grubo przed 18 i w tym tkwi duży problem.
    Swoją drogą uzasadniać że jest gorzej czyli lepiej (bo taniej) i
    powinniśmy się z tego cieszyć jest dość dziwne. To może zejdźmy do
    poziomu krajów gdzie przelew trwa parę dni - pewnikiem wtedy banki
    zaczną nam za konta płacić ;-)

  • 46. Data: 2009-08-31 06:05:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2009 12:28:51 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

    > 1) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30?
    > 2) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 21:30?

    Zapewne tyle ile kosztuje zatrudnienie pełnej drugiej zmiany pracowników
    w KIR i we wszystkich bankach. Bo zwracam uwagę, że aby miało to sens to
    tę dodatkową sesję ktoś musi odebrać i zaksięgować.

  • 47. Data: 2009-08-31 07:05:25
    Temat: Re: mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 29 Aug 2009 22:33:07 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
    napisał(a):

    > ostatnim momentem na wysłanie pieniędzy "do gdzieś" z mBanku była
    > 13.25/13.30 Bez żadnej gwarancji że bank "odbierający" raczyłby ten
    > przelew zaksięgować.

    Ja ostatnio puściłem o 13.28, załapał się i był III w eurobanku, ale być
    może miałem fart, więc proszę nie brać tego za pewnik ;)

    Xenocide

  • 48. Data: 2009-08-31 08:25:53
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Filip"
    > (...) Bo wydaje mi się, że z Multi nie wychodzą ELIXIREM - istnieje
    > możliwość zlecenia takiego przelewu po ostatniej sesji ELIXIRu i
    > środki wychodzą w dniu bieżącym - nie jest to taka sama sytuacja jak z
    > normalnymi przelewami, które lądują w oczekujących i można jest
    > stornować.

    Masz rację - wydaje ci się :-)
    Wiele banków robi tak w konia klientów, ktorzy zlecą przelew po godzinie
    ostatniego Elixiru. Zdejmują z konta, przeksięgowują na swoje
    i czekają na następny dzień roboczy żeby dokończyć przelew.
    U ciebie pieniędzy nie ma więc wystornować nie możesz
    *** blad ***

  • 49. Data: 2009-08-31 10:10:36
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 30 Aug 2009 09:40:02 +0200, k...@o...pl napisał(a):

    > Dlaczego niewidzialna ręka rynku nie działa w tej kwestii?

    > Kto do cholery wymyślił sabat plus niedzielny odpoczynek
    > dla komputerów? Jaki idiota wpadl na pomysł nie-działania
    > rozliczeń KIR w weekendy?

    > Kto wymyślil, że banki mają tak skąpo ustawione 3 albo i 2 pory?

    > kto był tak złośliwy, że wymyślił, aby ostatnie eliksiry
    > wychodziły zanim ludzie skończą pracę?

    Poruszyłeś bardzo istotną kwestię.
    Niestety, rynek przelewów międzybankowych został zmonopolizowany przez
    KIR i to jest właśnie cena, jaką za to płacimy.
    Trzymajmy kciuki za powodzenie i bezawaryjne działanie systemu BlueCash,
    to wówczas i KIR nagle dojdzie do wniosku, że właściwie nie ma większych
    przeszkód, aby przelewy międzybankowe chodziły przez 7 dni w tygodniu ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 50. Data: 2009-08-31 10:26:36
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 31, 12:10 pm, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> [...]
    > to wówczas i KIR nagle dojdzie do wniosku, że właściwie nie ma większych
    > przeszkód, aby przelewy międzybankowe chodziły przez 7 dni w tygodniu ;)

    Ta - jasne

    Bluecash to zadna konkurencja dla KIR tylko jedynie "nakladka",
    uzyteczna ale droga i mniej bezpieczna nakladka :)

    [w sensie prawnym mniej bezpieczna, bo klienci w kazdej chwili moga
    stracic kase np. w wyniku zajecia komorniczego kont firmy prowadzacej
    bluecash, co nie ma miejsca w przypadku KIR. KIR obsluguje jedynie
    transmisje danych i nie ma dostepu do naszej kasy, Bluecash obraca
    kasa klientow]

    Klienci Bluecash nie stanowia zadnego strategicznego % tego co robi
    KIR.

    Dodatkowo Bluecash nie buduje nowego systemu tylko korzysta z systemu
    KIR. Dzieki temu ten system jest tanszy [korzysta po prostu z obslugi
    osobowej i informatycznej KIR i bankow]. Dla KIR i bankow wprowadzenie
    sesji weekendowych to potrzeba zatrudnienia dodatkowych pracownikow i
    pewnie dodatkowe koszty nie-osobowe. Koszty te pewnie przekraczaja
    wielkoscia zarobki calego Bluecash :) Natomiast bluecash "jedzie" na
    tym co juz oferuja banki i kir, funkcjonuje tylko dzieki odpowiedniemu
    wyzkorzystaniu funkcjonalnosci systemow i ludzi, za ktore banki i kir
    same juz zaplacily. Ma niskie koszty wlasne dlatego oplaca mu sie taki
    niszowy biznes jak "blyskawiczne" przelewy.

    Sensowna i praktyczna alternatywa dla KIR jest Sorbnet - ma ten
    problem, ze poki co jest drogi [bo obsluga takiego systemu jest
    droga]. Ale NBP bedzie sobie pewnie szukac mozliwosci rozwoju tego
    systemu bo na innych polach traca kompetencje i mozliwosci zarobku.