  • 11. Data: 2003-05-05 06:17:42
    Temat: Re: [mBank] Bezpieczenstwo?
    Od: "radar" <_sara_@_post.pl_>

    W 1...@u...spray.net.pl, Latet
    <N...@p...onet.pl> wyklikałeś(aś):
    > pytany przy logowaniu przez telefon. Jesli ktos podsluchuje
    > moj telefon przez pare tygodni - bez problemu "zgromadzi"

    proponuję dzwonienie na infolinię z aparatu ISDN
    co prawda też da się podsłuchać, ale nie przez zwykłego pajęczarza i z
    pewnym nakładem środków

    --
    radar
    (...) Wysyłanie samych reklam lub ofert z reguły przynosi odwrotny skutek,

  • 12. Data: 2003-05-05 13:29:00
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > W zakresie bezpieczeństwa o 2 kroki do przodu, to jest dobrze.
    > A o ile złotych do przodu jest z tego tytułu? I czy to jest dobrze?

    Mam gdzies groszowe zyski z odsetek czy smieszne
    oplaty prowizyjne. Bezpieczenstwo grubszej kasy jest priorytetm.

    latet

  • 13. Data: 2003-05-05 13:30:53
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Niedawno zaczalem tez testowanie Pekao24.
    > Akurat pod wzgledem bezpieczenstwa w sytuacji
    > opisanej powyzej, Peako jest o 2 kroki do przodu!

    W zakresie bezpieczeństwa o 2 kroki do przodu, to jest dobrze.
    A o ile złotych do przodu jest z tego tytułu? I czy to jest dobrze?

    pozdrawiam
    kriskel

  • 14. Data: 2003-05-05 14:35:50
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Bzdura. sprobuj zmienic telekod mowiac, ze zapomniales a dowiesz sie jaka
    > jest procedura...

    Tak, dzwonilem, pytalem.
    Jest procedura oddzwaniania + wnikliwa weryfikacja.
    Nie zmiania to faktu, ze ktos kto zna dane, moze sie podszyc,
    zadzwonic, ze zgubil telekod i to on za mnie wygenruje nowy!

    latet

  • 15. Data: 2003-05-05 14:36:35
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > 3. posiadane zasoby na pewno warto trzymać w funduszach. Nie wiem, jak
    > sprawy stoją z ich odkupywaniem via mLinia, ale tak czy inaczej to
    > kolejne utrudnienie i dodatkowe kilka dni na zorientowanie się, że
    > dzieje się coś nieplanowanego.

    Zarowno Fundusze, jak i lokaty, mozna "zdjąć" z poziomu WWW.

    latet

  • 16. Data: 2003-05-05 15:22:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Latet wrote:
    > Nie zmiania to faktu, ze ktos kto zna dane, moze sie podszyc,
    > zadzwonic, ze zgubil telekod i to on za mnie wygenruje nowy!

    Dowod osobisty tez ci moze ukrasc i wyciagnac kase w tradycyjnej
    placowce.
    Jesli nie odpowiada ci zastosowany sposob zabezpieczen - po prostu
    przeniesc sie gdzies indziej.
    Nie wiedze _zadnego_ problemu. Bedziesz sie czul bezpieczny.

  • 17. Data: 2003-05-05 15:25:31
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Latet wrote:
    > Mam gdzies groszowe zyski z odsetek czy smieszne
    > oplaty prowizyjne. Bezpieczenstwo grubszej kasy jest priorytetm.

    Jesli dysponujesz na prawde spora kasa, to mBank zapewni ci lepsze
    warunki.
    P.S. I jeszcze raz - skoro osoba podszywajaca sie musialaby nmiec twoj
    telefon - to na boga - nie ma dobrego zabezpieczenia, bo rownie dobrze
    moze cie oskubacw tradycyjnym banku.

    Banki internetowe maja rozny poziom zabezpieczenia - jedne lepsze
    drugie gorsze. Nikt nikogo nie trzyma na sile.

    Jesli ci ne odpowiada poziom zabezpieczen i proponowane rozwiazania -
    tak jak pisalem - mozesz sie przeniesc gdzies indziej. Jesli masz duzo
    kasy - to nie badz centus i idz sobie do normalnego marmurka z private
    lub personal bankingiem, a nie bedziesz dywagowal nad teoretycznymi
    mozliwosciami...

  • 18. Data: 2003-05-05 23:23:10
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał w

    > Jesli ci ne odpowiada poziom zabezpieczen i proponowane rozwiazania -
    > tak jak pisalem - mozesz sie przeniesc gdzies indziej.

    Więc proponujesz to rozwiązanie kilkudziesięciu tysiącom klientów
    mBanku? Bo to nie jest problem tylko Lateta, ale nas wszystkich. Kanał
    telefoniczny jest piętą achillesową mBanku i wcześniej czy później,
    kiedyś dojdzie tam do jakiejś afery. Chyba, że wszyscy Cię posłuchają i
    faktycznie przeniosą środki do reklamowanych przez Ciebie marmurów, a w
    mBanku będą trzymać tylko tyle, żeby zapłacić za aukcję na Allegro.
    Wg mnie, przy korzystaniu z kanału telefonicznego obowiązkowe powinny
    być hasła jednorazowe.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 19. Data: 2003-05-06 07:07:38
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > I znów wracamy do tematu, który był wałkowany wielokrotnie, nie tylko
    tutaj
    > na grupie.
    > Każde zwiększenie zabezpieczeń zmniejsza funkcjonalność.

    Zgadza sie. Kij ma 2 konce.
    Cale drazenie tematu zaczalem od tego, ze wyobrazilem
    sobie, ze w dniu terminu jakiegos waznego przelewu
    z konta firmowego (ZUS, US) stwierdzam zgubienie listy
    hasel...... Sytuacja przykra. Ale mBank oferuje wtedy mozliwosc
    dokonania takiego przelewu bez listy hasel.
    Cos za cos.
    Ale jak dla mnie - to mogliby to ograniczyc do ZUS i US :-)

    Pozdrawiam,

    latet

  • 20. Data: 2003-05-06 07:22:51
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:b96rpj$ioj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > być hasła jednorazowe.

    I znów wracamy do tematu, który był wałkowany wielokrotnie, nie tylko tutaj
    Każde zwiększenie zabezpieczeń zmniejsza funkcjonalność. Przecież bank bez
    problemu może wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia. Ale doprowadzi to do
    tego, że nie będziesz mógł dokonać operacji poza domem, a i korzystanie w
    domu zacznie wkurzać przez uciążliwość spowodowaną nadmiernymi
    zabezpieczeniami. Ewentualnie będziesz zmuszony do obsługi wyłącznie poza
    domem, bo nie będzie innej możliwości jak tylko udać się do oddziału.
    Trzeba się zastanowić, bo narzekać zawsze można i na wszystko. Ale trzeba
    coś wybrać.

    Pzdr
    kriskel