  • 1. Data: 2006-08-07 22:15:55
    Temat: [mBank] Wyplaty z bankomaty zagranica
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

    Witam grupowiczow.
    Jedni mowia, ze mimo prowizji 10 zl bardziej sie oplaca wybierac z
    bankomatow (a najbardziej placic bezposrednio karta bo bez prowizji), inni -
    ze lepiej wybrac pieniadze w Polsce i kupic walute w kantorze (w moim
    przypadku - czeskie korony).

    Ja chcialabym dokladnie przeliczyc co mi sie bardziej bedzie oplacac. W
    zwiazku z tym mam pytanie - gdzie moge znalezc jakas tabele walutowa na dany
    dzien dla mBanku (potrzebne przeliczniki PLN/EUR i EUR/CZK, bo zapewne taka
    jest wlasnie sciezka)? Moze wszystkie banki maja te same przeliczniki?

    Serdecznie pozdrawiam
    Anka

  • 2. Data: 2006-08-07 22:40:43
    Temat: Re: [mBank] Wyplaty z bankomaty zagranica
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 08 Aug 2006 00:15:55 +0200, Anna K. napisal/a:

    > (potrzebne przeliczniki PLN/EUR i EUR/CZK, bo
    > zapewne taka jest wlasnie sciezka)? Moze wszystkie banki maja te same
    > przeliczniki?
    eur/czk będzie według kursu Visy.

  • 3. Data: 2006-08-08 03:06:37
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Anna K." <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    inni -
    > ze lepiej wybrac pieniadze w Polsce i kupic walute w kantorze (w moim

    Nie dowiesz sie jak liczy to ani Mbank ani Multibank . Jezeli sie nawet
    dowiesz , to pozniej sie okaze ze ksiegowanie nastepuje w roznych godzinach
    w zaleznosci od tego kiedy ksiegowa skonczy kawe . To nie jest zart to jest
    prawdziwa historia .

    Na czechy jest jedna dobra zasada , ale ona jest dla duzych ludzikow ktorzy
    jada wypoczywac , wypic , zabawic sie . A nie dla tych ktorzy jada z
    laptopem zeby przed wyplata koron sprawdzic kurs :))

    Kupujesz sobie troche koron w PL . Reszte w ramach potrzeb dobierasz w
    bankomacie lub dokonujesz platnosci karta

  • 4. Data: 2006-08-08 19:08:45
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

    > eur/czk będzie według kursu Visy.

    Jak mam szukac takich przelicznikow? Po 'tabeli walutowej', jakis innych
    haslach? Moze jakis link?
    Pzdrawiam
    Anka

  • 5. Data: 2006-08-08 19:14:08
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

> [...]
    godzinach
    > w zaleznosci od tego kiedy ksiegowa skonczy kawe . To nie jest zart to

    No ale przeciez jakis przelicznikow musza uzywac bo chyba ksiegowa nie
    wymysla kursow sama? Moze te kursy sa gdzies dostepne na sieci?

> [...]
    >
    > Kupujesz sobie troche koron w PL . Reszte w ramach potrzeb dobierasz w
    > bankomacie lub dokonujesz platnosci karta

    Mi nie tyle chodzi o to, zeby niewiadomo ile zaoszczedzic.
    Do tej pory zawsze wymienialam pieniadze w Polsce, moze po prostu byloby
    prosciej wybierac z bankomatu zagranica? Warunek jest jeden - nie stracic na
    tym. W kazdym razie na pewno nie zamierzam wybierac codziennie malych sum,
    jak juz to raz a porzadnie. A ze umysl mam scisly i jestem szczegolara to
    chcialabym sama to policzyc.
    Ale zeby sama to policzyc, musze miec kursy pln/eur i eur/czk..
    Pozdrawiam
    Anka

  • 6. Data: 2006-08-08 19:50:43
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

> [...]
    > chcialabym sama to policzyc.
    > Ale zeby sama to policzyc, musze miec kursy pln/eur i eur/czk..

    Jezeli transakcja bedzie prowadzona zwykla karta bankomatowa , to kurs
    rozliczenia jezeli chodzi o grupe bankow BRE . www.brebank.pl
    Wedlug kursow sprzedazy plus oplata za wyplate za granica ( wedlug taryfy
    oplat )

    Jezeli zrobisz to kredytowka , to jezeli chodzi o kurs ksiegowania nie
    jestes w stanie go okreslic . Nie ma takiej mozliwosci :))

    Bo jezeli to kurs VISA , to dlaczego nie po kursie VISA . Prosze Pana to po
    kursie VISA . Prosze Pani prosze sobie przeliczyc doliczyc i wyjdzie Pani
    cos innego . Cisza . Policzyla i wychodzi jej ze to nie kurs VISA :)
    Konsultacja z przelozonym i im wychodzi to samo co mi :))

    Pozniej rozmowa ze specjalista od kart .
    Okazuje sie ze VISA zmienia kursy w ciagu dnia :)) To ja mowie system
    wrzucil mi obciazenie transakcji o ktorej godzinie ?? To mi mowi ze o tej sa
    ksiegowania . Sprawdzam kurs VISA i znowu nie to . To sie okazuje ze system
    to system ale ksiegowa to ksiegowa i transakcje zaksiegowala po 12 tej . (
    akurat zmienil sie kurs )

    5 reklamacji sportowych w tej sprawie , duzo smiechu nikt nic nie :))) Duze
    transakcje , kawa ksiegowej w sumie kosztowala jakies 2000 PLN ( akurat
    mialem pecha z kursami w gore ) Powiem jeszcze jedna ciekawostke , nigdy nie
    mialem kursem w dol . Bo zawsze przy rozliczeniu ksiegowa ksiegowala w
    momencie osiagniecia przez walute najwyzszego kursu dnia .

    Jaca

  • 7. Data: 2006-08-08 21:03:37
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 8 Aug 2006 21:08:45 +0200, Anna K. napisał(a):

    > Jak mam szukac takich przelicznikow? Po 'tabeli walutowej', jakis innych
    > haslach? Moze jakis link?

    Tu masz stronę z aktualnymi przelicznikami Visy:
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp
    a tutaj są kursy historyczne dla Visa i Master Card:
    http://www.firstdata.de/fremdwaehrungskurse/calender
    .php
    A w praktyce najlepiej jest robić faktycznie tak, jak Ci radził
    'fotomania'.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2006-08-08 22:20:23
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

> [...]
    .php
    > A w praktyce najlepiej jest robić faktycznie tak, jak Ci radził

    O, dzieki! Nie ma co prawda czeskich koron ( w tych aktualnych), ale widze
    ze kursy generalnie nie sa zle.
    Pozdrawiam
    Anka

  • 9. Data: 2006-08-10 15:15:33
    Od: a...@p...onet.pl

    > to system ale ksiegowa to ksiegowa i transakcje zaksiegowala po 12 tej . (
    > akurat zmienil sie kurs )

    naprawde uwazasz że w banku, gdzie obrabia sie setki tysiecy operacji kartowych
    dziennie o ksiegowaniu decyduje ksiegowa miedzy kawa a ploteczkami z
    kolezanka???

    a tu mozesz sobie policzyc, ile bedzie kosztowac transakcja zagraniczna;
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_do_multikon
    ta/transakcje/

    pzdr

  • 10. Data: 2006-08-10 21:38:21
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    > naprawde uwazasz że w banku, gdzie obrabia sie setki tysiecy operacji
    kartowych
    > dziennie o ksiegowaniu decyduje ksiegowa miedzy kawa a ploteczkami z
    > kolezanka???

    Napisalem o transakcjach miedzynarodowych . Nie mowie o tym jak ktos kupuje
    pepsi w zabce .Zadzwon do BRE i popros doradce od kart . Pracuja do 17-tej .