-
31. Data: 2006-08-30 10:34:43
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
"wk" <b...@p...onetABC.pl> writes:
> W tym ze zwykly pracownik stacji benzynowej bezprawnie wszedl w posiadanie
> wszystkich danych KK. Numer karty z kopii faktury, date waznosci z
Kazdy sprzedawca wchodzi w posiadanie tych danych w czasie transakcji.
Nawet jak ich nie spisze od razu, to moze to zrobic po twoim wyjsciu,
jesli nie ma sklerozy. Ze juz nie mowie o czasach kwitow z zelazek.
Nie popadajmy w przesadna paranoje.
MJ
-
32. Data: 2006-08-30 11:11:53
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>
>>> A wszystko dlatego ze sprzedawca na stacji bezczelnie i na moich oczach
>>> (spostrzeglem sie niestety za pozno) odpisal numer karty kredytowej do
>>> faktury!
>>> Swoja droga mam nadzieje ze mu sie do dupy dobrali.
>>> Byl telefon do mBanku, blokada karty, wydanie duplikatu i reklamacja z
>>> prosba o niepobieranie oplaty (sugestia konsultanta).
>>
>> Ale w czym jest problem, bo nie chwytam?
>
> W tym ze zwykly pracownik stacji benzynowej bezprawnie wszedl w
> posiadanie wszystkich danych KK. Numer karty z kopii faktury, date
> waznosci z podpisanego slipa i moje imie i nazwisko rowniez z faktury. I
> proceder ten kwitl od dluzszego czasu, bo za kazdym razem ospisywali numer
> karty, ktory potem sie drukowal na fakturze.
> Wiem ze mBank zawiadomil w tej sprawie accquiera i Policje.
Jakos w polowie sierpnia, w Piechowicach niedaleko Szklarskiej Poręby pewien
aptekarz wszedl w posiadanie wszystkich tych danych odciskajac moja karte w
tzw. zelazku. I nie potrzebowal faktury, zeby wykrasc imie i nazwisko...
Zaraz dzwonie na policje...
Wczesniej, jakos w lipcu, powtorzyla sie ta sytuacja w Pradze (Czeskiej) na
wiezy telewizyjnej... A to juz chyba sprawa dla Interpolu...
Proponuje, zeby - oczywiscie w ramach bezpieczenstwa- sprzedawca mogl
obslugiwac karty tylko po zalozeniu specjalnych zaslepek na oczy... I po
omacku...
MAd Hat
ter
PS. Dziwi mnie tylko w tym wszystkim postawa mBanku? Ale moze sobie lubia
tloczyc ten plastik 'just for fun'...
-
33. Data: 2006-08-30 11:34:04
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
Użytkownik "$$Szalony_Kapelusznik$$"
<szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl> napisał w wiadomości
news:ed3rud$7n4$1@nemesis.news.tpi.pl...
>>>> A wszystko dlatego ze sprzedawca na stacji bezczelnie i na moich
>>>> oczach
>>>> (spostrzeglem sie niestety za pozno) odpisal numer karty kredytowej
>>>> do faktury!
>>>> Swoja droga mam nadzieje ze mu sie do dupy dobrali.
>>>> Byl telefon do mBanku, blokada karty, wydanie duplikatu i reklamacja
>>>> z prosba o niepobieranie oplaty (sugestia konsultanta).
>>> Ale w czym jest problem, bo nie chwytam?
>> W tym ze zwykly pracownik stacji benzynowej bezprawnie wszedl w
>> posiadanie wszystkich danych KK. Numer karty z kopii faktury, date
>> waznosci z podpisanego slipa i moje imie i nazwisko rowniez z faktury.
>> I proceder ten kwitl od dluzszego czasu, bo za kazdym razem ospisywali
>> numer karty, ktory potem sie drukowal na fakturze.
>> Wiem ze mBank zawiadomil w tej sprawie accquiera i Policje.
> Jakos w polowie sierpnia, w Piechowicach niedaleko Szklarskiej Poręby
> pewien aptekarz wszedl w posiadanie wszystkich tych danych odciskajac
> moja karte w tzw. zelazku. I nie potrzebowal faktury, zeby wykrasc imie
> i nazwisko... Zaraz dzwonie na policje...
Ciach, bo nie o to biega. Dla zminimalizowania ryzyka dokonania fraudu i w
celu większego prawdopodobieństwa wykrycia jego i sprawcy krąg osób
mających dostęp do danych karty powinien być ściśle określony i
zagwarantowany procedurami obiegu dokumentów, a faktura do takich
dokumentów nie należy. Nie można określić kto z firmy lub poza nią będzie
miał dostęp do faktury, co uniemożliwia zakreślenie kręgu osób mogących
dokonać fraudu, gdy już do tego dojdzie.
> PS. Dziwi mnie tylko w tym wszystkim postawa mBanku? Ale moze sobie
> lubia tloczyc ten plastik 'just for fun'...
Postąpili prawidłowo.
-
34. Data: 2006-08-30 11:47:43
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>
"$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl> wrote
in message news:ed3rud$7n4$1@nemesis.news.tpi.pl...
[...]
> Jakos w polowie sierpnia, w Piechowicach niedaleko Szklarskiej Poręby
> pewien aptekarz wszedl w posiadanie wszystkich tych danych odciskajac moja
> karte w tzw. zelazku. I nie potrzebowal faktury, zeby wykrasc imie i
> nazwisko... Zaraz dzwonie na policje...
>
> Wczesniej, jakos w lipcu, powtorzyla sie ta sytuacja w Pradze (Czeskiej)
> na wiezy telewizyjnej... A to juz chyba sprawa dla Interpolu...
>
> Proponuje, zeby - oczywiscie w ramach bezpieczenstwa- sprzedawca mogl
> obslugiwac karty tylko po zalozeniu specjalnych zaslepek na oczy... I po
> omacku...
>
> PS. Dziwi mnie tylko w tym wszystkim postawa mBanku? Ale moze sobie lubia
> tloczyc ten plastik 'just for fun'...
Czegos takiego jak nieuprawnione przepisywanie danych karty robic nie wolno.
Myslisz ze po co czesc numeru karty na slipie i na wyciagu jest
zagwiazdkowana?
Skoro ktos decyduje sie na transakcje zelazkiem to jest narazony na fraud i
taka widocznie jego wola.
Ale robiac transakcje terminalem, z powodu ukrycia niektorych danych takie
ryzyko jest mniejsze.
W moim przypadku pracownik nie byl swiadomy co robi. VC mBanku posiada taka
wlasciwosc ze numery wycieraja sie po tygodniu i bez przystawienia jej na
20cm do oka nic nie przeczytasz. Wiec ow gostek bezczelnie przystawil ja
sobie do twarzy i klepal numer w komputer. Na moje pytanie co robi, bez
wahania powiedzial ze przepisuje numer karty! A dlaczego to robi - bo takie
sa procedury i zawsze tak robia!!!
No i w tym momencie rece mi opadly...
I co bys zrobil na moim miejscu?
pozdrawiam, wk
-
35. Data: 2006-08-30 12:23:21
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>
Użytkownik "Torran" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ed3inn$nur$1@inews.gazeta.pl...
>> To chyba pierwszy bank ktory nie oferuje preferencyjnych warunkow
>> obslugi. W innym banku mam konto na preferencyjnych warunkach,
>> praktycznie nic nie place a oni zyja z % od moich srodkow.
>
>
> Nie chodzilo mi o te karte kredytowa a konkretnie o BRAK jakichkolwiek
> preferencyjnych warunkow obslugi klienta - tak mi na mlinii powiedzieli.
>
> Z tego co widze to kilka osob nie wie ze cos takiego jak preferencje w
> ogole istnieje. Pragne zatem poinformowac ze w normalnym banku jesli ktos
> prosi o preferencje to pracownik sporzadza odpowiedni formularz i przesyla
> do centrali a tam licza dochodowosc z klienta. U mnie raczej wysoka.
>
> Z mBankiem u mnie jest tak, ze z KK malo korzystam aczkolwiek sie
> przydaje. Nie lapie sie na 0 zl wg ich limitow. Niemniej jednak posiadam
> spore fundusze na lokatach i FI. Powinienem miec spokojnie preferencje i
> to nie tylko na karte. W temacie tez jestem obyty bo w innym banku za nic
> praktycznie nie place a oni i tak sie ciesza bo posiadam konto maklerskie
> i sporo wolnych srodkow. Tak wiec gruba kase z tego maja.
>
> Prawdopodobnie wiec z mBanku wszystko wycofam a konta nie zamkne. Bylo to
> praktycznie pierwsze konto z dostepem do internetu na niezlych warunkach i
> mozliwosciach. Tak wiec jak jakies pieniadze wplywaja to wlasnie tam. No i
> konto jest w urzedach podane. Tak wiec byloby sporo zachodu ze zmienianiem
> wszystkiego.
>
> Niemniej jednak ponownie zaznaczam, ze chodzilo mi o to by wyrazic swoja
> opinie o:
> 1. Traktowaniu klientow.
> 2. Braku preferencyjnych warunkow obslugi klientow.
>
M bank to supermarket, a nikt nie będzie w supermarkecie biegał za tobą z
wachlarzem i dawał ci na wszystko upusty.
Jesteś bogaty to idź do sklepu w rynku. Tam bedzie trzech sprzedawców na
jednego klienta, i na pewno dadzą ci rabat jak poprosisz. :)
Arek
-
36. Data: 2006-08-30 12:27:29
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
> Jestem bardzo zadowolony z homebanking PKO BP zarówno program Aurum jak
> i Platinum (korzystam z obydwu) jest bardzo elastyczny i daje duże
> możliwości dopasowania do potrzeb wybrednego klienta.
1) Ile rocznie kosztuje homebanking i ile kosztuje wznowienie KK w mBanku?
2) Popraw datę systemową, bo homebanking PKO BP okaże się do kitu jeśli
taką akceptuje, a jeśli nie akceptuje to w jaki sposób możesz być
zadowolony nie korzystając z niego?
-
37. Data: 2006-08-30 12:30:09
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>
Witam.
> > przy odpowiednich obrotach na KK opłatę sami zwrócą bez proszenia
>
> Dokladnie. U mnie nie tyle zwrocili co w ogole jej nie pobrali.
A u mnie ani "nie pobrali" ani "bez proszenia"...
Musiałem składać reklamację, chociaż obrotami wystarczającymi do anulowania
tej opłaty można by obdzielić kilka kart...
--
Pozdrawiam,
Maciej Loret
GG 9304589
Odpisując usuń iksy
-
38. Data: 2006-08-30 12:46:48
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
"wk" <b...@p...onetABC.pl> writes:
> W moim przypadku pracownik nie byl swiadomy co robi. VC mBanku posiada taka
> wlasciwosc ze numery wycieraja sie po tygodniu i bez przystawienia jej na
> 20cm do oka nic nie przeczytasz. Wiec ow gostek bezczelnie przystawil ja
> sobie do twarzy i klepal numer w komputer. Na moje pytanie co robi, bez
Klepac numer to nie, ale _przeczytac_ numer na wytloczeniu i porownac
z numerem wczytanym przez POS to sprzedawca ma _obowiazek_.
MJ
-
39. Data: 2006-08-30 13:12:35
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>
"Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
news:2nr6yy75mv.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> "wk" <b...@p...onetABC.pl> writes:
>
>> W moim przypadku pracownik nie byl swiadomy co robi. VC mBanku posiada
>> taka
>> wlasciwosc ze numery wycieraja sie po tygodniu i bez przystawienia jej na
>> 20cm do oka nic nie przeczytasz. Wiec ow gostek bezczelnie przystawil ja
>> sobie do twarzy i klepal numer w komputer. Na moje pytanie co robi, bez
>
> Klepac numer to nie, ale _przeczytac_ numer na wytloczeniu i porownac
> z numerem wczytanym przez POS to sprzedawca ma _obowiazek_.
Tzn gdzie sie wyswietla ten numer, na wyswietlaczu czy na slipie?
Mozesz podac jakis link do tej informacji?
pozdrawiam, wk
-
40. Data: 2006-08-30 15:02:40
Temat: Re: mBank - brak preferencyjnych warunkow obslugi klientow
Od: Stefan <p...@g...com>
> A świstak siedzi i zawija....
> Jakbyś jeszcze nie napisał, że to BZWBK to może bym uwierzył.
> BTW a jakież to operacje na koncie mógł wykonać w sobotę?
> Sprawdzał saldo?
Oczywiscie ze sprawdzal saldo, a co innego można robić w banku...