-
1. Data: 2008-10-14 08:24:35
Temat: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Witam!
Chciałem sobie zarejestrować w mbanku jako dokument tożsamości
paszport. Sprawdziłem regulamin - par. 2. p 1. brzmi:
"Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
1. dokument tożsamości - dowód osobisty, paszport lub karta pobytu
wraz z oświadczeniem o zamiarze stałego pobytu;
a w odniesieniu do osób pomiędzy 13 a 18 rokiem życia - dowód
tymczasowy, paszport lub legitymacja szkolna;"
Czyli - paszport jest OK.
Zatem - dzwonię. mułlinek twierdzi, że się nei da. Pytam dlaczego. 'A
bo my nie przyjmujemy'. Fajnie, a dlaczego? No bo wymagamy. Zaraz, w
regulaminie jest napisane, że paszport jest OK. Odpowiedź "ale nie ma
w nim adrtesu zameldowania". No i? Gdzie w regulaminie jest wymóg, aby
w dokumencie był adres zameldowania? mułlinek zniknął na długo i
pojawił się z kolejną mantrą, że bank ma prawo "zażądać dokumentów
tożsamości potwierdzających prawdziwość danych osobowych". Poprosiłem
o podanie punktu regulaminu, mułinek podał, okazało się, że zapomniał
podać kontekst:
par. 4. p. 2:
"Dla zawarcia Umowy niezbędne jest ustalenie tożsamości osoby
wnioskującej o otwarcie rachunku. W tym celu mBank ma prawo
zażądać dokumentów tożsamości potwierdzających prawdziwość danych
osobowych wnioskującego o otwarcie rachunku."
OK, to dotyczy zawierania umowy. Ale ja mam zawartą już umowę, więc
punkt ten nie ma zastosowania. Umowa jest zawarta, więc dane są
potwierdzone. Finał.
I tak w koło Macieju - nie paszport bo nie.
Jestem ogromnie ciekaw, czy mBank również tak samo podchodzi do swoich
innych zobowiązań - może się okazać, że jak będe chciał swoje
pieniądze wypłacić, to się dowiem, że "nie wypłacamy bo tak". W sumie
co za różnica - jak jednego zobowiązania nie wypełniają, to czemu inne
mieliby wypełniać?
Skończyło się na reklamacji, zobaczymy co wymyślą. Coś czuję, że
skończy się jednak gdzieś wyżej - UOKiK albo inny nadzór bankowy.
Pozdrawiam
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_ E-6 http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/
___________/ GG: 3524356
-
2. Data: 2008-10-14 08:47:37
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: "Curious" <c...@m...pl>
> I tak w koło Macieju - nie paszport bo nie.
Ja podobnie miałem w Ing - może Pan zrezygnować z karty debetowej tylko w
oddziale, bo... tak. :))
Koniec końców, po przepychankach karta zniknęła z systemu transakcyjnego
(może na skutek zastrzeżenia, które później też wykonałem - na wszelki
wypadek).
Teraz wypowiedziałem umowę rachunku (listem poleconym) - ciekawe czy też
wymyślą coś podobnego. :)
Żeby nie było - tym razem poszedłem do najbliższego (osiedlowego oddziału)
i Pan mi powiedział, że nie mogę tu zamknąć rachunku - jedynie w oddziale
"kasowym"...
-
3. Data: 2008-10-14 10:14:30
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: RobertS <b...@x...pl>
> Teraz wypowiedziałem umowę rachunku (listem poleconym) - ciekawe czy też
> wymyślą coś podobnego. :)
> Żeby nie było - tym razem poszedłem do najbliższego (osiedlowego
> oddziału) i Pan mi powiedział, że nie mogę tu zamknąć rachunku - jedynie
> w oddziale "kasowym"...
>
>
możesz tam gdzie chcesz, a "pani" powinna przyjąć wniosek i przesłać go
pocztą wewn. do właściwego oddziału
z karty można zrezygnować zwyczajnie ją zastrzegając i zaznaczając, że
nie chce się duplikatu
--
pozdrawiam
RobertS
-
4. Data: 2008-10-14 10:20:41
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail t...@o...spamnie.org.pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:
> par. 4. p. 2:
> "Dla zawarcia Umowy niezbędne jest ustalenie tożsamości osoby
> wnioskującej o otwarcie rachunku. W tym celu mBank ma prawo
> zażądać dokumentów tożsamości potwierdzających prawdziwość danych
> osobowych wnioskującego o otwarcie rachunku."
>
> OK, to dotyczy zawierania umowy. Ale ja mam zawartą już umowę, więc
> punkt ten nie ma zastosowania. Umowa jest zawarta, więc dane są
> potwierdzone. Finał.
czy potwierdzenie adresu jest fragmentem potwierdzania tożsamości?
--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)
-
5. Data: 2008-10-14 10:35:55
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: "Curious" <c...@m...pl>
Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości
news:gd1re9$2tdm$1@opal.icpnet.pl...
>> Teraz wypowiedziałem umowę rachunku (listem poleconym) - ciekawe czy też
>> wymyślą coś podobnego. :)
>> Żeby nie było - tym razem poszedłem do najbliższego (osiedlowego
>> oddziału) i Pan mi powiedział, że nie mogę tu zamknąć rachunku - jedynie
>> w oddziale "kasowym"...
>>
>>
> możesz tam gdzie chcesz, a "pani" powinna przyjąć wniosek i przesłać go
> pocztą wewn. do właściwego oddziału
>
> z karty można zrezygnować zwyczajnie ją zastrzegając i zaznaczając, że nie
> chce się duplikatu
Żeby to było takie proste... :))
Zastrzeżenie karty to jednak coś innego niż wypowiedzenie umowy karty- nawet
jeśli skutkuje tym samym. W systemie transakcyjnym nie ma "ptaszka": nie
chcę duplikatu.
W każdym razie po długiej batalii o kartę zrezygnowałem z Ing - boję się
tylko, czy nie czeka mnie dłuuuuuga batalia związana z zamknięciem rachunku.
:(
W Eurobanku (co niedawno przerabiałem) to jest proste - przy składaniu
wniosku można zrezygnować z karty - nikt nie zmusza. Generalnie mam bardzo
dobre wrażenia z Eurobankiem związane jeśli chodzi o obsługę klienta:
klarowny wniosek, na infolinii nie musiałem długo czekać, na maile
odpowiadają bardzo szybko. :))
-
6. Data: 2008-10-14 10:38:56
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: RobertS <b...@x...pl>
>
> Żeby to było takie proste... :))
>
> Zastrzeżenie karty to jednak coś innego niż wypowiedzenie umowy karty-
> nawet jeśli skutkuje tym samym. W systemie transakcyjnym nie ma
> "ptaszka": nie chcę duplikatu.
ale efekt jest taki sam, natychmiast jeżeli chodzi o debetówkę, a dla kk
"wisi" sobie limit, który można wypowiedzieć przy okazji wizyty w
placówce (ostatnio zamykałem konto do kk BPH po 4 latach od
zastrzeżenia, w BIK już jej nie było)
--
pozdrawiam
RobertS
-
7. Data: 2008-10-14 11:04:31
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: "Auto" <m...@w...pl>
Może chciałeś się wylegitymować paszportem .... POLSATu???
-
8. Data: 2008-10-14 11:22:10
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: Robert Kois <k...@h...pl>
Dnia Tue, 14 Oct 2008 12:38:56 +0200, RobertS napisał(a):
> ale efekt jest taki sam, natychmiast jeżeli chodzi o debetówkę, a dla kk
> "wisi" sobie limit, który można wypowiedzieć przy okazji wizyty w
> placówce (ostatnio zamykałem konto do kk BPH po 4 latach od
> zastrzeżenia, w BIK już jej nie było)
A kiedykolwiek była? Bo mojej BPHowej i później Pekao w BIK nie było
(aktualnie walczę z pekao by ją ostatecznie zamknąć ;))
--
Kojer
-
9. Data: 2008-10-14 12:26:58
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
On Tue, 14 Oct 2008 10:20:41 +0000 (UTC), Budzik
<b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
>> par. 4. p. 2:
>> "Dla zawarcia Umowy niezbędne jest ustalenie tożsamości osoby
>> wnioskującej o otwarcie rachunku. W tym celu mBank ma prawo
>> zażądać dokumentów tożsamości potwierdzających prawdziwość danych
>> osobowych wnioskującego o otwarcie rachunku."
>>
>> OK, to dotyczy zawierania umowy. Ale ja mam zawartą już umowę, więc
>> punkt ten nie ma zastosowania. Umowa jest zawarta, więc dane są
>> potwierdzone. Finał.
>
>czy potwierdzenie adresu jest fragmentem potwierdzania tożsamości?
Nie.
Do tego mBank leje też na ustawę o ochronie danych osobowych. Mam
prawo do aktualizacji danych, a oni mają obowiązek niezwłocznie je
zaktualizować.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_ E-6 http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/
___________/ GG: 3524356
-
10. Data: 2008-10-14 12:54:21
Temat: Re: mBank i paszpor - nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?
Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>
On Tue, 14 Oct 2008 10:24:35 +0200, Adam Płaszczyca
<t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
Dobrze że nie powiedzieli "Nie mamy Pańskiego kontna i co nam pan zrobi?"
http://biznes.onet.pl/0,1843488,wiadomosci.html
"Awaria systemu informatycznego w mBanku. Jak dowiedział się Onet.pl,
klienci, którzy dziś rano zalogowali się do systemu transakcyjnego banku
zauważyli, że z ich kont zniknęły lokaty."
Wiadomość ta dziwnie szybko zniknęła z głównej strony Onetu (dlatego
jeszcze pewnie nie było jej na grupie).
--
Pozdrawiam
RobertP.