  • 21. Data: 2010-06-24 10:31:51
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.06.2010 10:24), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Po prostu nie myśleli o tym. No chyba ze faktycznie w bazie też tak
    > trzymają w 1 polu.

    Mogli pomyśleć ale wcześniej użyć funkcji generującej dane do csv w
    kilku innych miejscach tego czy innego oprogramowania, więc zmiana wiąże
    się z poprawieniem w kilkunastu innych miejscach.

    p. m.

  • 22. Data: 2010-06-24 10:52:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-24 12:31, mvoicem pisze:
    > Mogli pomyśleć ale wcześniej użyć funkcji generującej dane do csv w
    > kilku innych miejscach tego czy innego oprogramowania, więc zmiana wiąże
    > się z poprawieniem w kilkunastu innych miejscach.

    Przecież raz zmieniasz ciało funkcji generującej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2010-06-24 10:53:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-24 12:28, Robert Kois pisze:
    > Czyli powinni móc oddzielić dane nadawcy od tytułu przelewu. Podział danych
    > nadawcy na poszczególne składniki może być dość skomplikowane.

    Czyli już sam eliksir jest spierdolony.... Ja pierdzielę, czy na takim
    poziomie systemy projektują gimnazjaliści? Przecież o podziale pól w
    bazie to w I klasie liceumu się naucza.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2010-06-24 11:14:26
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 12:53:57 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Czyli już sam eliksir jest spierdolony....

    Ale dlaczego spierdolony? Uproszczony po prostu.

    > Ja pierdzielę, czy na takim
    > poziomie systemy projektują gimnazjaliści? Przecież o podziale pól w
    > bazie to w I klasie liceumu się naucza.

    Ale dla elixiru te dane są nieistotne. Podejrzewam, ze zaprojektowano to
    tak by jak najprościej było się dołaczyć do systemu. Z punktu widzenia
    eliksiru tych danych mogłoby wogóle nie być.

    --
    Kojer

  • 25. Data: 2010-06-24 11:59:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.06.2010 12:52), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Przecież raz zmieniasz ciało funkcji generującej.

    I wysypuje ci się oprogramowanie w kilkunastu miejscach, bo spodziewa
    się X kolumn w danych, a ma X+2.

    W bardziej skomplikowanym oprogramowaniu zmiana pierdułki w jednym
    miejscu może skutkować zaskakującymi efektami ubocznymi w miejscach
    które wydawałyby się być tematycznie dość odległe.

    p. m.

  • 26. Data: 2010-06-24 17:29:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-24 13:59, mvoicem pisze:

    > I wysypuje ci się oprogramowanie w kilkunastu miejscach, bo spodziewa
    > się X kolumn w danych, a ma X+2.

    Przecie mówimy o funkcji generującej CSV.

    > W bardziej skomplikowanym oprogramowaniu zmiana pierdułki w jednym
    > miejscu może skutkować zaskakującymi efektami ubocznymi w miejscach
    > które wydawałyby się być tematycznie dość odległe.

    Ale to końcowa funkcja.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-06-24 17:34:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-24 13:14, Robert Kois pisze:

    > Ale dlaczego spierdolony?

    Poszukaj sobie jakiegoś tekstu o bazach danych i postaciach normalnych.
    Ta urąga dowolnej postaci.

    > Uproszczony po prostu.

    Nie uproszczony, a skomplikowany nadmiernie z zepsutymi własnościami
    sortowania i wyszukiwania. Zupełnie niezgodny nawet z bardzo liberalnymi
    i bałaganiarskimi postaciami normalnymi, o bardziej wymagających nie
    wspominam.

    > Ale dla elixiru te dane są nieistotne.

    Eliksir to sposób przesyłu danych pomiędzy bazami, mylę się? A skoro
    tak, to nie powinien psuć tych baz.

    > Podejrzewam, ze zaprojektowano to
    > tak by jak najprościej było się dołaczyć do systemu.

    Podział na pola nic by nie skomplikował.

    > Z punktu widzenia
    > eliksiru tych danych mogłoby wogóle nie być.

    <złośliwość>Kim są wogóle? Co chwilę je widuję w sieci, a wciąż nie
    wiadomo co to :D</złośliwość>

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-06-24 17:44:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.06.2010 19:29), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Przecie mówimy o funkcji generującej CSV.

    A skąd wiesz w jakim formacie ta funkcja dostaje dane i z jakich funkcji?

    > Ale to końcowa funkcja.

    Skąd wiesz? Nawet jeżeli tak - to skąd wiesz że nie jest "początkowa"
    dla innych części kodu? Albo że razem z innymi częściami kodu nie używa
    funkcji która te dane generuje?

    p. m.

  • 29. Data: 2010-06-25 08:10:20
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 19:34:32 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Poszukaj sobie jakiegoś tekstu o bazach danych i postaciach normalnych.
    > Ta urąga dowolnej postaci.

    Elixir nie jest bazą danych.

> [...]
    > sortowania i wyszukiwania. Zupełnie niezgodny nawet z bardzo liberalnymi
    > i bałaganiarskimi postaciami normalnymi, o bardziej wymagających nie

    Bzdura. Elixir nie służy do sortowania, wyszukiwania itp.

    > Eliksir to sposób przesyłu danych pomiędzy bazami, mylę się? A skoro
    > tak, to nie powinien psuć tych baz.

    A on je psuje? Kto powiedział, że bank otrzymujący przelew ma trzymać dane
    nadawcy w formie dla ciebie wygodnej? Banku odbiorcy dane nadawcy nie
    powinny obchodzić. Bo i niby dlaczego.

    > Podział na pola nic by nie skomplikował.

    Ale widziałeś kiedyś jakąś bazę z prawdziwymi danymi klientów? Bo zabawny
    pomysł, że podzielimy na pola: Imię, Nazwisko, Ulica, Miejscowość to możesz
    sobie w gimnazjum stosować. Przelewy robią też firmy, robione też są z kont
    wspólnych, niektórzy mają 2 imiona, niektórzy 3. I parę innych drobiazgów.
    Oczywiście to da się zrobić, ale to są koszty.

    Jeszcze raz. Elixir nie jest do tego by ci się wygodnie dane sortowało.
    Zrób sobie bazę danych klientów i sortuj po jednoznacznym numerze rachunku.
    To ci cvs z mbanku da (jak już rozdzielą pole z nadawcą od pola z tytułem
    przelewu).

    Chyba za głębokie dla mnie.

    --
    Kojer

  • 30. Data: 2010-06-25 08:24:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Robert Kois wrote:

> [...]
    > To ci cvs z mbanku da (jak już rozdzielą pole z nadawcą od pola z tytułem

    Problem w tym, że powyższe uwagi w całości są jak "kulą w płot" - skoro
    inne banki mogą generować dane w zadowalającym klientów formacie...

    To co może powstrzymywać przed zrobieniem tego samego przez mBank to
    głupota zarządzających tegoż, tragiczny poziom ichniego zespołu
    projektantów/programistów i skrajne lekceważenie potrzeb i dezyderatów
    klientów.

    witrak()