  • 11. Data: 2002-11-29 09:49:30
    Temat: Re: mBiznes Max - po co to ?
    Od: o...@p...onet.pl

    > <o...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > ??? mBiznes Max jest dla firm.
    >
    > Pozdrawiam
    > K. Kowalski

    Dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą czyli jakiś
    interesik :)) Spółka z o.o. to też firma a w mBanku nie może mieć rachunku :(

  • 12. Data: 2002-11-29 09:53:39
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    o...@p...onet.pl wrote:

    > I te stawki już wystarczą .
    > Od eMaxa płaci się zdaje się 20% zaś od mBiznes Max 19 ,30 , lub 40%

    No coz... nie wiem, CO chcesz udowodnic, ale pokazales stanowczo, ze nie
    wiesz o co chodzi... Sa stawki ryczaltowe (od 3,5%), karta podatkowa, oprocz
    tego dzialalnosc gospodarcza moze przyniesc (nie)planowana strate...

  • 13. Data: 2002-11-29 09:56:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (29 Nov 2002 09:58:30 +0100),
    o...@p...onet.pl był(a) napisał(a):

    >Od eMaxa płaci się zdaje się 20% zaś od mBiznes Max 19 ,30 , lub 40% więc gdzie
    >jest tu sens zakładać mBiznes Max skoro wszyscy którzy mają konto mBiznes mogą
    >sobie założyć eMaxa gdzie brak jest opłat od przelewu a i funkcjonalność eMaxa
    >jest większa . Gdyby nie było opłat za przelew to by było jeszcze do przyjęcia .

    Np. ja mam konto mBiznes dla SC. Kasy tam nie ma, ale jakbym
    przypadkiem zaczął zarabiać :-) to mogę sobie przerzucić nadwyżkę
    gotówki na eMaxa biznesowego i tam ją trzymać do czasu potrzebnego
    wykorzystania. Owszem, można na konto jednego ze współników, ale
    a) drugi wtedy nie ma wglądu w stan
    b) skoro eMax i eMax biznesowy są tak samo oprocentowane, to co za
    różnica? A że przelew płatny? z mBiznes do prywatnego też płatny, więc
    zaoszczędzam złotówkę przy powrocie. Ale to nie jest konto do
    przelewania tam i spowrotem, ale do oszczędzania! Jak wykalkulujesz,
    że Ci się nie opłaca, to nie przelewasz.

    Inna wersja wydażeń, to DG/SC prowadzone na ,,pełnej księgowości''.
    ZTCW nie jest możliwym wtedy przelewanie tak sobie na prywatne konto
    bez ujęcia tego w księgach handlowych.

    Poza tym -- może kiedyś mBank usprawni system i przelew pomiędzy
    własnymi kontami biznesowymi będzie darmowy.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 14. Data: 2002-11-29 10:06:50
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <o...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą czyli jakiś
    > interesik :)) Spółka z o.o. to też firma a w mBanku nie może mieć rachunku
    :(

    Człowieku - zdecyduj się o co Ci chodzi :-)))
    <quote>
    mBiznes Max jest tylko dla osób fizycznych więc gdzie ta pomyłka
    </quote>
    "firma" to nazwa potoczna także dla DG - proszę się więc nie czepiać słówek.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 15. Data: 2002-11-29 10:09:20
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    eMaxa
    > jest większa . Gdyby nie było opłat za przelew to by było jeszcze do

    Nie masz pojęcia o czym piszesz. Już ktoś Ci wspominał o stratach (masz
    wtedy konto bez podatku!), jak by tego było mało masz w DG odpisy od
    przychodu, a nawet od podatku - stawki 19, 30 i 40 to tylko teoria.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 16. Data: 2002-11-29 10:59:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > wtedy konto bez podatku!), jak by tego było mało masz w DG odpisy od
    > przychodu, a nawet od podatku - stawki 19, 30 i 40 to tylko teoria.

    Poza tym to chyba jest odpowiedz na oferteVW Banku :)

  • 17. Data: 2002-11-29 11:06:42
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    > Od eMaxa płaci się zdaje się 20% zaś od mBiznes Max 19 ,30 , lub 40% więc gdzie
    > jest tu sens zakładać mBiznes Max skoro wszyscy którzy mają konto mBiznes mogą
    > sobie założyć eMaxa (...)

    Belkowe jest odciągane z automatu, natomiast stawki podatku dochodowego
    od osób fizycznych dotyczą sum, które można optymalizować. Belkowego
    nikt nie zwraca, jak zrobisz debet - przy braku dodatniego wyniku
    finansowego DG otrzymujesz zwrot podatku.

    Pzdr: Dogbert

  • 18. Data: 2002-11-29 11:33:51
    Od: "Szymon Kolorz" <s...@i...max.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > mBank wprowadzil konto mBiznes Max, polecajac jako
    > konto lokacyjne do zintegrowania z kontem mBiznes.
    >
    > Jedyne wymierne roznice miedzy eMax'em a mBiznes Max'em
    > jakie widze po krotkiej lekturze to:
    > 1. nie ma karty do mBiznes Max
    > 2. Trzeba placic za przelew zdefiniowany
    > 3. Roznica w oprocentowaniu jest tak "znaczna", ze aby
    > "zarobic" na 3 przelewy (bo tyle minimalnie trzebaby
    > w miesiacu wykonac), trzeba potrzymac rowno 4000zl. Nie
    > liczac belkowego.

    hmm, może jest to konto dla tych którzy mają średnio dużo więcej niż 4.000
    :)

    Szymon

  • 19. Data: 2002-11-29 12:12:41
    Od: "Grzegorz BRZESKI" <g...@w...ANTY-SPAM.pl>

    > ??? mBiznes Max jest dla firm.

    Firma,

    1) zarejestrowana nazwa, pod jaką osoba prawna lub fizyczna prowadzi
    działalność gospodarczą. Zasady tworzenia nazw i ich ochrony określa prawo.
    Według polskiego kodeksu handlowego przepisy o firmie inaczej traktują
    spółkę jawną, inaczej zaś spółki kapitałowe.

    --
    Grzegorz BRZESKI

  • 20. Data: 2002-11-29 14:22:11
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > Według polskiego kodeksu handlowego przepisy o firmie inaczej traktują
    > spółkę jawną, inaczej zaś spółki kapitałowe.

    A czemu nie ma nic o spółkach cywilnych, komandytowych itd???? Jakieś
    wymądrzanie ograniczone?

    A wiesz co to kierunek w fizyce?

    PLONK

    K. Kowalski