  • 11. Data: 2009-10-23 06:43:17
    Temat: Re: mbank-lokaty
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2009-10-22 20:32, MK pisze:
    > Witam
    > Chcialbym zalozyc sobie lokaty w mbanku. Nigdzie nie znalazlem jak mbank
    > nalicza odsetki. Czy dziennie czy po zakonczeniu lokaty. Chcialbym
    > zalozyc taka lokate-dac taka kwote na lokate, zeby nie zaplacic podatku
    > Belki. A jesli nalicza po zakonczniu lokaty nio to nie ma takiej
    > mozliwosci zeby nie zaplacic. Chyba ze ja cos zle licze.

    W mB w przypadku lokat zawsze zapłacisz belkę - naliczenie odsetek
    po zakończeniu lokaty + minimum 500 zł + min. 2 mies.
    Jedyne co możesz zrobić to ograniczyć belkę dobierając
    lokatę i kwotę - najkorzystniejsza jest kwota ~950 zł na 2mies.
    - ok. 3,98% netto (belka 13%).

    Jak widać ~4% to raczej cienko w porównaniu z konkurencją...

  • 12. Data: 2009-10-23 07:29:25
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof" news:hbqe4p$1g00$1@news2.ipartners.pl

    > Nie jestem juz klientem mB , ale gdzie wyczytales o kapitalizacji dziennej
    > tym banku? Pierwszy raz slysze.

    A gdzie ja coś takiego napisałem?

  • 13. Data: 2009-10-23 07:34:26
    Od: "Mron" <p...@p...pl>

    "orcio" <o...@N...pl> wrote in message

    > W mBanku możesz obejść belkę tylko zakładając eMAX plus 4x i trzymając
    > na nich ok. 700zł na każdym, a to raczej zabawa i ewentualna rezerwa do
    > zasilenia eKonta na potrzeby karty płatniczej lub przelewów online.

    Oj nie tyko. Są jeszcze dwie możliwości:
    1. Dowolna kwota na eKonto
    2. Dosyć duża kwota na eMax (nie plus)
    i już masz bez belki :)

    Pozdrawiam
    Piotrek.

  • 14. Data: 2009-10-23 08:07:13
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 23 Oct 2009 09:29:25 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > "Krzysztof" news:hbqe4p$1g00$1@news2.ipartners.pl

    > A gdzie ja coś takiego napisałem?

    "Odnośnie mBanku - w czasie zakładania lokaty wydajesz dyspozycje czy
    kapitalizacja ma być dzienna."
    --
    marcin

  • 15. Data: 2009-10-23 09:33:00
    Od: <X...@X...pl>

    WItam,

    http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

    Pozdrawiam.

    4413 (20090910) __________

  • 16. Data: 2009-10-23 10:08:26
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "zly" news:1vbe0nlkc4ma7$.dlg@piki.fixed

    > "Odnośnie mBanku - w czasie zakładania lokaty wydajesz dyspozycje czy
    > kapitalizacja ma być dzienna."

    Zostałem źle zrozumiany - mój błąd. Pisząc o kapitalizacji dziennej miałem
    na myśli taki schemat naliczania odsetek jaki np. obowiązuje na emax+.
    Odsetki masz "kumulowane" każdego dnia, ale efekt tego "kumulowania" masz
    widoczny 1 dnia każdego miesiąca.

  • 17. Data: 2009-10-23 13:20:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
> [...]
    > na myśli taki schemat naliczania odsetek jaki np. obowiązuje na emax+.
    > Odsetki masz "kumulowane" każdego dnia, ale efekt tego "kumulowania" masz

    Kazde odsetki niezaleznie od rodzaju rachunku czy lokaty sa przez 'komputer'
    liczone za kazdy dzien wg salda na koniec dnia. Kwestia istotna jest wlasnie
    kapitalizacja i jezeli mamy na mysli kapitalizacje dzienna, miesieczna czy
    kwartalna to oznacza to dopisanie odsetek do kapitalu po danym okresie
    kapitalizacji. Inna kwestia jest data zapadalnosci lokaty, kiedy faktycznie
    mozemy dysponowac cala kwota lokaty z odsetkami.
    Jezeli masz na mysli emax+ jest to rachunek jakby lokaty miesiecznej do
    ktorej mozesz doplacac i wyplacic, takze nie ma w nim nic nadzwyczajnego,
    jezeli chodzi o kapitalizacje, jest miesieczna i nie ma mowy o zadnej
    dziennej kapitalizacji. Kapitalizacje codzienna masz w EB na rach. oszcz.,
    gdzie faktycznie odsetki dopisywane sa kazdego dnia.

  • 18. Data: 2009-10-23 16:32:42
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-23 15:20, Krzysztof wrote:
> [...]
    > mowy o zadnej dziennej kapitalizacji. Kapitalizacje codzienna masz w EB
    > na rach. oszcz., gdzie faktycznie odsetki dopisywane sa kazdego dnia.

    Skoro przykład EB został tu powołany, to spieszę donieść, że
    wykryłem u nich mały szwindelek. Ponieważ powinni mieć szansę na
    poprawienie tego samodzielnie i przeproszenie, nie opiszę tego
    teraz, a dopiero wtedy jak nie poprawią sami.
    W każdym razie w obu wariantach będziecie wiedzieć o co chodzi :-)

    witrak()