  • 11. Data: 2005-12-18 18:05:05
    Temat: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kart
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Dawid Kulbicki napisał:

    > A widzisz w tym jakiś problem? Przecież większość kart czipowych na
    > naszym rynku posiada pasek magnetyczny. A później tylko transakcja w
    > POSie, który nie ma obsługi czipa...

    A jak fizycznie uszkodzi pasek magnetyczny to co?

    K.

  • 12. Data: 2005-12-18 18:16:59
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> wrote:
    > A jak fizycznie uszkodzi pasek magnetyczny to co?

    To zaplaci tylko tam, gdzie obslugja chip....

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 13. Data: 2005-12-18 19:16:08
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > To zaplaci tylko tam, gdzie obslugja chip....

    Jako, że w końcu musiałem przejść na kartę z chipem (i paskiem), to też
    zastanawiałem się nad "poznęcaniem się trochę nad paskiem" coby był
    niezdatny do użytku.
    Na razie zrobiłem jakieś 8-10 transakcji i wbrew pozorom...wszystkie z
    PINem. Sam się zdziwiłem.
    A może chip ma ustawione pierwszeństwo nad paskiem?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 14. Data: 2005-12-18 19:31:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> writes:

    > Na razie zrobiłem jakieś 8-10 transakcji i wbrew pozorom...wszystkie z
    > PINem. Sam się zdziwiłem.
    > A może chip ma ustawione pierwszeństwo nad paskiem?

    A co ma PIN do chipa?

    MJ

  • 15. Data: 2005-12-18 19:41:36
    Od: "Titus_Andronicus" <m...@w...pl>

    > A co ma PIN do chipa?
    >
    > MJ

    Tylkoi karty z czipem mogą mieć aut. Pinem

    ta

  • 16. Data: 2005-12-18 19:49:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Titus_Andronicus" <m...@w...pl> writes:

    > Tylkoi karty z czipem mogą mieć aut. Pinem

    To dowcip ma być?

    MJ

  • 17. Data: 2005-12-18 20:06:35
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > A co ma PIN do chipa?

    Nie wim. Setki transakcji kartą z paskiem. Zawsze podpis (prócze Neste).
    Taka sama karta ino z dodanym chipem i wszędzie PIN. Dlatego powiązałem chip
    z PINem.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 18. Data: 2005-12-18 20:40:43
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Maciej Loret napisal dnia 2005-12-18 21:06:

    > Nie wim. Setki transakcji kartą z paskiem. Zawsze podpis (prócze Neste).
    > Taka sama karta ino z dodanym chipem i wszędzie PIN. Dlatego powiązałem chip
    > z PINem.

    Jest tak nie z technicznych powodów, bo karta z chipem może mieć i taką, i taką
    autoryzację. To banki naciskają na wycofanie terminali z podpisami, które są
    bardziej dla nich ryzykowne.
    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 19. Data: 2005-12-18 20:45:28
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Jest tak nie z technicznych powodów, bo karta z chipem może mieć i
    > taką, i taką autoryzację. To banki naciskają na wycofanie terminali z
    > podpisami, które są bardziej dla nich ryzykowne.

    W ciągu kilku dni taka nagła zmiana (wycofanie terminali)? Mówię o
    transakcjach w tych samych mijscach kartą z tylko paskiem a potem z chipem i
    z paskiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 20. Data: 2005-12-18 20:54:46
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Maciej Loret wrote:
    > W ciągu kilku dni taka nagła zmiana (wycofanie terminali)? Mówię o
    > transakcjach w tych samych mijscach kartą z tylko paskiem a potem z
    > chipem i z paskiem.

    Spokojnie, bo za daleko zajdziemy.
    Po pierwsze: to wydawca karty decyduje jaka będzie forma autoryzacji karty.
    Po drugie: zgadza się - większość kart paskowo-chipowych ma ustawioną
    autoryzację pinową niezależnie od tego czy jest wykorzystany do autoryzacji
    pasek czy chip.
    Po trzecie: jakie wycofywanie terminali? Przecież to czy płatność nastąpi z
    użyciem PINu, czy nie, zależy od tego czy jest to wymagane przez wydawcę.
    Możliwy (teoretycznie) jest też taki scenariusz, że transakcja z użyciem
    chipa będzie autoryzowana za pomocą podpisu.

    --
    Dawid