  • 1. Data: 2009-03-13 21:20:31
    Temat: moja własna struktura ;-)
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    banki ostatnio się prześcigają w ofertach różnej maści lokat
    strukturyzowanych, na których można zarobić ileś tam % a w najgorszym
    wypadku wychodzi się (nominalnie) na zero = po zakończeniu lokaty
    odzyskuje się kapitał,

    więc pomysł jest taki:

    mam 10kzł, kupuję obligacje zerokuponowe (np. OK0710) za 9374 zł
    (dzisiejszy kurs to 93,74), termin wykupu obligacji to koniec lipca 2010
    r. (otrzymam wtedy 10kzł - wartość wykupu tych obligacji)

    zostaje mi 626 zł, które "inwestuję" w kupony lotto

    zakład kosztuje 2 zł (jeżeli mnie pamięć nie myli) więc mam 313 szans na
    WIELKIE pieniądze ;-)

    mogę zagrać od razu za całość lub grać systematycznie co jakiś czas
    (kasę, której nie wydaję na granie mogę trzymać na KO i też coś na tym
    zarobić) aż mi się te 626 zł nie skończy

    w najgorszym wypadku za 14 m-cy będę miał swoje 10kzł = tyle ile na
    początku (nie ma ryzyka straty), a w najlepszym....nie jakieś mizerne
    15-20% zysku, który oferują banki tylko X tys. % zysku (przecież mogę
    trafić coś więcej niż najniższe wygrane!)

    czy ww. struktura nie jest lepsza niż jakakolwiek z oferowanych obecnie
    przez banki?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    w ww. przykładzie pominąłem koszty związane z nabyciem i zbyciem
    obligacji...wynoszą one (prowizja maklerska) jakieś 0,2%

  • 2. Data: 2009-03-13 21:27:36
    Temat: Re: moja własna struktura ;-)
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > czy ww. struktura nie jest lepsza niż jakakolwiek z oferowanych obecnie
    > przez banki?

    Nie jest, bo prawdopodobieństwo wygranej w Totka jest bliskie zeru.
    Zainwestuj 2/3 w obligacje, a 1/3 w akcje lub fundusze.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-03-13 21:30:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Ewentualnie 9300 w obligacje, a długoterminowo TERAZ 700 w KGHM, BRE, PEKAO
    lub podobne.

  • 4. Data: 2009-03-13 21:32:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie jest, bo prawdopodobieństwo wygranej w Totka jest bliskie zeru.
    > Zainwestuj 2/3 w obligacje, a 1/3 w akcje lub fundusze.

    ale co to byłaby za struktura? ma to polegać na tym, że strata nominalna
    nie wystąpi (brak ryzyka), jeżeli przewidywałbym, że GPW ruszy w górę to
    dlaczego w FA tylko 1/3 środków?

    poza tym banki oferują kilkanaście % przy zupełnie mglistych warunkach...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-03-13 21:41:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Ewentualnie 9300 w obligacje, a długoterminowo TERAZ 700 w KGHM, BRE,
    > PEKAO lub podobne.

    inwestuję w akcje....nie o to tutaj chodzi!

    skoro struktura to (tak jak w bankach) pozbawiona ryzyka ;-)

    i nie chodzi mi o przeprowadzenie takiej akcji, o której napisałem tylko
    pokazanie jakie "fajne" i "sensowne" są struktury oferowane przez banki!
    z tymi ich opłatami za wyjście, umorzenie itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-03-13 23:13:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-13, Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    [...]

    > Nie jest, bo prawdopodobieństwo wygranej w Totka jest bliskie zeru.

    Głównej wygranej - tak. Tych mniejszych już niekoniecznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-03-13 23:44:12
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    RobertS wrote:

    > czy ww. struktura nie jest lepsza niż jakakolwiek z oferowanych obecnie
    > przez banki?

    Hehe, coś w tym jest, jak tak sobie pobieżnie poczytałem zasady
    mBankowych struktur :-)

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 8. Data: 2009-03-14 02:02:03
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > inwestuję w akcje....nie o to tutaj chodzi!
    >
    > skoro struktura to (tak jak w bankach) pozbawiona ryzyka ;-)

    Kiedyś owszem. Teraz długoterminowa lokata w dowolnym banku jest bardzo
    ryzykowna.