  • 11. Data: 2009-01-22 19:47:41
    Temat: Re: mstop.pl
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Adam Płaszczyca" news:6puycusmkm5m$.dlg@oldfield.org.pl

    > Oj, no nie podoba im się, że Bank zarabia tyle, ile może.

    Ciekawi mnie Adamie jak by wyglądały twoje posty w tym wątku gdy byś miał na
    barkach ten feralny kredyt z mBanku. Łatwo krytykować kiedy nie siedzi się w
    tym bagnie. Po prostu żal tych ludzi...

  • 12. Data: 2009-01-22 20:54:34
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    > http://mstop.pl/

    > Jakie jest wasze zdanie? W sumie jakby nie bylo, glownym celem banku jest
    > przynosić zysk, więc można by spytać - o co ta pretensja...?

    A pamietam jak na tej grupie toczyly sie dyskusje na temat
    ustalania oprocentowania "przez zarzad" dla kredytow
    w mBanku/Multibanku. Minelo ledwie kilka lat
    i okazalo sie, ze Ci co mowili, ze ten zapis po
    to by wydymac klientow mieli jak zwykle racje.
    Po raz kolejny okazalo sie, ze z bankami trzeba
    miec wszystko w umowie. Ciekawe czy
    bioracy dzisiaj kredyt wyciagnie z tego nauke
    i sprawdzi np. za co placi w ubezpieczeniu
    do kredytu. Ktos pewnie tak, ale wiekszosc
    klientow pewnie bedzie szczesliwa, ze dostali
    kredyt i za pare lat zalozy strone jak to
    ubezpieczyciele z bankami ich wypalowali.

    Zycze wygranej w nierownym pojedynku
    z BRE.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 13. Data: 2009-01-23 07:44:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 18:37:48 +0100, Wwieslaw napisał(a):

    > Czy konsumentem kontekscie podanych przepisow bedzie kazda osoba
    > fizyczna, czy tez strona umowy o kredyt konsumencki wg ustawy o kredycie
    > konsumenckim?

    Osoba, która nabywa towar lub usługę w celu niezwiązanym z wykonywaną
    działalnością gospodarczą lub zawodową.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2009-01-23 08:43:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 20:47:41 +0100, Edward Malinowy napisał(a):

    > Ciekawi mnie Adamie jak by wyglądały twoje posty w tym wątku gdy byś miał na
    > barkach ten feralny kredyt z mBanku. Łatwo krytykować kiedy nie siedzi się w
    > tym bagnie. Po prostu żal tych ludzi...

    Mniej więcej tak:
    'Ale ja byłem głupi, że brałem kredyt w innej walucie niż zarabiam, przez
    co teraz musze płacić dużo, choć i tak nie mam lepszej opcji'.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 15. Data: 2009-01-23 10:17:18
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    wiadomości news:14vu3s41ejhjz$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Mniej więcej tak:
    > 'Ale ja byłem głupi, że brałem kredyt w innej walucie niż zarabiam, przez
    > co teraz musze płacić dużo, choć i tak nie mam lepszej opcji'.

    To zjawisko (dramatyczny przyrost marży do wskaźników rynkowych) nie jest
    ograniczone tylko do kredytów w CHF czy innych walutach obcych. Występuje
    także w przypadku kredytów w PLN.

    Wydaje mi się, że sytuację mającą miejsce w BRE (ewidentne złe praktyki
    banku) utożsamiasz z sytuacją w PKO BP z kredytami Alicja (ewidentna głupota
    kredytobiorców), co jest utożsamieniem nieprawidłowym.

    marekz

  • 16. Data: 2009-01-23 12:43:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 11:17:18 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Wydaje mi się, że sytuację mającą miejsce w BRE (ewidentne złe praktyki
    > banku) utożsamiasz z sytuacją w PKO BP z kredytami Alicja (ewidentna głupota
    > kredytobiorców), co jest utożsamieniem nieprawidłowym.

    A mi się wydaje, że jeśli bank A 'zdziera', to przenoszę kredyt do banku B,
    który oferuje taniej.
    A, nie opłaca się przenosić? No to A nie zdziera.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 17. Data: 2009-01-23 13:44:56
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    wiadomości news:rl9i2be5rqe1$.dlg@oldfield.org.pl...

    > A mi się wydaje, że jeśli bank A 'zdziera', to przenoszę kredyt do banku
    > B,
    > który oferuje taniej.
    > A, nie opłaca się przenosić? No to A nie zdziera.

    Prezentujesz uproszczone spojrzenie. W przypadku kredytów w PLN takie
    spojrzenie jest okej. Strona dotyczy jednak kredytów w CHF.

    W przypadku osób z kredytami w CHF są one prawdopodobnie obecnie nieco
    "sparaliżowane" ewolucją kursu oraz spreadów. W przypadku przenoszenia tego
    kredytu na kredyt w PLN nastąpi realizacja gigantycznej straty kursowej, w
    przypadku przenoszenia na kredyt w CHF dodatkowo ewolucja kursu w trakcie
    operacji przenoszenia może spowodować dodatkowe straty (różne dni
    "przewalutowań" w banku źródłowym oraz docelowym) no i dojdzie spread.
    Dochodzi do tego fakt, że teraz trudniej uzyskać odpowiedni poziom zdolności
    kredytowej i że nie tak łatwo banki dają kredyty w CHF. Ogólnie osoby takie
    są w nienajlepszej sytuacji, przy takiej operacji ta ich magiczna mantra
    "niższa bieżąca rata" już nie działa i mają tego świadomość.

    BRE jak najbardziej może i powinno coś sobie uszczknąć dla siebie z tego
    torciku (w końcu to klient się zdecydował na ponoszenie ryzyka kursowego i
    sam się zgodził na oprocentowanie ustalane przez zarząd). Kłopot jest tylko
    taki, że BRE chce żreć chochlą a nie łyżką. Dysproporcja pomiędzy warunkami
    dla nowych klientów a waruunkami dla starych jest porażająca.

    Zgodne z prawem na pewno to jest, ale wrażenia dobrego nie robi i BRE bez
    wątpienia wizerunkowo za to zapłaci, co zapewne zobaczymy w wynikach 2009
    roku (detal to wcale nie tylko nieznaczący dodatek do "korporacyjnego" BRE),
    a w kursie akcji być może i wcześniej.

    marekz

  • 18. Data: 2009-01-23 14:21:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 14:44:56 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Prezentujesz uproszczone spojrzenie. W przypadku kredytów w PLN takie
    > spojrzenie jest okej. Strona dotyczy jednak kredytów w CHF.

    Nie ma znaczenia, w jakiej walucie jest kredyt. Jeśli żaden inny bank nie
    daje korzystniejszej oferty i nie chce przejąć kredytu wraz z zyskami jakie
    będzie miał, to znaczy, że obecna oferta jest najlepsza.

> [...]
    > roku (detal to wcale nie tylko nieznaczący dodatek do "korporacyjnego" BRE),

    Znaczy BRE robi źle, bo maksymalizuje zysk. LOL.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 19. Data: 2009-01-23 14:51:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    wiadomości news:k3gfuidc4n9x$.dlg@oldfield.org.pl...

> [...]
    > jakie
    > będzie miał, to znaczy, że obecna oferta jest najlepsza.

    Czy naprawdę tak trudno jest zrozumieć o co w tym chodzi? Każdy bank daje
    lepsze warunki (większość dużo lepsze), łącznie z BRE dla umów opartych o
    wskaźniki rynkowe. Zagadnienie dotyczy kredytobiorców z umowami opartymi o
    oprocentowanie ustalane w drodze decyzji zarządu (czyli umów podpisywanych
    dawno temu). Chodzi o dysproporcję w stosunku do nowszych umów, gdzie bank
    nie może dowolnie zmieniać sobie marży. Multibank chyba w ogóle nie
    umożliwia zmiany umowy na nowszy wariant, mBank oferuje rażąco niekorzystne
    warunki takiego przejścia. Przypomnieć warto, że banki mają być instytucjami
    zaufania publicznego, a nie komisem z komórkami w bramie. Najpierw warto by
    zapoznać się z materiałem, który się komentuje.

    Przeniesienie kredytu obecnie nie dla każdego z tej grupy starych
    kredytobiorców jest zapewne możliwe i często wiąze się z upierdliwościami,
    ale właśnie chyba taki cel postawili sobie autorzy strony - uzyskanie dobrej
    oferty przenosinowej dla dużej grupy klientów.

    > Znaczy BRE robi źle, bo maksymalizuje zysk. LOL.

    Owszem, BRE nienajlepiej robi nie dbając o swój wizerunek i nie ma ratunku,
    to musi być widoczne w przyszłych wynikach. Lukas też już maksymalizował
    swój zysk argumentując, że okradanie klientów nie należy do obowiązków
    służbowych jego pracowników. Polkomtel też maksymalizował zysk usiłując
    odmawiać prawa do wypowiedzenia umowy abo przy zmianie warunków.

    A zanim napiszesz kolejny komentarz zerknij łaskawie na wykres kursu BRE
    albo Commerzbanku w ostatnim okresie w kontekście kursów innych banków albo
    odpowiednich subindeksów. No chyba, że stwierdzisz, iż jesteś w stanie
    lepiej ocenić posunięcia banku niż jego akcjonariusze. Wtedy powiem, że się
    poddaję.

    marekz

  • 20. Data: 2009-01-23 14:58:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 15:51:12 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Czy naprawdę tak trudno jest zrozumieć o co w tym chodzi? Każdy bank daje
    > lepsze warunki (większość dużo lepsze), łącznie z BRE dla umów opartych o
    > wskaźniki rynkowe.

    No to czemu kredytobiorcy nie przeniosą kredytu do innego banku?

> [...]
    > zaufania publicznego, a nie komisem z komórkami w bramie. Najpierw warto by
    > zapoznać się z materiałem, który się komentuje.

    I jeszcze może mają dokładać do klientów?

> [...]
    > ale właśnie chyba taki cel postawili sobie autorzy strony - uzyskanie dobrej
    > oferty przenosinowej dla dużej grupy klientów.

    Czyli - jednak obecna oferta jest najlepszą dla nich.

    > Owszem, BRE nienajlepiej robi nie dbając o swój wizerunek i nie ma ratunku,
    > to musi być widoczne w przyszłych wynikach. Lukas też już maksymalizował

    Mhm.

    --
    ___________/ GG: 3524356