  • 41. Data: 2011-02-25 23:03:30
    Temat: Re: nikt nie ucieknie przed Paypass?
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 25 Lut, 21:48, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > No stąd logiczny wniosek ze zlodziej ma wiecej czasu :).

    co więcej jestem przekonany, że taki zlodziejaszek co to portfel
    zpłąszcza wyciagnął lub "znalazł" gdzies kartę prędzej wpadnie na
    pomysł kupienia alkoholu do 50zł lub czegoś innego co może
    ewentualnie odsprzedać, niż wpadnie na pomysł nabycia wirtualnych dóbr
    transakcją internetową (a tym bardziej nie zamówi przez net czegoś na
    swój lub jakikolwiek inny adres).

  • 42. Data: 2011-02-25 23:13:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-25, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > ale karta jest tez spreparowana - służy do przekazania sygnału gdzies
    > dalej.

    Twoja karta jest spreparowana?

    > Co do opłacalności to kwestia skali. Jak długo PayPass nie jest bardzo
    > powszechny to jest to trudniejsze do wykonania, chyba, że przez
    > złodziei -pasjonatów nowinek ;)

    Nie sądzę. To nie tylko kwestia skali ale także tego, że innymi metodami
    jest po prostu łatwiej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2011-02-26 08:13:34
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-24 20:51, Krzysiek pisze:
    > coraz więcej kart ma ta funkcjonalność, więc pewnie i na to przyjdzie
    > pora...
    > świat idzie do przodu i tylko ja nie mogę się z tym pogodzić, że te
    > karty nie mają np. jakiegoś wyłącznika?:P
    > Nawet moja matka stwierdziła, że ten paypass to przecież fajna rzecz:P

    Sądząc po tym jak wolno rozpowszechniają się zwykłe transakcje kartowe,
    i jak dużo ludzi wykorzystuje karty wyłącznie do wypłat gotówki z
    bankomatu, to minie jeszcze wiele lat zanim paypass i podobne staną się
    naprawdę powszechne.

    pozdrawiam

  • 44. Data: 2011-02-26 10:58:02
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > W ten sposób magicznie/przez pośrednika zbliżasz czyjąś kartę do
    > czytnika który znajduje się daleko.
    >
    > Jestem przekonalny że to jest wykonalne, tylko nie ma to ekonomicznego
    > sensu.

    Sądzę, że byłoby to bardzo, ale to bardzo trudne, jeśli w ogóle możliwe.
    Na 13,56MHz czytnik chyba spodziewa się odpowiedzi karty w ściśle
    określonych momentach synchronizowanych jego pytaniami (jeśli tu się mylę to
    dalsze wnioski są błędne).
    Przesłanie informacji w tę i z powrotem wniosłoby zbyt duże opóźnienia i to
    nie z powodu, że prąd, czy fale się za wolno rozchodzą, tylko z tego powodu,
    że tam wszędzie muszą być obwody rezonansowe o względnie precyzyjnie
    określonej dobroci, co skutkuje określonymi czasami narastania i opadania
    drgań. Rezygnacja z obwodów rezonansowych w aparaturze przedłużającej (aby
    nie wnosić opóźnień) spowoduje spadek zasięgu obu połączeń do pojedynczych
    milimetrów.
    Ale jak to zwykle bywa znajdzie się ktoś, kto nie wie, że się nie da i po
    prostu to zrobi ;-)
    P.G.

  • 45. Data: 2011-02-26 13:07:59
    Od: reik <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-25 13:49, Olgierd pisze:

    > Ale mówisz o kradzieży na góra 50 złotych. Większe nieszczęście może
    > wyrządzić każdy kieszonkowiec.

    A który złodziej poprzestałby tylko na jednej transakcji jak może ich
    wykonać 5?

    r.

  • 46. Data: 2011-02-27 08:42:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sat, 26 Feb 2011 14:07:59 +0100, reik wrote:

    > A który złodziej poprzestałby tylko na jednej transakcji jak może ich
    > wykonać 5?

    Chyba 4 a nie 5.
    Z drugiej strony zawsze jest większe ryzyko dla takiego złodzieja, niż
    jeśli gwizdnie portfel z gotówką -- sam już nie wiem gdzie obserwuje nas
    czujne oko monitoringu...

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 47. Data: 2011-02-27 12:46:30
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Masz rację, wydaje Ci się.

    Zaklinanie rzeczywistości ?

  • 48. Data: 2011-02-28 08:00:04
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 25.02.2011 11:28, mvoicem wrote:
    > Gdzie jest luka w moim rozumowaniu?

    w czasie reakcji - najpierw trzeba zauważyć że brak 50zł, następnie
    zgłosić reklamacja a potem jeszcze ktoś z banku musi zareagować. Do tego
    czasu złodziej, który np stoi sobie przy wejściu do hipermarketu, skroi
    kilka tysięcy osób, niektóre pewnie kilkukrotnie...
    Marx

  • 49. Data: 2011-02-28 08:27:37
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 26 Lut, 00:13, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Twoja karta jest spreparowana?
    To, że moja nie jest nie oznacza, że nie można takiej zrobić.
    > Nie s dz . To nie tylko kwestia skali ale tak e tego, e innymi metodami
    > jest po prostu łatwiej.

    Mimo wszystko sądzę, że gdy PayPass stanie się powszechny ktoś może
    zwrócić także na niego uwagę.

  • 50. Data: 2011-02-28 11:15:27
    Od: "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> napisał(a):

    > On 25 Lut, 11:28, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Dodatkowo, mam uraz do tej technologii za to, =BFe nie zrobili tego
    > samego (brak autoryzacji on-line) dla transakcji stykowych - na
    > szerok=B1 skal=EA. PIN mo=BFna nawet sprawdza=E6 samo jego wstukanie nie
    > zajmuje du=BFo czasu - lub te=BF z niego zrezygnowa=E6
    > ;)

    karty Multibanku z paypasem przy transakcjach z paska/chipa nie wymagają
    podawania PINu dla transakcji do 50 PLN u niektórych aquirerów. Z resztą to w
    ogóle powraca, ostatnio w .pl kilka razy karta kredytowa z Chipem City
    przeszła mi bez pinu