  • 11. Data: 2003-05-20 12:48:36
    Temat: Re: numer IBAN
    Od: a...@p...onet.pl

    > A grupa tak marudzi na obsluge w BPH PBK :)

    ;)

    a bo ci co wiedzą, to czasu nie mają....

  • 12. Data: 2003-05-20 12:57:28
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Też pudło ;)
    > numer wygląda zawsze tak:
    > xx yyyyyyyy zzzzzzzzzzzzzzzz
    > gdzie:
    > xx - liczba kontrolna
    > yyyyyyyy - numer rozliczeniowy banku (czyli konkretny oddzial)
    > zzzzzzzzzzzzzzzz - numer rachunku w tym banku
    > Kazda z tych części ma stałą długość
    > Obstawiam że chodzi Ci o początkowe cyfry ostatniej części - np. mBank
    > wstawia tam 0000

    W tytule jest IBAN a nie NRB więc nr wygląda tak:
    AABBCCCCCCCCDDDDDDDDDDDDDDDD
    gdzie AA to kod kraju np. PL zaś wartość P to 25, a L to 21. Aby
    obliczyć BB do CCCCCCCCDDDDDDDDDDDDDDDD dopisujemy na końcu 2521 i
    jeszcze dwa zera. A więc mamy CCCCCCCCDDDDDDDDDDDDDDDD252100 i dalej
    według algorytmu. Algorytm gdzieś znajdziesz w necie.
    Pozdrawiam
    Grzegorz Niedźwiecki

  • 13. Data: 2003-05-21 11:43:14
    Od: "respector" <m...@u...pkbs.com.pl>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > xx - liczba kontrolna
    > yyyyyyyy - numer rozliczeniowy banku (czyli konkretny oddzial)
    > zzzzzzzzzzzzzzzz - numer rachunku w tym banku

    Niezupelnie - to nie jest standard IBAN, tylko NRB.

    pozdrawiam,

    resp.

  • 14. Data: 2003-05-22 07:08:15
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Siedzę sobie i ciężko pracuję, a tu nagle pojawia się wiadomość od osoby
    podpisującej się "respector" <m...@u...pkbs.com.pl>. Rzuciłem więc
    wszystko i czytam:

    > Niezupelnie - to nie jest standard IBAN, tylko NRB.
    Słusznie, mój błąd
    Ale podejrzewam, że pytającemu o ten numer chodziło...

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 15. Data: 2003-05-23 08:59:20
    Od: a...@p...onet.pl

    > Słusznie, mój błąd
    > Ale podejrzewam, że pytającemu o ten numer chodziło...

    eeee - chyba jednak pytającemu chodziło o IBAN

    "Czy zera wiodące ZA KODEM PANSTWA w numerze IBAN mają jakieś znaczenie
    dla numeru konta czy służą jako wypełnienie cyfr do 26 znaków."

    nie ma jak odrobina czepialstwa ;)

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2003-05-27 11:47:31
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    znaczenie
    > dla numeru konta czy służą jako wypełnienie cyfr do 26 znaków."

    Mają znaczenie, zresztą PL00 jest przenoszone na koniec przed
    obliczeniem liczby kontrolnej; a tych 00 się nie pisze w nr rachunku,
    wynikają z algorytmu. Więc się pisze PLxxyyyyyyyyzzzzzzzzzzzzzzzz i
    potem się robi xxyyyyyyyyzzzzzzzzzzzzzzzzPL00 i dalej
    xxyyyyyyyyzzzzzzzzzzzzzzzz252100 i tak dalej...