-
1. Data: 2003-11-05 17:41:28
Temat: odmowa na kacie - brak linii
Od: "rena" <r...@a...pl>
ostatnio w duzym hipermarkecie mialam odmowe autoryzacji, mimo, ze kasa byla
no koncie - na wydruku byl napis "brak linii" - czy to oznacza, ze jesli w
sklepie jest duzy ruch, to wszysktie terminale naraz sie nie polacza? po 3
czy 4 razie autoryzacja przeszla, ale kolejka juz mnie zabila wzrokiem:)
-
2. Data: 2003-11-06 07:34:41
Temat: Re: odmowa na kacie - brak linii
Od: "Grzexs" <g...@g...pl>
> ostatnio w duzym hipermarkecie mialam odmowe autoryzacji, mimo, ze
kasa byla
> no koncie - na wydruku byl napis "brak linii" - czy to oznacza, ze
jesli w
> sklepie jest duzy ruch, to wszysktie terminale naraz sie nie
polacza? po 3
> czy 4 razie autoryzacja przeszla, ale kolejka juz mnie zabila
wzrokiem:)
To znaczyć może, że coś jest z połączeniem telefonicznym nie w
porządku. Miałem taki przypadek na stacji benzynowej - w końcu
sprzedawca "poruszał kablem" i poszło bez problemu.
Grzexs
-
3. Data: 2003-11-06 08:23:41
Temat: Re: odmowa na kacie - brak linii
Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>
Grzexs <g...@g...pl> wrote:
>> ostatnio w duzym hipermarkecie mialam odmowe autoryzacji, mimo, ze
>> kasa byla no koncie - na wydruku byl napis "brak linii" - czy to
>> oznacza, ze jesli w sklepie jest duzy ruch, to wszysktie terminale
>> naraz sie nie polacza? po 3 czy 4 razie autoryzacja przeszla, ale
>> kolejka juz mnie zabila wzrokiem:)
>
> To znaczyć może, że coś jest z połączeniem telefonicznym nie w
> porządku.
Z połaczeniem - tak, ale w hipermarketach nie jest ono chyba telefoniczne;
przecież na rachunki by nie wyrobili ;)
--
ukłony - skowi
skowi (at) gazeta pl
gg: 2539349
-
4. Data: 2003-11-06 09:14:51
Temat: Re: odmowa na kacie - brak linii
Od: "kovalek" <k...@o...pl>
Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
napisał w wiadomości news:bod042$pem$1@foka1.acn.pl...
> Grzexs <g...@g...pl> wrote:
> Z połaczeniem - tak, ale w hipermarketach nie jest ono chyba telefoniczne;
> przecież na rachunki by nie wyrobili ;)
No wlasnie niewiem jak to jest dokladnie. Mieszkam w Gorzowie Wlkp. i tu np.
w takim duzym Markecie jak TESCO, autoryzacja karty trwa cos okolo minuty...
Wyglada to, jakby szlo normalna linia telefoniczna (wybieram numer, jest
polaczenie, bezp WAN, nadawanie, odbieranie, autoryzacja XXXXXX). Moze
market ma z Telepsami podpisana jakas umowe, na podstawie ktorej placi
zryczaltowana oplate za polaczenia z CKC.
Natomiast bedac w Szczecinie w markecie Real (gdzie terminale do obslugi
kart, sa zintegrowane z terminalem kasowym), zauwazylem ze autoryzacja trwa
kilka sekund (dluzej na drukarce iglowej drukuje sie slip, niz trwa
autoryzacja). Wiec domyslam sie, ze Real ma jakies bezposrednie polaczenie z
Polcardem, czy innym centrum autoryzacyjnym.
--
Pozdrawiam
Leszek Kowalski
-
5. Data: 2003-11-06 17:13:38
Temat: Re: odmowa na kacie - brak linii
Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>
Użytkownik "Grzexs"
> To znaczyć może, że coś jest z połączeniem telefonicznym nie w
> porządku. Miałem taki przypadek na stacji benzynowej - w końcu
> sprzedawca "poruszał kablem" i poszło bez problemu.
Ale telefon w hipermarkecie?
Miałem kiedyś do czynienia z wielostanowiskowym programem do obsługi
autoryzacji kart. Możliwości komunikacji z centrum to były sieci w rodzaju
X.25 albo ATM, żaden dial-up.
Bogdan B.
-
6. Data: 2003-11-08 09:04:12
Temat: Re: odmowa na kacie - brak linii
Od: "Grzexs" <g...@g...pl>
> > To znaczyć może, że coś jest z połączeniem telefonicznym nie w
> > porządku.
>
> Z połaczeniem - tak, ale w hipermarketach nie jest ono chyba
telefoniczne;
> przecież na rachunki by nie wyrobili ;)
Może nie telefoniczne, ale kablowe :)
Grzexs