    From: "me.meg" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: opłaty za korzystanie z kart w Szwajcarii
    Date: Wed, 5 Nov 2008 00:10:33 -0800 (PST)

    witam, przez kilka miesięcy będę przebywać w Szwajcarii, ale nie będę
    tam pracować, tylko studiować więc źródłem finansowania będą środki z
    polskiego konta.

    zastanawiam się nad kilkoma bankami, rodzajami kart, systemami
    płatnicznymi. czy mastercard pobiera opłate za przewalutowanie? np na
    stronie ing znalazłam informację,że opłata za przewalutowanie jest
    pobierana przez vise za nie-dolarowe transakcje, nie bylo jednak
    takiej informacji dotyczącej maestro. jakie są wszystkie koszty
    transakcji w CHF? opłata za przewalutowanie..coś jeszcze?

    wybierać będę z:

    ING
    -maestro do rachunku
    -VISA kredytowa

    Pekao SA
    -maestro do rachunku

    Inteligo, mBank
    - VISA electron do rachunku

    bardzo proszę o wskazówki, bo błędnie wybrana karta * kilka miesięcy
    pobytu = bardzo biedny student ;)
    pozdrawiam!