eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipinpad i reklamacjepinpad i reklamacje
  • Data: 2004-12-20 12:18:08
    Temat: pinpad i reklamacje
    Od: "Marcin Sz." <m...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mam pytanie, jak to jest z autoryzacją transkakcji kartą przy użyciu
    pinpadu w sklepie.
    Na p.b.b. można się spotkać z twierdzeniem, że bank nie odpowiada za
    nic, jeśli ktoś przechyci w PIN i ukradnie/zeskanuje kartę. Czy to jest
    zgodne z aktualnym stanem prawnym, w tym z ustawą o elektronicznych
    intstrumentach płatniczych?
    Pozwolę sobie przekleić:

    Art. 28 par. 5 rzeczonej ustawy:

    Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    płatnicza
    została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
    identyfikacji
    posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na dokumencie
    obciążeniowym. *Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia
    posiadacza zakwestionowaną przez niego operacją*, chyba że został złożony
    bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18
    września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450 oraz z
    2002 r. Nr 153, poz. 1271).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1