  • 1. Data: 2006-01-24 12:05:28
    Temat: płacenie w restauracji - karta płatnicza a kredytowa
    Od: "Łukasz" <s...@g...pl>

    Witam
    ostatnio w restauracji odmówiono mi przyjęcia zapłaty kartą płatniczą,
    kelnerka powiedziała że można płacić tylko kartą kredytową.
    Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego ? Przecież płacąc karta płatniczą, płacę ze
    swoich środków terminal sprawdza w momencie płacenia czy mam wystarczającą
    kwotę - czy to jest dla restauracji większe ryzyko niż przy karcie
    kredytowej ?

    Łukasz

  • 2. Data: 2006-01-24 12:11:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Łukasz <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > płacę ze swoich środków terminal sprawdza w momencie płacenia czy mam
    > wystarczającą kwotę - czy to jest dla restauracji większe ryzyko niż

    Hmm - moze po prostu nie miala terminala do kart elektronicznych (plaskich)
    tylko "zelazko" do kart embosowanych (wypuklych).

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 3. Data: 2006-01-24 12:12:40
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Łukasz wrote:
> [...]
    > płacę ze swoich środków terminal sprawdza w momencie płacenia czy mam
    > wystarczającą kwotę - czy to jest dla restauracji większe ryzyko niż

    A czy jesteś pewien, że w restauracji był terminal elektroniczny? Może mieli
    tylko żelazko (imprinter) i dlatego przyjmowali zapłatę tylko kartami
    wypukłymi (niekoniecznie kredytowymi).

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2006-01-24 12:24:04
    Od: "Łukasz" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Hmm - moze po prostu nie miala terminala do kart elektronicznych (plaskich)
    > tylko "zelazko" do kart embosowanych (wypuklych).

    nie jestem tu ekspertem ale kelnerka podeszła do stolika z jakąś maszynką z
    klawiszami i wyświetlaczem, no to chyba był elektroniczny terminal. Dopiero
    jak zobaczyła jaka kartę jej podaję to odmówiła.

    Łukasz

  • 5. Data: 2006-01-24 12:51:05
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Tue, 24 Jan 2006 12:05:28 +0000 (UTC), "Łukasz"
    <s...@g...pl> wrote:

    >ostatnio w restauracji odmówiono mi przyjęcia zapłaty kartą płatniczą,
    >kelnerka powiedziała że można płacić tylko kartą kredytową.

    Przede wszystkim każda karta którą można zaplacic jest karta
    płatniczą.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 6. Data: 2006-01-24 13:41:02
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2006 12:05:28 +0000 (UTC), Łukasz napisał(a):

> [...]
    > swoich środków terminal sprawdza w momencie płacenia czy mam wystarczającą
    > kwotę - czy to jest dla restauracji większe ryzyko niż przy karcie

    Trzeba jej było powiedzieć, że to jest karta kredytowa i zapytać po czym
    wnioskuje, że nie jest. Teraz nie da się odróżnić "na oko" kredytówki od
    debetówki, chyba że zna na pamięc wzory wszystkich kart na rynku.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 7. Data: 2006-01-24 13:59:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał Dąbrowski <d...@S...pl> writes:

    > wnioskuje, że nie jest. Teraz nie da się odróżnić "na oko" kredytówki od
    > debetówki,

    Nigdy nie mozna bylo.

    MJ

  • 8. Data: 2006-01-24 14:01:40
    Od: Łukasz Cielecki <a...@...sygnaturce>

    Łukasz napisał(a):

    > ostatnio w restauracji odmówiono mi przyjęcia zapłaty kartą płatniczą,
    > kelnerka powiedziała że można płacić tylko kartą kredytową.

    A jak ona stwierdziła, że to jest karta niekredytowa?

    Pozdrawiam!

    --
    ###__ __ Łukasz "MrLuck"_Cielecki __ __ _ ___ __
    ##/ /_ __/ /_____ _______ / \ ____(_)__ / /__ ____/ /__ (_) / _ \/ /#

  • 9. Data: 2006-01-24 14:22:32
    Od: "Łukasz" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Łukasz Cielecki napisał(a):

    > A jak ona stwierdziła, że to jest karta niekredytowa?

    nie wiem, może zna karty mBanku a może nie lubi (albo ma takie zalecenie)
    kiedy klienci płacą kartą i próbuje zniechęcić (kwestia napiwków albo
    prowizji, którą płaci restauracja)

    czyli jeżeli mają elektroniczny terminal i przyjmują płaskie kredytowe to na
    2 raz można się wdawać w dyskusję bo różnicy między kartami nie ma ?

    Łukasz

  • 10. Data: 2006-01-24 16:22:20
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > Nigdy nie mozna bylo.