  • 1. Data: 2003-10-22 16:35:27
    Temat: płatnoś kartą w USA
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Witam,

    Słyszałem, że są problemy z realizacją transakcji w amerykańskich
    sklepach internetowych jeśli adres właściciela karty nie zgadza się z
    adresem wysyłki, czy coś w tym stylu. W związku z tym moje pytanie
    brzmi: czy uda się zrealizować transakcje przy pomocy karty wystawionej
    w Polsce na adres w USA?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2003-10-22 16:56:19
    Temat: Re: płatnoś kartą w USA
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bn6cke$gnc$...@a...news.tpi.pl,
    Bartol Partol <b...@p...co>:

    > W Amazonie na pewno tak. Oba adresy (billing i shipping) podalem
    > amerykanskie. Co wiecej w obu wpisalem nie swoje imie. Placilem
    > oczywiscie swoja (inteligowa) karta.

    Jesli chodzi o amazon.com, to placilem kartą Lukasa, podalem billing address
    polski, a shipping address amerykanski, jest to opcja "gift". Z tym ze zakup
    byl dla mnie, tylko niestety ksiazka na CD u nich objeta byla restrykcja
    eksportowa jako oprogramowanie. Kolega, ktory otrzymal "gift" nastepnie
    wyslal mi zwykla poczta do Polski.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-10-22 16:56:23
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

> [...]

    W Amazonie na pewno tak. Oba adresy (billing i shipping) podalem
    amerykanskie. Co wiecej w obu wpisalem nie swoje imie. Placilem

    Bartol

  • 4. Data: 2003-10-22 17:41:43
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Robert napisał:

    > Jesli chodzi o amazon.com, to placilem kartą Lukasa, podalem billing address
    > polski, a shipping address amerykanski, jest to opcja "gift". Z tym ze zakup

    Ja z tej opcji nie korzystalem. Kupilem sobie podajac nie swoje dane,
    ale uzywajac swojej karty. ;-)

    Bartol

  • 5. Data: 2003-10-22 18:35:07
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    Problemy masz w firmach które sprzedają drogie/cenne artykuły. Taki, które
    chętnie są kradzione przy użyciu cudzych numerów kart.

    Bez problemu zapłacisz za książki, szkła kontaktowe, bilety lotnicze,
    wynajem samochodu itp. Prawie wszystkie PORZĄDNE firmy sprzedające RTV (np
    aparaty cyfrowe) nie akceptują kart wydanych poza USA. Nie działa nawet
    wtedy, gdy amerykan z amerykańską kartą chce ubezpieczać taką tranzakcje
    (testowałem). Takie policy i już. W małych firmach możesz próbować z
    przedzwonieniem numeru lub faksowaniem.

    Stefan

  • 6. Data: 2003-10-22 21:17:23
    Od: "W.Lewar" <L...@c...net>

    "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej> wrote in message
> [...]
    > adresem wysyłki, czy coś w tym stylu. W związku z tym moje pytanie
    > brzmi: czy uda się zrealizować transakcje przy pomocy karty wystawionej

    Nie nie uda sie bezposrednio. Ale jest duza szansa aby billing address byl
    inny z send to address jesli sklep poprosi o przefaksowanie kopii karty.

  • 7. Data: 2003-10-22 21:29:59
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    > adresem wysyłki, czy coś w tym stylu. W związku z tym moje pytanie
    > brzmi: czy uda się zrealizować transakcje przy pomocy karty wystawionej

    Nie uda ci się zrobić zakupów w sklepach, które mimo, że deklarują wysyłkę
    international to nie akceptują kart kredytowych innych niż amerykańskie.
    Rozpoznają to po numerze karty.
    Próba robienia zakupów w takich sklepach skończy się albo inteligentnym
    komunikatem, że "we don't accept international cards", albo mnie
    inteligentnym, że adres nie zgadza się z adresem na karcie. Skończy się to
    blokadą na koncie jeżeli używasz karty debetowej.
    Blokada zniknie po jakimś czasie np 2 tygodnie w mBanku.
    Jeszcze nie spotkałem sklepu,. który po takim komunikacie raczyłby zdjąć
    blokadę.

  • 8. Data: 2003-10-22 23:08:25
    Od: "Marek MANO" <m...@p...onet.pl>

    Wbrew opinii innych odpowiadających, ja nie mialem takich klopotow. Karta
    CITI. Sklep, jesli nie uznaje kart spoza USA, albo wysyła tylko do USA i np.
    Kanady, to wyraźnie o tym pisze. Czasem chcą, aby przefaksować karte i
    paszport. Ostatnio w parę minut po zamówieniu już próbowali autoryzować
    płatność on-line.
    Jeśli to dobry bank i spora kwota, to bank nie autoryzuje transakcji. Musisz
    na nią zezwolic. Albo zadzwoń wcześniej i zaanonsuj, że będzie próba
    autoryzacji. Wtedy nie odrzucą za pierwszym razem i nie trzeba będzie
    powtarzać. To tez jest standardowa procedura i to nie tylko w polskich
    bankach.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek MANO

  • 9. Data: 2003-10-23 16:38:20
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    W związku z bardzo różnymi odpowiedziami doprecyzuję. Towar ma raczej
    małą wartość (poniżej 100 USD). Nie jest objęty restrykcjami
    eksportowymi. Sklep, w którym chce złożyć zamówienie nie przewiduje
    wysyłki poza Stany.

  • 10. Data: 2003-10-23 19:48:12
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

> [...]
    > małą wartość (poniżej 100 USD). Nie jest objęty restrykcjami
    > eksportowymi. Sklep, w którym chce złożyć zamówienie nie przewiduje

    Moze po prostu sproboj zamowic i zobacz co sie stanie (nie pamietam
    Twojego pierwszego pytania, ale z powyzszego tekstu wnioskuje, ze
    jeszcze zamowienia nie probowales skladac). Najwyzej sie nie uda, a kasy
    i tak nikt Ci nie ukradnie.

    Bartol