  • 1. Data: 2009-06-08 18:52:44
    Temat: płatność VE w automacie Deutsche Bahn
    Od: "Mariusz" <e...@n...op.pl>

    Płaciłem za bilet kartą VE Multi w automacie, kwota 40,5 euro, a tu zonk:
    nawet się nie zająknął, żebym musiał podać pin. Karta jest nowa, z czipem
    (wolałem na podpis, ale trudno).
    Mały szok, wystarczy mieć jakąkolwiek kartę (cudzą, znalezioną, skradzioną)
    i można sobie podrózować? Szukałem na stronach niemieckiej kolei info o ew.
    limitach przy płatności kartą, ale nic nie znalazłem.
    Ot, ciekawostka.

    pozdrawiam
    mariusz

  • 2. Data: 2009-06-08 19:06:39
    Temat: Re: płatność VE w automacie Deutsche Bahn
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:h0jmlu$n3l$1@news.onet.pl, *Mariusz* wrote:
> [...]
    > skradzioną) i można sobie podrózować? Szukałem na stronach
    > niemieckiej kolei info o ew. limitach przy płatności kartą, ale nic

    Ale czym sie martwisz. To ryzyko DB.
    W razie jak ktos uzyje twojej karty skladasz reklamacje i DB musi zwrocic
    Visie/MC pieniadze bo nie maja potwierdzenia (pinu, podpisu) kto uzyl. A w
    przypadku proby fraudu pewnie maja nagranie z kamery.

    Na parkingu lotniskowym w Wawie tez keidys placilem karta bez potwierdzenia,
    ale tam kwoty raczej nizsze. No i zapewne maja nagranie wjezdzajacego i
    wyjezdzajacego auta z nr rejestracyjnym.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-06-11 17:06:04
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przy czym to był jak do tej pory jedyny automat w Polsce, który nie zażądał ode mnie
    PINu - są jeszcze jakies inne?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-06-12 13:24:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 11-06-09 19:06, ąćęłńóśźż wrote:
    > Przy czym to był jak do tej pory jedyny automat w Polsce, który nie zażądał ode
> [...]

    W hotelach niektorych i biurowcach - tez za parking.
    A to w DB - to normalka - od kilku lat to juz dziala