  • 1. Data: 2009-09-02 11:30:00
    Temat: podatek Tobina
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Buhahahaha, no to już przebija nawet zabieranie babciom czosnku bo nie
    opłacała ZUS. W strefie euro rozważane jest na poważnie opodatkowanie
    transakcji na walutach.... już widzę jak zapłacę ten podatek. Już widzę jak
    inni inwestorzy będą płacić ten podatek, już widzę... No chyba, że uznają
    kredyty walutowe też za transakcje walutowe, to wtedy może niektórzy
    najgroźniejsi spekulanci kredytowi go zapłacą.

    Na naszych oczach UE zaczyna gonić w piętkę. Oj brakuje kasy, brakuje... I
    skąd tu ją brać? Od złych spekulantów? Powodzenia! :-)

    Naturalnie wiadomo, że to tylko takie gadanie, ale czy oni tam nie mają tam
    żadnych specjalistów od PR-u, kto wymyśla i upublicznia te brednie? Kurczę,
    a może społeczeństwo kupi taką rzecz, że ci politycy tacy dobrzy dla nich
    są? Nie - jednak w to nie wierzę. :]

  • 2. Data: 2009-09-02 11:36:16
    Temat: Re: podatek Tobina
    Od: BK <b...@g...com>

    On Sep 2, 1:30 pm, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:
> [...]
    > a może społeczeństwo kupi taką rzecz, że ci politycy tacy dobrzy dla nich

    A to nie jakis odgrzany kotlet? Wprowadzenie pdoatku Tobina
    postulowano w UE w 2001, ale robila to jakas marginalna lewicowa
    organizacja.

  • 3. Data: 2009-09-02 11:46:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...

    > A to nie jakis odgrzany kotlet? Wprowadzenie pdoatku Tobina
    > postulowano w UE w 2001, ale robila to jakas marginalna lewicowa
    > organizacja.

    Ma podobno odżyć ten pomysł... Jeszcze dziś albo jutro ma się podobno coś
    pojawić w serwisach... zobaczymy.

  • 4. Data: 2009-09-02 15:32:54
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h7lkqo$aue$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Naturalnie wiadomo, że to tylko takie gadanie, ale czy oni tam nie mają
    tam
    > żadnych specjalistów od PR-u

    Nie mają bo oni są oderwani od rzeczywistości, przez co roszczą sobie
    (mylnie) prawo do ustalania tego co jest dla ciebie dobre.
    Mocno wierzę, że będzie mi dane dożyć upadku tego socjalistycznego kołchoza
    podobnie jak miało to miejsce w przypadku ZSRR. :) Obym nie musiał czekać
    zbyt długo.

    > Nie - jednak w to nie wierzę. :]

    W Związku Socjalistycznych Republik Europejskich jest wszystko możliwe :)

  • 5. Data: 2009-09-02 15:35:00
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h7llop$cbq$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Ma podobno odżyć ten pomysł... Jeszcze dziś albo jutro ma się podobno coś
    > pojawić w serwisach... zobaczymy.

    Pytanie lamera - jak oni chcą niby ten podatek egzekwować? Czy to nie będzie
    kolejny martwy zapis? U nas tradycje lewego handlu walutą są duże więc szary
    obywatel na pewno będzie miał otwartą furtkę aby socjalistyczni komisarze z
    Brukselki cmoknęli go w tyłeczek :)

  • 6. Data: 2009-09-02 16:19:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message

> [...]
    > szary
    > obywatel na pewno będzie miał otwartą furtkę aby socjalistyczni komisarze

    Ależ właśnie nie lamera. To jest kompletnie niewykonalne. To jest kolejne
    pierdzenie o dupie Maryni bez szans na praktyczną realizację. Jedyne co mogą
    realnie próbować zrobić to rzeczywiście władować w jakieś gówno
    kredytobiorców walutowych (jakoś dodatkowo ich opodatkować), ale to też
    niewykonalne.

    Brokerów walutowych jest zatrzęsienie. W wielu krajach świata. Ani UE ani
    jakikolwiek inny region nie zdecyduje się na dobrowolny eksport obrotu gdzie
    indziej, bo to pomniejszy ich wpływy podatkowe. Ten pomysł umarł zanim się
    narodził i tyle, albo w ogóle był kaczką (dostałem info jako niesprawdzone w
    jednym z płatnych serwisów jednego z brokerów w Szwajcarii).

    Zresztą z walut można się przerzucić na towary. I co wtedy - kolejny
    podatek? ;)

  • 7. Data: 2009-09-02 17:30:08
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h7m5pr$12j$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    [ciach]

    Czyli robiąc na szybko podsumowanie tego co zostało napisane. Planowany
    podatek Tobina można postawić na półce gdzie już znajduje się popularna
    krzywizna banana. Jeżeli się pojawi (co znając UE jest realne) to na krótko
    bo ktoś w końcu pójdzie po rozum do głowy i zrozumie, że mamy do czynienia z
    kolejnym martwym przepisem - oby.