  • 11. Data: 2007-04-11 19:28:19
    Temat: Re: podatek od SFI
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Jan Strybyszewski napisał(a):
    > Nie jest to prawda, wplaca,m 100zl kupujac 10 j.u po 10zl.
    > Niestety na gieldzie jest slabo j,.u kosztuja juz tyko 5zl.
    > Kupuje za kolejne 100zl az 20 j.u po 5 zl.
    > a gieldzie jest nielze j.u sa po 8 zl czyi wyplacam
    > az 240zl. Wedle twoich wyliczen mam 40zl zysku do podatku ?
    >
    > A nie jest to prawda bo podatek zaplace od ... 60zł

    no tak, masz racje, przy duzych zmianach tak bedzie.
    Jednak przy dlugoterminowych czestych wplatach, czyli wtedy,
    kiedy generalnie w czasie wyplaty (prawie) wszystkie j.u. sa drozsze
    niz w czasie zakupu, wtedy jest jak napisalem. Choc
    wtedy faktycznie bedzie "w przyblizeniu"

    Kurde, calkiem duzo danych musza trzymac FI...

    Sierp

  • 12. Data: 2007-04-12 06:02:33
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Sierp napisał(a):

> [...]
    > niz w czasie zakupu, wtedy jest jak napisalem. Choc
    > wtedy faktycznie bedzie "w przyblizeniu"
    >
    > Kurde, calkiem duzo danych musza trzymac FI...

    Pomysl teraz co sie dzieje w parasolach gdzie jest konwersja i niejako
    zysk migruje po roznych funduszach, bo wplacasz do akcji zarobisz
    konwertujesz ulamek tej kwoty do pienieznego itd.

  • 13. Data: 2007-04-15 14:17:18
    Od: "Maciej Laskowski" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pl...

    > Opera Universa ma HIFO podobnie jak bodaj Skarbiec Akcja.
    > Trzeba sprawdzac w statucie

    Rzeczywiście Skarbiec Akcja sprzedaje od najdroższych. Dzieki za poprawke,
    bo myslalem ze FIFO jest wymaganiem urzedu skarbowego.