  • 1. Data: 2003-09-02 18:52:10
    Temat: podatek od funduszu
    Od: "Adik" <a...@i...pl>

    jaki podatek obowiazuje, gdy pozbywam sie jednostek funduszu,
    czy jest to 20% od zysku?

    jaki jest podatek przy konwersji jednostek?

    --
    Adik "Dobry Bóg ustanowił granice ludzkiej mądrości,
    nie zakreślił natomiast granic jej głupocie

  • 2. Data: 2003-09-02 18:58:55
    Temat: Re: podatek od funduszu
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj2osr$mgg$...@n...onet.pl,
    Adik <a...@i...pl>:
    > jaki podatek obowiazuje, gdy pozbywam sie jednostek funduszu,
    > czy jest to 20% od zysku?

    tak

    > jaki jest podatek przy konwersji jednostek?

    ten sam, bo konwersja to odkupienie + nabycie

    poczytaj:
    http://www.gtfi.pl/ind/jak_zyc.html

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-09-02 18:59:12
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Adik"
    > jaki podatek obowiazuje, gdy pozbywam sie jednostek funduszu,
    > czy jest to 20% od zysku?

    Tak

    > jaki jest podatek przy konwersji jednostek?

    Konwersja to odkupienie w jednym funduszu i potem nabycie w drugim.
    Co do tego odkupienia - patrz wyżej.

  • 4. Data: 2003-09-02 19:15:27
    Od: "J200" <j...@p...onet.pl>

    A jak to będzie po wejściu podatku od giełdy? Jednostki funduszu będą
    praktycznie 2 razy opodatkowane?
    Jacek

  • 5. Data: 2003-09-02 19:17:55
    Od: "Adik" <a...@i...pl>

    Robert wrote:
    > poczytaj:
    > http://www.gtfi.pl/ind/jak_zyc.html

    dzieki za tego linka,
    w końcu zrozumiałem dlaczego niektórzy
    mówili żeby otwierać nowe rejestry zamiast
    dokupywać do instniejącego.

    dla pewności:
    jak mój fundusz straci i będe się go pozbywał
    to nie zapłace żadnego podatku?
    czy państwo dopłaci mi 20% od strat?
    To był żart :)

    A teraz na serio:
    jeszcze pewna symulacja:
    Kupuje jednostki funduszu, po kilku miesiącach
    okazuje się że straciłem na nim kilka procent,
    ale w przyszłości spodziewam się zysków na tym funduszu,
    chce dokupić jeszcze jednostki, więc dokupuje do
    istniejącego rejestru, po czym fundusz ten wzrasta,
    lecz nie przekracza wartości którą miał gdy po raz
    pierwszy go zakupywałem, chce odebrać zyski
    odsprzedaje jednostki i nie płace żadnego podatku,
    ponieważ przy otwarciu rejestru cena była wyższa,
    dobrze rozumiem zasade opodatkowania zysków z funduszy?
    czyli teoretycznie można zyskać, a podatku można nie zapłacić?

  • 6. Data: 2003-09-02 19:23:07
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj2qd4$qgp$...@n...onet.pl,
    Adik <a...@i...pl>:

    > dla pewności:
    > jak mój fundusz straci i będe się go pozbywał
    > to nie zapłace żadnego podatku?

    nie zaplacisz

> [...]
    > dobrze rozumiem zasade opodatkowania zysków z funduszy?
    > czyli teoretycznie można zyskać, a podatku można nie zapłacić?

    Jezeli ograniczysz odkupienie tylko do tych jednostek, ktore nabyles po
    cenie nie nizszej niz w momencie odkupienia, to istotnie podatku nie
    zaplacisz. Od tych dokupionych "w dolku" juz zaplacisz podatek (naliczony od
    roznicy ich wartosci). A wiec zalezy, ile odkupisz. Pierwszenstwo maja
    jednostki starsze - zasada FIFO.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-09-02 19:39:33
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

> [...]
    od
    > roznicy ich wartosci). A wiec zalezy, ile odkupisz. Pierwszenstwo maja

    Nie koniecznie, sa fundusze stosujace kolejke HIFO...czesto
    korzystniejsza... moze ktos poratuje i przypomni ktore ? SEBiki moze ?!?!

    MAd Hat
    ter

  • 8. Data: 2003-09-02 20:18:55
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Nie koniecznie, sa fundusze stosujace kolejke HIFO...czesto
    > korzystniejsza... moze ktos poratuje i przypomni ktore ? SEBiki moze ?!?!

    Dokładnie to SEBiki stosują metodę LIFO, nie przypominam sobie by któryś FI
    stosował HIFO.

    pozdr
    david

  • 9. Data: 2003-09-02 20:31:11
    Od: "david" <d...@p...fm>

    ERRATA

    fatalna pomyłka.....

    SEB2 liczy wg. metody FIFO, pozostałe SEBiki wg. metody HIFO

    pozdr
    david

  • 10. Data: 2003-09-02 20:36:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    Użytkownik "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Nie koniecznie, sa fundusze stosujace kolejke HIFO...czesto
    > korzystniejsza... moze ktos poratuje i przypomni ktore ? SEBiki moze ?!?!

    ZTCW zasada FIFO jest zapisana w ustawie o podatku wiec chyba nie ma
    funduszy, ktore stosuja inna.

    --
    Pozdrowienia