  • 21. Data: 2004-07-22 12:44:18
    Temat: Re: poszukujemy frajerów na lokaty bankowe
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 22 Jul 2004 10:59:37 +0200, na pl.biznes.banki, Jacek Maliszewski
    EFIX Polska w wiadomości <news:cdnvij$aq4$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > :) O wlasnie do niedawna konkurencja byla za slaba. A teraz od niedawna
    > mozna zaciagac kredyty i lokowac oszczednosci w bankach zagranicznych. Moze
    > poza granicami Polski znajdzie sie lepsza oferte niz u bankow na terytorium
    > RP.

    No właśnie! Też o tym myślę już od jakiegoś czasu (co prawda dosyć
    nieśmiało).
    Czy ktoś ma rozeznanie, na jakie odsetki można liczyć w jakimś
    niemieckim lub szwajcarskim mBanku? (nie bijcie mnie za lenistwo - w
    języku Goethego płynnie potrafię powiedzieć tylko "Ja, ja, vokswagen", a
    głównie ten kierunek chyba należy brać pod uwagę)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 22. Data: 2004-07-22 15:40:29
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    > Ale lokaty nawet nie są blisko tego poziomu :P

    I nie bedą .
    AMRA Ci już pisał od lokat bank musi tworzyć rezerwy obowiązkowe
    /obecnie bodajże 3,5%/ co oznacza ze jakaś część przyjętego depozytu nie
    pracuje. Poza tym część banków osobno rozlicza wynik dla depozytow i
    osobno dla kredytow porównując je ze stopami rynkowymi . Jezeli zatem
    WIB1M wynosi 6,01 to bank jak piszesz nie zblizy się do tego wyniku bo
    gdyby dał to przy przyjetym sposobie rozliczenia poniosłby na niej
    stratę.

    >Ale to jest wynikiem zbyt
    > małej konkurencji (takze FI). Sytuacja sprowadza się do tego, że bank
    kupuje
    > obligacje np. za pieniądze z depozytów i BEZ ryzyka ma całkiem
    sympatyczną marżę
    > (i to nie mała). Po co sie wysilać ;)

    Z tym bez ryzyka to udało Ci się przegiąć. Poczytaj o ryzyku stopy
    procentowej Pomyśl ze banki muszą wyceniać swoje aktywa /obligacje/ wg
    cen rynkowych . A jak masz wątpliwości to zapytaj jeszcze P.
    Maliszewskiego i może się okaże że kupno obligacji SP nie zawsze jest
    bezpieczne i zyskowne

    >Ludzie jak barany nadal trzymają (czyt.
    > oszczędzają długoterminowo) pieniądze w banku.

    Co dla Ciebie oznacza długoterminowo ? 6 mcy 12 mcy 2 lata 5 lat ?
    W Polsce pewnie nadal większość depozytów nie przekracza 1 roku . Czy to
    już długoterminowo?

    pozd
    Adam

  • 23. Data: 2004-07-23 10:59:23
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > WIB1M wynosi 6,01 to bank jak piszesz nie zblizy się do tego wyniku bo
    > gdyby dał to przy przyjetym sposobie rozliczenia poniosłby na niej

    nie rozumiemy sie. lokaty 1m maja ZNACZNIE niższe %%, a szczególnie w dużych
    bankach detalicznych.

    > Z tym bez ryzyka to udało Ci się przegiąć.

    chcialem to wykasowac, ale mi sie wysłało ;) nie mniej jednak chodzilo o pewnien
    kontrast.

    > Co dla Ciebie oznacza długoterminowo ? 6 mcy 12 mcy 2 lata 5 lat ?
    > W Polsce pewnie nadal większość depozytów nie przekracza 1 roku . Czy to
    > już długoterminowo?

    Około 5 lat i więcej. Uważam, tez że obecnie nawet w średnim terminie (2-3lata)
    nie opłaca sie trzymac pieniedzy w banku (a przynajmniej nie wszystko).
    Śmiem twierdzić, że duża część depozytów (moze nawet wiekszosc) jest ŹLE
    ulokowana albo nie ulokowana wcale (np. a'vista). Ale skąd ludzie mają o tym
    wiedzieć.....

    --
    W.

  • 24. Data: 2004-07-24 22:57:55
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:

    > 2) Inflacja wzrosla dosc szybko w ciagu 2-3 miesiecy - nie wszystkie banki
    > mialy czas sie do tego przystosowac - zwlaszcza, ze stopy procentowe wzrosly
    > dopiero w czerwcu.

    Zastanawiające jest to, że banki jakoś niechętnie się przystosowywują,
    jeśli to one mają coś stracić, jakoś szybko im to idzie, gdy to one
    zyskują: oprocentowanie kredytów jakoś nie spada, mimo że RPP obniżała
    swego czasu sukcesywnie stopy procentowe... :((

    --
    Mother north - united we stand, together we walk
    Phantom north - I'll be there when you hunt them down...