  • 11. Data: 2023-11-07 16:38:28
    Temat: Re: promy Batory
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Nov 2023 14:59:26 +0100, Olin wrote:

    > Kajakarze są zachwyceni, choć niezbyt liczni.

    Chyba przybędzie ... żeglarzy i motorowców.

    I moze troche stateczków z Elbląga.

    J.

  • 12. Data: 2023-11-08 04:20:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    https://youtu.be/gKNSsomNY1E?t=1493

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 13. Data: 2023-11-08 09:53:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 7 Nov 2023 16:38:28 +0100, J.F napisał(a):

    > Chyba przybędzie ... żeglarzy i motorowców.
    >
    > I moze troche stateczków z Elbląga.

    Słowem, warto było wydać ponad 2 mld, żeby cały świat zazdrościł nam tego
    przekopu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2023-11-08 10:35:25
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.11.2023 o 14:59, Olin pisze:

    > Kajakarze są zachwyceni,

    No raczej średnio:

    https://pomorska.pl/kajakarzy-z-kujawskopomorskiego-
    nie-wpuszczono-do-sluzy-na-przekopie-mierzei-wislane
    j/ar/c1-17649135

    MJ

  • 15. Data: 2023-11-08 11:57:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 8 Nov 2023 10:35:25 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > No raczej średnio:

    No cóż, misiewicze nie są nawet w stanie zadowolić kajakarzy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2023-11-08 13:38:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Nov 2023 09:53:38 +0100, Olin wrote:

    > Słowem, warto było wydać ponad 2 mld, żeby cały świat zazdrościł nam tego
    > przekopu.

    No tak właśnie jakos.
    Żeglarze są chyba zachwyceni, ja jestem zachwycony ze uniezależnilismy
    sie od Rosji, tylko te 2mld gdzies uwiera :-(

    J.

  • 17. Data: 2023-11-08 13:43:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Nov 2023 10:35:25 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > No raczej średnio:
    > https://pomorska.pl/kajakarzy-z-kujawskopomorskiego-
    nie-wpuszczono-do-sluzy-na-przekopie-mierzei-wislane
    j/ar/c1-17649135

    Taa - UKF-ka.
    Zeby w 21 wieku nie dało sie tego komórką załatwic.

    Ale odmówić to sie chyba dało przez komórkę?

    J.

  • 18. Data: 2023-11-08 15:51:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.11.2023 o 19:42, J.F pisze:
    > Takie cos mi sie nawinęło
    > https://portalstoczniowy.pl/program-batory-ambitny-p
    rojekt-ktory-utknal-w-stoczniowej-rzeczywistosci/
    > Co jest? Państwowy bank (Pekao), nie wierzy, ze mu panstwowe
    > przedsiębiorstwo zwróci kredyt? :-)

    Odcinając politykę, to mnie się wydaje, że dostrzeżono takie zagrożenie,
    że realna wartość wybudowanych promów może być mniejsza od udzielonego
    na ich budowę kredytu. Wartość promu zależy chyba od tego, ile może on
    zarobić. Sądzę, że jest przyjęty jakiś tam okres jego eksploatacji. Bank
    dostrzegł zagrożenie, że zapłaci za budowę promów i stanie się jego
    właścicielem - tylko nie będzie w stanie odzyskać pieniędzy.

    Zresztą chyba to słuszne wątpliwości, bo gdyby to przedsiębiorstwo
    państwowe było przekonane absolutnie o powodzeniu inwestycji, to co za
    problem zastawić pozostałe statki?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2023-11-08 17:27:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 13:38, J.F pisze:
    > Żeglarze są chyba zachwyceni, ja jestem zachwycony ze uniezależnilismy
    > sie od Rosji, tylko te 2mld gdzies uwiera ?

    Gdybyśmy my faktycznie byli uzależnieni od Rosji, to może i byłby sens.
    Ale mamy masę portów. No i chyba nie mamy aż takiego niedoboru
    możliwości przeładunkowych, by uruchamiać na siłę Elbląg. Jeśli
    faktycznie nam było trzeba nowego portu, to na mój "chłopski" rozum
    lepiej było zainwestować w te z otwartego morza. Kołobrzeg, Łeba,
    Władysławowo - tak z głowy. Czemu na siłę Elbląg?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2023-11-08 17:37:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 13:43, J.F pisze:

    nie-wpuszczono-do-sluzy-na-przekopie-mierzei-wislane
    j/ar/c1-17649135
    > Taa - UKF-ka.
    > Zeby w 21 wieku nie dało sie tego komórką załatwic.

    Może Cie to zaskoczy, ale telefony na morzu nie są powszechnym środkiem
    łączności. Po za tym skoro w warunkach dostali jakiś radiotelefon oraz
    motorówkę, a nie mieli tego, to chyba należało przed podjęciem próby
    forsowania to uzgodnić.

    > Ale odmówić to sie chyba dało przez komórkę?

    Dało. Po prostu pewnie poprosili ich o zameldowanie się z motorówki na
    odpowiednim kanale. Nie zdziwił bym się, jakby komórka na ich stronie
    była do osoby, która nie ma nic wspólnego z operacjami na wodzie. Trochę
    dziwne, ze tak doświadczone osoby tego nie ogarnęły.

    --
    (~) Robert Tomasik