  • 1. Data: 2003-06-21 15:36:04
    Temat: przelew walutowy BPH - HVB
    Od: "eva" <l...@i...pl>

    Witam!
    Czy ktoś przerabiał może temat spłaty kredytu walutowego (spłata w walucie
    kredytu) zaciągniętego w HVB?
    Ja na razie spłacam taki kredyt z rachunku złotowego posiadanego w BPHPBK i
    zaczynam się zastanawiać o co w tym wszystkim chodzi:
    niby HVB jest częścią BPHPBK (czy też odwrotnie, nie mam pewności), w
    związku z tym każą się traktować jak jeden bank. Moja spłata idzie w walucie
    więc powinienem zapłacić za taki przelew jak za przelew zagraniczny, no bo
    póki co są to dwa odrębne banki. Ale z uwagi na fakt, iż "każą" się
    traktować jak jeden bank, przelewy w walucie idą z BPH do HVB za friko.
    Tylko dlaczego w takim razie BPH przelicza taką ratę według swoich kursów a
    nie wg kursów HVB? Tego już nie mogę zrozumieć. Nie muszę chyba dodawać że
    kurs BPH jest mniej korzystny niż kurs HVB...
    Na koniec jeszcze jedno pytanie: skoro struktura udzielonych kredytów
    wygląda tak, że waluta CHF dotyczy ok.90% umów kredytowych (może trochę
    zmyślam ale pamięć bywa zawodna), to dlaczego np. bank BPHPBK ma w swojej
    ofercie jedynie rachunki walutowe w USD i EUR? (czyżby głęboko przemyślana
    strategia?)

    pozdrav
    eva