  • 21. Data: 2005-02-11 22:32:36
    Temat: Re: przelew zagraniczny przez internet
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 11 Feb 2005 07:34:45 +0100, na pl.biznes.banki, dp w wiadomości
    <news:cuhjur$on1$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > http://e-platnosci.23.pl/przelewy_zagraniczne.htm

    Jak z tej tabelki wynika, decydującą o koszcie przelewu jest konieczność
    (lub jej brak) korzystania z usług banków pośredniczących.
    Samo więc się nasuwa pytanie: Jaki wybrać bank do wykonania przelewu,
    aby nie być zmuszonym do korzystania z banków pośredniczących?
    Czy istnieje jakaś strona www, która na podstawie znajomości banku
    beneficjenta pozwalałaby dobrać taki bank krajowy, który posiada
    bezpośrednie rozliczenia z bankiem beneficjenta?
    Dopiero przy takich rozważaniach człowiek zaczyna doceniać całe
    dobrodziejstwo istnienia KIR-u :)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 22. Data: 2005-02-11 22:58:05
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 11 Feb 2005 23:32:36 +0100, "Krzysztof K. Maj"
    <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> wrote:

> [...]
    >beneficjenta pozwalałaby dobrać taki bank krajowy, który posiada
    >bezpośrednie rozliczenia z bankiem beneficjenta?

    to nie są tajne dane. czasami tylko ciężko je od banków wydobyć. ale
    niektóre całkiem oficjalnie prezentują je na WWW, np.

    http://www.raiffeisen.pl/172fe2ca7ac62e9a13b98f6b246
    08585
    http://www.kredytbank.pl/klienci_instytucjonalni/pro
    dukty_uslugi_korporacje_sekcja/dzialalnosc_biezaca/r
    ozliczenia_zagraniczne/banki_korespondenci_nostro/ko
    respondenci_NOSTRO

    G.

  • 23. Data: 2005-02-13 20:23:12
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    > od marca ma ruszyc Euroelixir (rozliczenia transgraniczne w EUR) i pewnie
    > wszystkie prowizje sie pozmieniaja - zaczekaj chwilke

    Co z tego, jak ludzie na upartego piszą o opcji OUR.
    marzec... tja wcześniej od lutego... od listopada...
    KB już zmieniło prowizje.

  • 24. Data: 2005-02-14 08:24:47
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "wizardx12" <R...@c...barg.cy> napisał w wiadomości

    > Nordea

    Robiles taki przelew?
    Bo znajoma posiadaczka konta w Nordei twierdzila, ze akurat miedzynarodowego
    to sie nie da zrobic bez wizyty w oddziale i wypelnienia formatki A4
    recznie.
    Nie drazylem tematu.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 25. Data: 2005-02-14 12:18:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Feb 2005 16:11:12 +0100, Tomasz napisał(a):

    > Jakie poniosłeś koszty w Nordei?

    W ubiegłym roku robiłem przelew do Czech z Nordei.
    Koszty wyniosły 15 zł + 15-16zł kosztów odbiorcy, które pokryłem ja.
    Przelew był do Komercni Banka o/Ostrava.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ogromna większość naszego importu pochodzi spoza naszego kraju."
    George Bush jr

  • 26. Data: 2005-02-14 12:20:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 14 Feb 2005 09:24:47 +0100, Slawek Kos napisał(a):

    > Bo znajoma posiadaczka konta w Nordei twierdzila, ze akurat miedzynarodowego
    > to sie nie da zrobic bez wizyty w oddziale i wypelnienia formatki A4
    > recznie.

    W zeszłym roku do Czech wszystko dało się zrobić bez internet - żadnych
    wizyt w oddziale.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    Zasada Larsona:
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

  • 27. Data: 2005-02-14 12:28:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości

    > W zeszłym roku do Czech wszystko dało się zrobić bez internet - żadnych
    > wizyt w oddziale.

    OK, tak podejrzewalem, ze mogla miec pewne "braki w wiedzy" na ten
    temat...;-)
    A czy jest jakas roznica w obsludze przelewow miedzynarodowych pomiedzy
    kontem obslugiwanym z tokenem a bez tokena?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 28. Data: 2005-02-14 12:50:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 14 Feb 2005 13:28:30 +0100, Slawek Kos napisał(a):

    > A czy jest jakas roznica w obsludze przelewow miedzynarodowych pomiedzy
    > kontem obslugiwanym z tokenem a bez tokena?

    Nie mam pojęcia. Sam mam tylko kartę kodów i wszystko poszło gładko.
    Jedyny problem to potwierdzenie przelewu. Nie da się wydrukować, tylko
    trzeba dzwonić i przesyłają faksem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Papieżowi nic nie wsadzimy w usta, co byśmy chcieli rozbrojenie
    czy sprawy pokoju.To nie jest człowiek, który pozwoli sobie włożyć."
    Albin Siwak na posiedzeniu Biura Politycznego w dniu 11 czerwca 1982

  • 29. Data: 2005-02-14 15:15:16
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Olin"

    > Nie mam pojęcia. Sam mam tylko kartę kodów i wszystko poszło gładko.
    > Jedyny problem to potwierdzenie przelewu. Nie da się wydrukować,
    > tylko
    > trzeba dzwonić i przesyłają faksem.

    mysle, ze nie ma roznic - przeszedlem ze zdrapki na token ponad rok
    temu i oprocz roznicy technicznej (skad odczytaj kod) nie bylo zadnych
    innych
    *** blad ***

  • 30. Data: 2005-02-14 16:39:50
    Od: "e-mentor.pl" <s...@w...pl>

    > Multi na pewno - przećwiczone osobiście :-)

    dokłatnie potwierdzam MultiBank - osobiście korzystałem
    http://www.e-mentor.pl