  • 1. Data: 2004-05-08 09:57:16
    Temat: przelewy do krajow Uni
    Od: Piotr Wójcicki <p...@4...pl>

    Probowalem googlowac na ten temat ale nie znalazlem raczej informacji.

    Czy po wstapieniu Polski do uni europejskiej latwiej jest przelac pieniadze np do
    Niemiec ?

  • 2. Data: 2004-05-08 11:20:07
    Temat: Re: przelewy do krajow Uni
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    > Probowalem googlowac na ten temat ale nie znalazlem raczej informacji.
    >
    > Czy po wstapieniu Polski do uni europejskiej latwiej jest przelac
    pieniadze np do Niemiec ?

    Bankom tak, czy klientom też to już inna sprawa
    Poszukaj coś na temat STEP2

    Zostaliśmy też objęci SEPA i w związku z tym można oczekiwać że któryś z
    banków wkrótce umożliwi przelewy z karty płatniczej na kartę
    np coś takiego

    http://www.visaeu.com/myfuturevisa/visadirect.html

    tam jest dość fajne demo pokazujące jak to działa

    as

  • 3. Data: 2004-05-08 16:13:24
    Od: "Kuba-RPM" <K...@C...waw.pl>

    --
    moge powiedziec ze w druga strone (Francja --> Polska) chyba przelewy
    zaczely szybciej przechodzic. dostaje takie zasilenie konta co miesiac i

    Kuba

  • 4. Data: 2004-05-08 20:53:58
    Od: "adrian" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej nic się nie zmieniło w systemie
    rozliczeń międzynarodowych.
    jedna z powyższych odpowiedzi mówi o wprowadzeniu STEP2 - wyjaśniam - jest to
    projekt wprowadzenia rozliczeń międzybankowych płatności w EUR w Polsce.
    Obecnie pracuje nad tym Narodowy Bank Polski i Krajowa Izba Rozliczeniowa.
    Technologia rozliczeń płatności między bankami (clearing) jest jednak
    pochodną od samych przekazów klientowskich pomiędzy bankami.
    obecny sposób przekazywania płatności międzynarodowych jest dokonywany za
    pośrednictwem sieci SWIFT, a po naszym wejściu do UE nic się w tym temacie
    nie zmieniło.
    Wymądrzam się, ale mój znajomy pracuje w banku i zajmuje się administrowaniem
    płatnościami przez SWIFT i ogólnie wiem o co chodzi.
    Płatności "klientowskie" już teraz działają dosyć sprawnie. planowane zmiany
    dotyczą rozliczeń międzybankowych.
    pozdrawiam,
    adrian

  • 5. Data: 2004-05-09 10:09:10
    Od: Piotr Wójcicki <p...@4...pl>

    Użytkownik "adrian" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pośrednictwem sieci SWIFT, a po naszym wejściu do UE nic się w tym temacie

    Prawde mowiac zupelnie nie interesuje mnie czy cos sie zmienilo w systemie, w jakim
    banki przekazuja sobie pieniadze.
    Mnie chodzi tylko o to, ze po wstapieniu do uni kapital powinien przeplywac bez
    problemu miedzy panstwami czlonkowskimi
    i czy z tego tytulu moge bez problemu i wielkich oplat przelac pieniadze do Niemiec
    :-)

  • 6. Data: 2004-05-09 15:48:35
    Od: "Ania " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > i czy z tego tytulu moge bez problemu i wielkich oplat przelac pieniadze =
    > do Niemiec :-)

    dopoki polska nie znajdzie sie w strefie euro, oplaty beda wysokie. tak bylo
    przed euro w samej ue.