    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [przeliczniki] Polbank vs Allianz
    Date: Tue, 9 Jul 2013 15:44:36 +0000 (UTC)

    Specjalnie podaję starych liderów, których już niestety zamiótł wiatr
    historii ale tutaj na grupie wiemy o co chodzi.

    =====
    Polbank Tmobile MC

    Nazwa banku Raiffeisen Polbank
    Kwota oryginalna CZK 247,60 DR
    Kwota w PLN PLN 41,10 DR
    Nazwa punktu handlowego ALBERT HM 0359
    Miasto punktu handlowego TRUTNOV
    Kraj punktu handlowego CZE
    Data 08/07/2013
    Data transakcji 07/07/2013
    =====
    Allianz Visa

    05.07.2013
    09.07.2013
    Wypłata bankomat numer xxxx7902 na kwotę 2000,00 CZK w TRUTNOV,CS, ...
    Getin Noble Bank SA ul.Domaniewska 39 02-672 Warszawa
    -328,11 PLN
    =====

    Co było ciekawe w czeskim bankomacie? Jak zwykle trochę śmiesznie po
    czesku czyli wkładam kartę a tam wita mnie od razu "enter your PIN".
    Myślę sobie fju fju ameryka, rozpoznają po nr kart i od razu język
    dobierają no ale jak zenterowałem ten swój PIN, to pojawiło się wsio po
    czesku i wyboru języka już nie było :) Za to Czechów uwielbiam! Jakoś
    wykoncypowałem wypłacam a tam propozycja przeliczenia 2k CZK na pln i po
    kursie całkiem zacnym, bo 329,26 zł (taka domyślnie była blokada w
    Allianz) czyli bezpośrednio przelicznik VISA na ten dzień. Czy takie
    obciążenie by przyszło, to jednak ciężko mi powiedzieć, bo nie
    skorzystałem z wiadomego powodu. Jeżeli takie obciążenie by jednak
    poszło, to bodajże karta mbąka (darmowe wypłaty zagranicą o ile dobrze
    pamiętam) nadaje się do CZK idealnie. Nie wiem też czy to w każdym
    bankomacie czy tylko tym co ja trafiłem.

    Co do tych 3% za przewalutowanie a półbanko-Rajfim, że to niby VISA
    dolicza (ostatnio coś mi migło na grupie, że komuś tak w banku
    tłumaczyli) to hmmm powyższe moja transakcje jasno obrazują jak to jest w
    rzeczywistości ;)

    --
    xbartx