  • 1. Data: 2006-06-04 09:57:16
    Temat: pytanie o sprzedaż monet jako złom
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Czy są w Polsce przepisy zakazujące sprzedaży/przyjmowania monet
    jednogroszowych jako złom? Szukałem na stronach NBP, ale nic nie znalazłem.
    Sprawa jest dość dochodowa, gdyż na 1 kg mosiądzu wchodzi 610 monet 1 gr,
    czyli 6,1 zł. A ten sam kilogram mosiądzu jest na skupie wart ~13 zł.
    Przebitka jest więc dwukrotna.
    pozdro
    AS

  • 2. Data: 2006-06-04 15:20:24
    Temat: Re: pytanie o sprzedaż monet jako złom
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Adam Sito wrote:
> [...]
    > Sprawa jest dość dochodowa, gdyż na 1 kg mosiądzu wchodzi 610 monet 1 gr,
    > czyli 6,1 zł. A ten sam kilogram mosiądzu jest na skupie wart ~13 zł.

    tak, coś gdzieś kiedyś czytałem, ale to raczej gościu w skupie może mieć
    problemu.

  • 3. Data: 2006-06-04 15:36:45
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Sprawa jest dość dochodowa, gdyż na 1 kg mosiądzu wchodzi 610 monet 1 gr,
    > czyli 6,1 zł. A ten sam kilogram mosiądzu jest na skupie wart ~13 zł.

    zatem proponuję:
    1. sprzedaj kilogram jednogroszówek (= ~ 6,10pln) w składnicy złomu, ale
    poproś i zapłatę w jednogroszówkach ( ~ 13pln).
    2. następnie znowu sprzedaj gościowi te jednogroszówki, i poproś o zapłatę w
    bilonie jednogroszowym...
    3. punkty 1. i 2. powtarzaj do woli

    janke

  • 4. Data: 2006-06-04 15:59:25
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > poproś i zapłatę w jednogroszówkach ( ~ 13pln).
    > 2. następnie znowu sprzedaj gościowi te jednogroszówki, i poproś o zapłatę

    Mam zamiar zażądać w banku wypłaty 3 tys. zł w bilonie jednogroszowym (kwota
    wypłaty gotówkowej pow 2 tys. bez prowizji - KB) po czym zawiozę go na złom.
    Jesli to jest legalne to może byc niezły biznes do zrobienia.
    AS

  • 5. Data: 2006-06-04 16:15:11
    Od: "maciek" <n...@n...no>

    "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > złom.
    > Jesli to jest legalne to może byc niezły biznes do zrobienia.

    Po pierwsze, to skoro 6,1 PLN w jednogroszówkach to 1 kg, to 3000 PLN
    wyjdzie blisko pół tony :-> Chciałbym to zobaczyć, jak Ci tyle wydają ;-)
    Abstrahując od tego, że wątpię by mieli 300000 jednogroszówek pod ręką. Poza
    tym o ile się nie mylę, to z tym mosiądzem którego używają (mosiądz
    manganowy MM59) tak pięknie nie ma. Gdzieś czytałem, że używają go właśnie
    dlatego, żeby się nie dało go oddać do skupu i by nie było tego typu akcji
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 6. Data: 2006-06-04 17:22:54
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > dlatego, żeby się nie dało go oddać do skupu i by nie było tego typu akcji

    Na skupach sprawdzają tylko czy sie metal do magnesu nie lepi. A ten się nie
    lepi;-)
    AS

  • 7. Data: 2006-06-05 09:39:37
    Od: "Smash" <s...@a...niemamnie.pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sprawa jest dość dochodowa, gdyż na 1 kg mosiądzu wchodzi 610 monet 1 gr,
    > czyli 6,1 zł. A ten sam kilogram mosiądzu jest na skupie wart ~13 zł.

    Przepisy pewnie jakies tam są.

    Ale podejrzewam że jeśli skup wie o co chodzi w interesie to nie skupi
    pieniadza który jest w obiegu a nie zostal wyrejestrowany.

    pozd
    Adam

  • 8. Data: 2006-06-05 09:55:28
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

> [...]
    > Sprawa jest dość dochodowa, gdyż na 1 kg mosiądzu wchodzi 610 monet 1 gr,
    > czyli 6,1 zł. A ten sam kilogram mosiądzu jest na skupie wart ~13 zł.

    Popierdolony kraj popierdolonych ludzi...

    MAd Hat
    ter

  • 9. Data: 2006-06-05 14:12:35
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "$$Szalony_Kapelusznik$$"
    <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Popierdolony kraj popierdolonych ludzi...
    >
    > MAd Hat
    > ter

    Poniewaz ciezko stwierdzic czy ten komentarz dotyczy NBP, czy
    autora wątku, czy tez moze pracownikow skupow zlomu, czy moglbym
    poprosic o rozszerzenie wypowiedzi ?

    marekz

  • 10. Data: 2006-06-05 16:28:30
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Poniewaz ciezko stwierdzic czy ten komentarz dotyczy NBP, czy autora
    > wątku, czy tez moze pracownikow skupow zlomu, czy moglbym poprosic o

    Jezeli naprawde ciezko stwierdzic czego dotyczy powyzszy komentarza, to brak
    mi slow...

    MAd Hat
    ter