  • 1. Data: 2009-07-17 11:11:48
    Temat: ranking kredytów hipotecznych
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam,

    Poradźcie mi proszę w jaki sposób wybrać kredyt hipoteczny. Jest może
    jakiś ranking, który pomaga odrzucić najmniej korzystne produkty? Albo
    zostaje odwiedzić oddziały 5 losowo wybranych banków i złożyć tam papiery?

    A może jest jakiś bank od którego warto zacząć? Kiedyś liderem był
    PKOBP, potem ludzie chwalili Millenium, a teraz?

    Jeśli podchodzę do problemu od złej strony to sorry, ale dopiero
    zaczynam drążyć temat.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-07-17 11:31:35
    Temat: Re: ranking kredytów hipotecznych
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potem ludzie chwalili Millenium, a teraz?
    >
    > Jeśli podchodzę do problemu od złej strony to sorry, ale dopiero zaczynam

    Idż do Expandera, Open finanse albo jakiegoś innego pośrednika. Oni Tobie
    przedstawia oferty kilku banków i sobie porównasz.
    Póżniej w wybranym banku możesz złożyć wniosek samemu alb za ich
    pośrednictwem.
    Składaj wnioski równolegle w kilku wybranych prze Siebie bankach. Poznasz
    ostateczne warunki(a będa się róznić od warunków standardowych) to
    wybierzesz ten z najlepszą dla Ciebie ofertą.
    Jak ja brałem kredyt(listopad 2007) to najlepsza byla oferta
    Polbanku(skladałem wnioski w 5 bankach chyba a analizowałem oferty kilku
    innych jeszcze)
    Patrz na takie rzeczy jak:
    -marża
    -prowizja
    -koszt wyceny
    -ubezpieczenie nieruchomości(czy możesz ubezpieczyć gdzie chcesz czy tylko w
    danym banku)
    -czy sa jakieś koszty dodatkowe(konieczność posiadania rachunku u nich,
    karty itp)
    -czy wymagają ubezpieczenia na życie
    -warunki wcześniejszej spłaty/przewalutowania

    Składajac wniosek podziel inwestycje na jak najmniejszą liczbe etapów- mniej
    transz kredytowych- przy wypłacie każdej z transz zadaja dodatkowe
    pytania,przysyłaja rzeczoznawce na budowe itp. Im mniej transz tym nmniejsze
    ryzyko że bankowi pózniej coś sie nie spodoba, nie wypłaci kolejnej transzy
    itp.
    Ja całą budowe zrobiłem dwoma transzami- 1transza- stan surowy zamkniety,
    druga transza wykończeniówka.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-07-17 11:44:59
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    kris pisze:
> [...]
    > itp.
    > Ja całą budowe zrobiłem dwoma transzami- 1transza- stan surowy zamkniety,

    Dzięki - rzeczywiście nie pomyślałem o doradcach. Choć pewnie trzeba
    przesiać ich rady pod kątem inwestowania w różniste produkty i
    ubezpieczenia emerytalne (?) :)

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2009-07-17 11:58:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > kris pisze:
    > Dzięki - rzeczywiście nie pomyślałem o doradcach. Choć pewnie trzeba
    > przesiać ich rady pod kątem inwestowania w różniste produkty i
    > ubezpieczenia emerytalne (?) :)

    Powiedz aby przedstawili Tobie oferte na konkretna kwote kredytu
    hipotecznego na okres xxx lat i tyle.
    Jak ja sie dowiadywałem 1,5 roku temu to tak robili i nawet nie ukrywali
    nazw banków których oferte przedstawiali.
    Wpisz się tez na stronach banków jako zainteresowany oferta- wiekszość
    oddzwoni.
    Ale Nordea np oddzwoniła do mnie jak już mieszkałem w domu;)))- poważnie.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-17 13:36:21
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    www.comperia.pl - sprawdza sie tak ogolnie.

    > A może jest jakiś bank od którego warto zacząć? Kiedyś liderem był
    > PKOBP, potem ludzie chwalili Millenium, a teraz?

    Liderem jest PKO BP bo ma najwiecej oddzialow itp - a PeKaO SA jakos na
    hipoteki nie stawia. Millenium odradzam - po tym jak klienta traktuja to
    nigdy tam nogi nie postawie.

    No i jak juz radzono - Expander /OF