  • 11. Data: 2004-02-14 22:30:09
    Temat: Re: smsKod - nowa metoda autoryzacji transakcji
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik gasper napisał:

    > hmmm - na przykładzie komisji śledczeń Rywina wiemy, że nie tak bardzo
    > bezpieczny...
    > smsy mogą odczytywać pracownicy sieci gsm - zdrapke i tokena trudniej
    > podjrzec

    Dobrze zabezpieczona informacja to taka, ktora po przeczytaniu przez
    niepowolana osobe nie przyniesie jej zadnych korzysci. Taki SMS jest w
    tym sensie dobrze zabezpieczona informacja.

    Bartol

  • 12. Data: 2004-02-15 11:19:25
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "krzysiekL" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > co z tego, że ktos gdzies takiego sms-a przeczyta????
    > poza smskodem potrzebuje numer NIK i PIN danej osoby żeby w ogóle
    > zalogowac się do strony

    przypuśćmy, że mam telefon w sieci x - łącze się przez gprs do banku,
    otrzymuje smsa poprzez tą sieć z kodem...
    wiem, że to aż zanadto spiskowa teoria ale możliwa :-)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2004-02-15 11:30:16
    Od: "Zdzislaw" <krenozyl@WYTNIJ_TOpolbox.com>

    Użytkownik "Marcin Dominiak" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c0m2ag$1bi$1@inews.gazeta.pl...
    > http://www.bzwbk.pl/u235/template/news,Browse.wm/nav
    i/1614

    > Bezpieczna, łatwa w obsłudze i tania w użytkowaniu nowa forma akceptacji

    " Jeśli dokonujesz nie więcej niż pięciu przelewów miesięcznie to w dalszym
    ciągu nic nie płacisz za korzystanie z smsKod. Natomiast każde następne
    wykorzystanie smsKod kosztuje Cię tylko 0,20 PLN. "

    Dla mnie bez sensu!! Tylko pomyslec jakie problemy sie z tym wiaza...
    Przeciazona bramka, klopoty z bateria w telefonie, opoznienie dostarczenia
    sms-a do 3 min pociaga za soba jego niewaznosc:) i znowy 20 gr:) i tak dalej
    i tak dalej....
    ... i reklamuj potem, ze sms doszedl po 2 min i 45 sekundach i po wpisaniu
    stal sie niewazny:)
    Strasznie duzo problemow z tym bedzie wg mnie.
    Jak zle pojdzie to zaplacisz za 30 sms-ow (ktore przyjda po >3 min) a i tak
    nie zrealizujesz transakcji:)
    Poroniony pomysl.

  • 14. Data: 2004-02-15 21:45:06
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2004 12:19:25 +0100, gasper napisal/a:

    > przypuśćmy, że mam telefon w sieci x - łącze się przez gprs do
    > banku, otrzymuje smsa poprzez tą sieć z kodem... wiem, że to aż
    > zanadto spiskowa teoria ale możliwa :-)
    w takim wypadku -jak i w każdym innym gdy uważasz że oferta jest dla
    Ciebie niebezpieczna- nie korzystasz z tej oferty:)
    zabezpieczenie przy pomocy tokena na pewno dalej pozostanie:)
    --
    KrzysiekL

  • 15. Data: 2004-02-16 18:57:50
    Temat: Re: smsKod - nowa metoda autoryzacji transakcji w praktyce
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2004 23:14:10 +0100, Bartol Partol napisal/a:

    > Jesli wprowadza mozliwosc definiowania kwoty przelewu powyzej ktorej
    > trzeba podac kod, to bedzie jeszcze lepiej.
    myśle, ze czegoś takiego nie będzie

    Dziś postanowiłem sprawdzić tą usługe.
    Po uprzednim przekonaniu się (p...@b...pl) o konieczności podpisania
    jeszcze jednej umowy udałem sie do oddziału.
    Na pytanie czy mozna podpisac umowe i usługe smsKod padła opowiedź, że
    tak.
    Jednak szybko okazało się, że nie mówimy o tym samym.
    Po chwili "opiekunka klienta" dzwoniła gdzies z cichym pytaniem ".....czy
    Ty wiesz cos o usłudze smsKod??"
    Okazało się, że usługę ta może aktywowac tylko Dyrektor Obsługi
    Klientów(czy jakoś tak :/ )
    Potem poszło już szybko całośc zajeła gdzies 20 minut.
    Przed chwila sprawdzałem działanie usługi w praktyce.
    sms z kodem przyszedł natychmiast. Jest to 8 cyfr i krótka informacja
    której operacji dotyczy(kwota, odbiorca, cześć pola tytuł)

    --
    KrzysiekL

  • 16. Data: 2004-02-16 20:07:40
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik krzysiekL napisał:

    > Przed chwila sprawdzałem działanie usługi w praktyce.
    > sms z kodem przyszedł natychmiast. Jest to 8 cyfr i krótka informacja
    > której operacji dotyczy(kwota, odbiorca, cześć pola tytuł)

    O, to ladnie.

    Bartol