  • 41. Data: 2008-03-19 00:09:10
    Temat: Re: splacanie KK czy to norma?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frpjlh$7r9$...@n...interia.pl

    > Teraz masz rację.

    Wcześniej pisałem to samo. :)

    > Jeżeli na zakończenie okresu rozliczeniowego jest na
    > karcie JAKIEKOLWIEK zadłużenie, jesteś zobowiązany do zapłacenia
    > przynajmniej sumy minimalnej - obliczonej od tego końcowego zadłużenia (ale
    > nie od sumy transakcji debetowych na rachunku karty!). Ale jeśli zadłużenie
    > jest 0, wtedy nie płacisz nic. A spłacenie całości zadłużenia PRZED
    > wystawieniem się wyciągu NIE jest karalne.

    Nie jest karalne. I takie pełne przedterminowe zapłacenie jest podobne
    w skutkach do spłacenia. Jeśli jednak zostanie Ci do spłacenia 50 złotych,
    których nie zapłacisz pomiędzy dniem wystawienia wyciągu i dniem wskazanym
    na wyciągu, a tydzień (czy choćby dzień) przed wystawieniem wyciągu wpłaciłeś
    500 złotych, bank policzy Ci karę i procenty od tych 50 złotych.

    Jeśli karty nie używasz (jak ja czynię z Sygmową kartą) i nic nie płacisz
    na rachunek karty pomiędzy dniem wystawienia wyciągu i dniem wskazanym na
    wyciągu, bank nic Ci nie liczy, bo nie ma od czego liczyć.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 42. Data: 2008-03-19 00:14:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 9...@i...goo
    glegroups.com

    : Podstawa operacji kartowych sa kwoty z dnia zamkniecia okresu.
    : Tylko i wylacznie - musisz sie na to przestawic, albo przejsc
    : na limit debetowy w koncie zamiast KK.

    Jeszcze raz przypominam Ci, że nie ja mam problemy ze spłacaniem
    kart kredytowych. :) (nie mówiąc już o tym, że ja mam za dużo
    pieniędzy, nie za mało -- jakikolwiek debet nie jest mi potrzebny)

    -=-

    Piszesz bzdura i podtrzymujesz/popierasz moje wywody.

    Wkrótce chyba przestanę reagować na Twoje posty, bo chyba nie ma w nich
    niczego ciekawego i rozmowa z Tobą jedynie służy traceniu mojego czasu.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 43. Data: 2008-03-19 00:21:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frpjf1$7g2$...@n...interia.pl

    > Jak nie wierzysz, mogę podesłać moje wyciągi. Wszystkie 7 kart spłacam
    > zwykle (ale nie zawsze) zaraz po otrzymaniu wypłaty, a jest to zwykle przed
    > wystawieniem wyciągu.

    I powstaje saldo zerowe lub dodatnie?
    Jeśli tak -- bank nie ma od czego liczyć i powstaje na
    wyciągu sytuacja taka, jakbyś z karty nie korzystał.

    > Są to wprawdzie niewielkie sumy (kilkaset PLN,
    > kilkadziesiąt GBP) - chodzi mi o utrzymanie kart aktywnymi; nigdy jednak nie
    > spotkałem się z jakąkolwiek karą za to.

    Karany będziesz za niezapłacenie kwoty minimalnej. (jeśli jej nie zapłacisz
    w stosownym czasie -- pomiędzy wystawieniem wyciągu i datą spłaty tegoż wyciągu)

    > Owszem, spowodowanie salda dodatniego na karcie jest - wg citiludków - wbrew
    > regulaminowi i wtedy zaleca się przelać nadwyżkę z karty na inne konto (albo
    > dokonać zakupu). Ale co innego saldo dodatnie, a co innego zerowe!
    > W razie wątpliwości sugeruję telefon na infolinię.

    A ja sugeruję czytanie ze zrozumieniem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 44. Data: 2008-03-19 00:27:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 5...@e...goog
    legroups.com

    : Az wyszukalem post Marka widzac twoj, bo nie chcialo mi sie wierzyc,
    : ze tak doswiadczony grupowicz dalby podstawy do dywagacji na temat
    : nieoprocentowanych wyplat gotowkowych jesli zostana splacone przed
    : zamknieciem okresu.

    Proszę o odpowiedź Marka, nie Ciebie, dlatego Twoja odpowiedź mnie nie zadawala. :)

    Marek napisał wyraźnie:

    "MarekZ" frk4ft$b03$...@n...news.neostrada.pl

    > [..] Sposobem na zachowanie g-p jest spłata transakcji gotówkowych w
    > ramach tego samego okresu rozliczeniowego, w którym zostały one dokonane.

    Pominąłem to, co naturalne, skoro jest naturalne/oczywiste.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 45. Data: 2008-03-19 00:47:46
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frpmqr$n2k$1@flis.man.torun.pl...

    > A ja sugeruję czytanie ze zrozumieniem. :)

    Wg citiludków, nie citistrony. Z rozmowy z konsultantem.
    Sugeruję to samo :)

  • 46. Data: 2008-03-19 00:52:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frpnoi$db8$...@n...interia.pl

    > Wg citiludków, nie citistrony. Z rozmowy z konsultantem.
    > Sugeruję to samo :)

    Podtrzymuję swoją sugestię. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 47. Data: 2008-03-19 00:53:39
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:frpmqt$n2k$2@flis.man.torun.pl...

    > Proszę o odpowiedź Marka, nie Ciebie, dlatego Twoja odpowiedź mnie nie
    > zadawala. :)

    Grace-period z natury rzeczy dotyczy transakcji bezgotówkowych. Jednak jeśli
    na karcie wykonywane są jednocześnie transakcje gotówkowe i bezgotówkowe
    może łatwo dojść do utraty g-p dla bezgotówkowych, bo kolejność spłacanie
    się rodzajów obciążeń karty jest z góry ustalona i klient nie decyduje,
    którą część zadłużenia spłaca. Takiego właśnie zjawiska doświadczył autor
    wątku. A recepta, którą podalem powoduje, że pomimo wykonywania na tej samej
    karcie operacji gotówkowych i bezgotówkowych jesteśmy w stanie zachować g-p
    dla bezgotówkowych.

    Przykład który podajesz w swoim poprzednim poście jest nie za bardzo
    adekwatny do sytuacji dyskutowanej w wątku, bo nie występują w nim
    transakcje bezgotówkowe, a zatem nie występuje też niebezpieczeństwo utraty
    g-p. Niemniej jednak gdyby te transakcje z jakichś powodów były traktowane
    jako bezgotówkowe czyli gdyby miały przypisany pewien grace period, to
    naturalnie w opisywanym przypadku żadne odsetki nie zostałyby naliczone.

    marekz

  • 48. Data: 2008-03-19 01:01:14
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frpoi3$pr6$1@flis.man.torun.pl...

    > "kashmiri" frpnoi$db8$...@n...interia.pl

    > Podtrzymuję swoją sugestię. :)

    Ja również :)
    EOT?

  • 49. Data: 2008-03-19 01:20:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frpohp$edl$...@n...interia.pl

    > EOT?

    Pytasz mnie czy innych? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 50. Data: 2008-03-19 01:25:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" frppct$gua$...@n...news.neostrada.pl

    > [..] Przykład który podajesz w swoim poprzednim poście jest nie za bardzo
    > adekwatny do sytuacji dyskutowanej w wątku, [..]

    Rozcinam Twoje odpowiedzi na kawałki, bo chcę wiedzieć, czy dojdziemy gdzieś
    do porozumienia. :) Odpowiedz krótko na moje pytanie -- tak lub nie, lub nie
    odpowiadaj. :) Upraszczam sprawę poprzez pozostawienie samych gotówkowych,
    później może utrudnię/urealnię. Ale najpierw musi być Twoja prosta odpowiedź
    na proste pytanie. :)

    --